یک شاعر و هنرمند سیاه پوست انگلیسی عنوان «نویسنده جوان سال» را از آن خود کرد.
کد خبر: ۱۲۹۳۹۱۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا از روزنامه آیریش تایمز ، جِی برنارد (Jay Bernard) نویسنده، هنرمند و فعال ۳۲ ساله انگلیسی برای کتاب شعر موج (Surge) به عنوان نویسنده جوان سال انتخاب شد و جایزه ۵ هزار پوندی ساندی تایمز و دانشگاه وارویک را از آن خود کرد.  

 موج روایتی است فوق‌العاده از ماجرای آتش‌سوزی سال ۱۹۸۱ در محله نیوکراس لندن که جان ۱۳ جوان سیاه‌پوست را گرفت. این کتاب شعر در سال ۲۰۱۹ به بازار آمد و در همان سال نیز به فهرست کوتاه جوایز معتبری چون جایزه تی.‌اس. الیوت ۲۰۱۹ و جایزه فوروارد برای بهترین مجموعه اول راه یافت.

برنده جایزه «نویسنده جوان سال» مشخص شد

 برنارد در این کتاب، خطی را از ماجرای حریق نیوکراس تا آتش‌سوزی مرگبار برج گرنفل لندن دنبال می‌کند و همزمان به بررسی داستان‌های فردی جوامعی که از این دو تراژدی آسیب دیدند و به طور کلی تاریخ مردمان سیاه‌پوست در انگلیس می‌پردازد.

 هومن برکت از اعضای هیات داوران این جایزه می‌گوید: مجموعه شعر موج مثل یک کُلِ منسجم است. این مجموعه روایت‌های خرد و کلان را به صورت یکپارچه به هم پیوند می‌دهد: از زندگی افراد گرفته تا وسعت تاریخ. این اشعار یاد یک گذشته گمشده را تداعی و همزمان به چالش‌های زمان حال اشاره می‌کنند.  

جایزه نویسنده جوان سال از سال ۱۹۹۱ میلادی هرساله به بهترین نویسنده زیر ۳۵ سال انگلیسی یا ایرلندی اهدا می‌شود که بهترین اثر داستانی، غیرداستانی و یا شعر سال را قلم زده باشد. از برندگان دوره‌های قبل این جایزه می‌توان به چهره‌های ادبی مشهوری چون زادی اسمیت، سیمون آرمیتاژ و سارا واترز اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها