سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد با توجه به شیوع نوع جدید ویروس کرونا در بریتانیا، پروازهای این کشور به مدت نامحدود تعلیق خواهند شد
سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد با توجه به شیوع نوع جدید ویروس کرونا در بریتانیا، پروازهای این کشور به مدت نامحدود تعلیق خواهند شد
کد خبر: ۱۲۹۷۰۲۳

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه گفت، با توجه به شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در بریتانیا تمام پروازهای این کشور «به مدت نامحدود» تعلیق می‌شوند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ونبین در نشستی خبری گفت:‌ «پس از ملاحظات بسیار، چین تصمیم گرفت همانند دیگر کشورها عمل کرده و تمام پروازها از بریتانیا و بلعکس را تعلیق کند».

این دیپلمات چینی افزود:‌ «چین با دقت تحولات مربوطه را دنبال کرده و اقدامات کنترلی خود را بسته به اوضاع و شرایط، هماهنگ خواهد کرد».

از روز شنبه که دولت انگلیس اعلام کرد نوع جدیدی از ویروس کرونا با قدرت انتقال بالاتر را شناسایی کرده است، ده‌ها کشور جهان پروازهای خود به مقصد این کشور را لغو کرده‌اند.

مقامات دولت انگلیس ضمن تأکید بر اینکه قدرت انتقال سویه جدید ویروس کرونا ۷۰ درصد بیشتر از نوع قبلی آن است از شهروندان درخواست کرده‌اند در خانه بمانند و محدودیت‌ها را رعایت کنند.

«مت هنکاک» وزیر بهداشت بریتانیا نیز ضمن اعتراف به «خارج از کنترل» بودن اوضاع شیوع نوع جدید ویروس کرونا گفت، ممکن است محدودیت‌های کرونایی تا ماه‌ها در این کشور باقی بمانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها