با توجه به رکود در بازار‌های موازی همانند مسکن و خودرو و همچنین ثبات در نرخ ارز، در حال حاضر نقطه امید سرمایه گذاران بازار سرمایه است.
کد خبر: ۱۲۹۳۶۶۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بورس نیوز ، ناصر کشاورز در گفت‌وگویی اظهار کرد: حجم معاملات بازار در حال افزایش است، اما شاخص بورس منفی است و این موضوع ناشی از این است که هر چه شاخص به سمت یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار واحد حرکت می‌کند بر اساس تکنیکال نیاز به اصلاح برای رشد بعدی دارد بنابراین این ریزش از این موضوع نشات می‌گیرد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: انتظارات سهامداران این است که شاخص کمی اصلاح کند و همین انتظار موجب شده شاخص منفی شود.

انتظارات سرمایه گذاران در بورس منطقی تر شده است

 

وی بابیان اینکه دیدگاه و انتظارات نسبت به سودآوری سهام نسبت به گذشته متفاوت شده است، گفت: درگذشته اگر سهامداران برای سود صددرصدی صبر می‌کردند، اما اکنون به سود‌های ۲۰ تا ۳۰ درصدی نیز قانع هستند.

کشاورز خاطرنشان کرد: افزایش حجم معاملات نقطه نقد شوندگی خوبی است برای سهامدارانی که به دنبال خرید هستند، هر چه میزان نقدینگی بازار افزایش یابد رغبت سهامداران برای خرید بیشتر می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به رکود در بازار‌های موازی همانند مسکن و خودرو و همچنین ثبات در نرخ ارز و از بین رفتن گمانی زنی‌ها برای افزایش آن، در حال حاضر نقطه امید سرمایه‌گذاران بازار سرمایه است.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌ها مبنی بر از بین رفتن تحریم‌ها بیان کرد: با رفع تحریم‌ها شاهد التهاب در بازار ارز نخواهیم بود و با توجه به بیشتر شدن تعاملات اقتصادی قطعاً بازار سرمایه روز‌های بهتری را در پیش خواهد داشت.

کشاورز درباره وضعیت بازار در هفته آینده خاطرنشان کرد: با توجه به حجمی که در این هفته در بازار معامله شد اکثر صنایع اعم از شاخص ساز و کوچک حجم‌های بسیار خوبی زدند بنابراین پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده بازار خوبی را در پیش داشته باشیم و شاخص با شیب ملایم مثبت خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: برای هفته آینده، گروه بانکی و کامودیتی نیز ظرفیت اضافه شدن به‌عنوان لیدر بازار را دارند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها