خلاصه وضعیت قدس در 2020؛

تشدید رنج فلسطینی‌ها

تعرض‌های صهیونیستی به قدس و فلسطینی‌های ساکن در آن و تصویب طرح‌های شهرک‌سازی و یهودی‌سازی در سال 2020 شاهد افزایش بی‌سابقه‌ای بود.
کد خبر: ۱۲۹۶۴۷۹

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فارس، شهر قدس در سال ۲۰۲۰ شاهد تعرض‌های گسترده رژیم صهیونیستی و تلاش بی سابقه این رژیم برای تغییر فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، «فخری ابودیاب» پژوهشگر امور قدس در این باره گفت، رژیم اشغالگر در این سال دهها طرح شهرک‌سازی و یهودی را درباره قدس تصویب کرد که اجرای برخی از آنها آغاز و اجرای مابقی به سال بعد موکول شده است. از بارزترین آنها، طرحی برای افزایش نود درصدی جمعیت صهیونیست‌ها در قدس است.

در ادامه این گزارش آمده، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ تعداد شهرک‌نشینان و شهرک‌های صهیونیستی را افزایش داد و برای افزایش تعداد شهرک‌نشینان به یک میلیون و دویست هزار نفر تا سال ۲۰۳۰ و دست اندازی بر اراضی فلسطینی با هدف اجرای طرحهای خود برنامه‌ریزی می‌کند.

ابودیاب در ادامه گفت، رژیم صهیونیستی برای تبدیل فلسطینی‌های ساکن قدس به به یک اقلیت برنامه ریخته به نحوی که دنبال کاهش آنها به ۳۵ هزار نفر از مجموع ۳۷۰ هزار نفر کنونی است.

وی افزود، سال ۲۰۲۰ شاهد بازداشت و فراخوانی ۸۱۷ فلسطینی برای بازجویی بود،؛ به ۴۶۳ منزل یورش برده شد و ۱۴۲ حکم تبعید از مسجدالاقصی صادر شد. در نتیجه حفاری‌های صهیونیست‌ها، ۱۵ منزل در بخش قدیمی قدس دچار شکاف شد.

«ناصر الهدمی» دیگر پژوهشگر فلسطینی هم ضمن اشاره به تعرض‌های گسترده صهیونیستی به قدس در این سال اعلام کرد، وضعیت سیاسی منطقه بویژه شتاب کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل به دور از اتفاقات قدس نیست و بر این مسأله کاملا تأثیر می‌گذارد.

ابودیاب و الهدمی در پایان پیش‌‍بینی کردند که قدس در سال آینده نیز وضعیت بهتری نخواهد داشت و شاهد تغییرات بزرگی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها