دروغ گفتن به پزشک می‌تواند به عوارض جدی در سلامتی و تهدید زندگی‌تان منجر شود.
کد خبر: ۱۲۹۲۹۷۷

قرار ملاقات‌ دکترها اغلب می‌تواند طولانی و خسته کننده باشد، به خصوص هنگامی که برای اولین بار به پزشکی جدید مراجعه می‌کنید. با این حال: سوالات و نگرانی‌هایی که پزشکان مطرح می‌کنند اغلب در رابطه با مراقبت‌های بهداشتی هستند که بسیار مهم است. ممکن است فکر کنید کمی دروغ زیاد مهم نیست، در حالی که صداقت امن ترین راه است. به پزشکان خود هرگز نباید دروغ بگویید.

سعی کنید عمدا یا سهوا موارد ذیر را از قلم نیندازید. قرص‌های شیمیایی ممکن است با یکدیگر تداخل داشته باشند و عوارض جانبی آنها به قیمت از دست دادن جان باشد. بهتر است هر نوع قرص و دارویی که استفاده می‌کنید ام از داروهایی که با نسخه پزشک مصرف می‌کنید یا داروهایی که بدون نسخه تهیه و مصرف می‌کنید را به پزشک خود بگویید.

 

چه مواردی را باید به پزشک بگوییم؟

سالیان سال، بسیاری از انسان‌ها با بی دقتی در دادن اطلاعات خود به پزشک، سلامتی و زندگی‌شان را از دست دادند. اگر به دارویی حساسیت دارید و با مصرف آن سکسکه، سرگیجه، حالت تهوع و علائم دیگری حس می‌کنید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر از داروهای انعقاد خون، رقیق کننده خون، ضد افسردگی، تقویت کننده میل جنسی، ضد اضطراب، خواب آور و دردهای اپیوئیدی مصرف می‌کنید، پزشک خود را در جریان بگذارید. پیتر بیلی، پزشک خانواده، می‌گوید: «معمولا مشاهده می‌کنم که بیماران در مورد مصرف داروهای قبلی خود، به سه دلیل صادق نیستند: خجالت شخصی، تمایل به تجویز داروهای بیشتر یا ترس از برخورد قانونی.» او می‌گوید: «افشای چنین اطلاعاتی توسط بیمار به پزشک بی‌خطر است، بنابراین نباید از موارد قانونی بترسید. علاوه بر این، آگاهی دکتر قبل از تشخیص و تجویز دارو از نظر حیاتی مهم است و عدم صداقت بیشتر از خطرات افشاگری می‌تواند برای شما مشکل ایجاد کند.»

 

۱. استفاده از الکل

مری جکوبسون، مدیر ارشد پزشکی، می گوید که این یکی دیگر از عوامل مهم صداقت با پزشک است. برخی داروها هنگامی که با الکل ترکیب می‌شوند واکنش ضعیفی نشان می‌دهند ولی عوارض شدیدی مانند تشنج رخ می‌دهد. در شرایط وخیم ممکن است منجر به مرگ مغزی نیز شود. توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید و اگر احساس مسمومیت دارویی کردید فوری به بیمارستان مراجعه کنید.

 

 

۲. بارداری

همیشه در این باره مطمئن باشید که آیا باردار هستید یا نه؛ زیرا برخی از داروها به مادران باردار تجویز نمی‌شود به این خاطر که هم برای جنین خطرناک است و هم برای مادر. حتی اگر برای بیماری‌های پوستی و درمان موارد ساده مانند درمان آکنه به پزشک مراجعه می‌کنید بارداری خود را با پزشک به اشتراک بگذارید. برخی از داروها به نقص عضو و تغییر شکل بدنی جنین منجر شود.

 

۳. تاریخچه جراحی

اگر سابقه‌ی جراحی (حتی موارد سرپایی) را دارید به پزشک خود بگویید. جراحی زیبایی یا درمانی از اهمیت این موضوع کم نمی‌کند و باید کاملا اطلاعات را با پزشک خود در میان بگذارید. همچنین نیاز است که قبل و بعد از جراحی حتما درباره مصرف داروهای تنظیم انعقاد و رقیق کننده خون با پزشک صحبت کنید.

 

۴. ویتامین و مکمل‌های مصرفی

در مورد ویتامین‌ و مکمل‌ها نیز وسواس به خرج دهید و هر آنچه که برای درمان یا تقویت خود مصرف می‌کنید را به پزشک بگویید. ممکن است با خود فکر کنید که داروهای پایه گیاهی بی خطر هستند؛ ولی در واقع بسیاری از مکمل‌های طبیعی موجب بر هم زدن نظم سیستم‌های آنزیم مورد استفاده برای هضم داروها می‌شود یعنی می‌تواند دارو را بی اثر یا اثر آن را به طرز خطرناکی افزایش دهد.

 

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها