بعضی وقت‌ها رویای این رو میبینیم که مثل یکی از ابرقهرمان‌های داخل فیلم ها، یا قدرتمان زیاد شود و یا در زمان سفر کنیم یا خلاصه یکی از قدرت‌ها را داشته باشم.بعضی وقت‌ها رویای این رو میبینیم که مثل یکی از ابرقهرمان‌های داخل فیلم ها، یا قدرتمان زیاد شود و یا در زمان سفر کنیم یا خلاصه یکی از قدرت‌ها را داشته باشم.
کد خبر: ۱۲۹۲۳۸۷

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اگر به شما بگوییم که یک سری افراد هستند که در همین دنیای واقعی، قدرت‌های ماورایی دارند باور میکنید؟ بله! هستند، ولی قدرت‌های آن‌ها به یک بهایی به دست آمده. به بهای مریضی! با ما همراه باشید تا یک سری از این بیماری‌ها را با هم مرور کنیم.

۱۰. قدرت بدنی ماورالطبیعی

 

شما میتونین قدرتتان خیلی زیاد شود و صاحب قدرت عضلانی بیش از اندازه شوید، اگر بیماری Muscle Hypertrophy را داشته باشید. Muscle Hypertrophy یک بیماری از شرایط ژنتیکی کمیاب است که چربی را در بدن کم میکند و مقدار ماهیچه عضلانی را زیاد میکند و این به این معنی است که فردی که این شرایط را دارد، میتواند حجم عضلانی بیش از دو برابر افراد عادی را داشته باشد و صد البته هر چی ماهیچه‌های شما بزرگ‌تر باشد، قدرت بیشتری را دارید و این قدرت ممکن است آنقدر زیاد شود که کاملا غیرعادی به نظر بیایید.

 

به عنوان مثال این کودک “لیام هوکسترا” که در سن ۵ ماهگی از طناب بالا میرفت. بله! از ۵ ماهگی! خیلی‌ها در سن ۵ ماهگی حتی راه هم نمیتوانند بروند، اما لیام خیلی قوی‌تر از این حرف‌ها بود و در سن ۳ سالگی، ۴۰ درصد بدنش ماهیچه بود که برای سن او غیرقابل باور است.

 

۹. حس نکردن درد

این بیماری باعث میشود که فرد هیچ دردی را احساس نکند. در واقع این بیماری یک قدرت ابرقهرمانی نیست و اسم این بیماری Congenital Analgesia که به بی حسی مادرزادی هم معروف است و باعث میشود هر ضربه‌ای که به شما بخورد، هیچ دردی را احساس نکنید و از بدو تولد همراه نوزاد است.

 

شاید این به نظر خوب بیاید؛ اما بدی‌های خیلی زیادی نیز دارد. این افراد میتوانند تفاوت تیز و کند را بفهمند و یا میفهمند که سردی و گرمی چیه. اما وقتی یک نوشیدنی خیلی داغ را میخورند، اصلا متوجه نمیشوند که اون نوشیدنی داغ در حال سوزاندن زبانشان است؛ و اگر یک میخ بزرگ در پای آن‌ها فرو برود، اصلا روح آن‌ها هم خبردار نمیشود و این به این معنی است که آن‌ها متوجه نمیشوند که بدنشان در حال آسیب دیدن است و ممکن است وقتی متوجه شوند که خیلی دیر شده است.

 

۸. نترس بودن

 

اگر شما هم مثل من با دیدن فیلم‌های ترسناک میترسید، شاید بعضی وقت‌ها به این موضوع فکر کرده باشید که چی میشد اگر از هیچ چیزی نمیترسیدم؟!

 

اما خب یک سری آدم‌ها هستند که ترس برای آن‌ها هیچ معنایی ندارد. این افراد دارای بیماری Urbach-Wiethe هستند. کسانی که این بیماری را دارند از هیچ چیزی نمیترسند و ممکن است حتی از روی یک طناب نازک میان دو ساختمان به راحتی راه بروند و یا با مار‌های سمی و کشنده بازی کنند.

 

شاید به نظر خیلی قدرت جالبی بیاد، اما خب باید بدانید که این قدرت به دلیل یک بیماری است و اکثر بیماری‌ها هم ضرر‌های خودشان را دارند.

 

این شرایط برای این به وجود میاید که یک بخش مغز به نام Amygdala یا کار نمیکند یا از بین میرود و یا اصلا وجود ندارد و باعث میشود که فرد هیچ سیگنال ترسی را از مغز خودش دریافت نکند.

 

افرادی که این بیماری را دارند، تغییر غیرعادی در صدای خودشان احساس میکنند. سرخی و یا دانه‌هایی روی پوست صورت و یا دستهایشان پدیدار میشود و حتی حمله قلبی به آن‌ها دست میدهد.

شاید کسی که این بیماری را دارد ترسی را تجربه نکند، اما قطعا با مشکلات دیگری دست و پنجه نرم میکند.

 

بیماری‌هایی که به افراد قدرت‌های ماورایی می‌دهند

 

بعضی از افراد در یادگیری بسیار عالی هستند و از بقیه انسان‌ها یک سر و گردن بالاتر هستند. اکثر این افراد دچار بیماری به نام Savant Syndrome هستند. این بیماری افرادی است که از لحاظ ذهنی در یک سری چیز‌ها بسیار ضعیف هستند، اما در یک سری چیز‌ها چندین برابر قویتر هستند.

 

۷. توانایی یادگیری فوق العاده

 

یک مثال برای این قضیه آقای کیم پیکس میباشد که حافظه بسیار قدرتمندی داشت و میتوانس محتویات دقیق ۱۲۰۰۰ کتاب را با جزئیات به یاد بیاورد و واقعا هم محشر بود. اما خب این فرد با هوش زیاد، رفتاد غیرعادی مغز را نیز همراه خودش داشت.

 

افرادی دیگری هم در جهان هستند. بعضی‌ها میتوانند مسئله‌های ریاضی فوق پیچیده را حل کنند و بعضی از آن‌ها هم هنرمند‌های فوق العاده‌ای هستند. اما متاسفانه در کنار قدرتی که دارند، مشکل مغزی دیگری را نیز دارند. اما خب از اینگونه افراد فقط چند صد تا در جهان وجود دارد و جهان باید قدر آن‌ها را بداند.

 

۶. خون آشام‌ها

 

بیماری‌هایی که به افراد قدرت‌های ماورایی می‌دهند

 

افرادی واقعی در این جهان هستند که از نور خورشید میترسند، دندان‌های تیزی دارند و همچنین قیافه‌های خطرناکی هم دارند. شاید فکر کنید که این‌ها خون آشام هستند، اما نه! این افراد دارای بیماری Hypohidrotic Ectodermal Dysplasia هستند. این بیماری باعث میشود که اعضای بدن این افراد به صورت غیر طبیعی رشد کند. مانند پوست، موها، ناخن ها، دندان‌ها و…

 

دندان‌های آن‌ها معمولا کامل شکل نمیگیرد و آن‌ها به شدت به آفتاب حساس هستند و آن به هم به این دلیل که غده‌های عرقی آن‌ها مشکل دارد و این بیماری کلا زندگی را برای این افراد، بسیار سخت میکند و این شرایط مانند قدرت ماورالطبیعی در فیلمهاست که هیچکسی دلش نمیخواهد داشته باشد.

 

۵. سندروم مرد سنگی

 

عکس بالا رو میشناسید؟ یکی از کاراکتر‌های فیلم چهار شگفت انگیز بود و قدرت بسیار زیادی داشت و به نظر خوب میامد. اما خب در اصل اصلا هم خوب نبود. اسم این بیماری Fibrodysplasia Ossiflcans Progressiva که یک بیماری ژنتیکی بسیار نادر است.

 

بیماری‌هایی که به افراد قدرت‌های ماورایی می‌دهند

 

این بیماری باعث میشود در قسمت‌های نرم ماهیچه‌ای بدن هم استخوان رشد کند و با زیاد شدن این استخوانها، حرکت کردن ساده هم برای این افراد بسیار دردناک خواهد بود.

 

در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری نیست و از هر ۲ میلیون نفر، یک نفر این بیماری را دارد.

 

۴. اندام‌های بیشتر

 

آیا دوست داشتید که چهارتا دست داشته باشید و صد البته به درد هم میخورد اگر به صورت کاملا سالم و طبیعی برای ما کار میکردند. جالب است بدانید که بعضی از افراد واقعا اینگونه بودند. این اتفاق به دلیل بیماری Hydra Syndrome اتفاق میفتد و باعث میشود که افراد چندتا انگشت بیشتر داشته باشند و یا دو تا پای بیشتر.

 

اما این اندام‌ها بیشتر به صورت غیر طبیعی رشد میکنند و یا شاید بعضی وقت‌ها بر روی بعضی از آدم‌ها به صورت طبیعی کار کنند، اما بیشتر باری بر روی دوش هستند.

 

۳. حافظه فوق العاده

 

تصور کنید که چقدر فوق العاده میشد که اگر تمام چیز‌ها به یادتان میماند و میتوانستید تمام اطلاعات را روی مغزتان ذخیره کنید. تعداد اندکی از افراد جهان که بیماری Hyperthymesia را دارند میتوانند این کار را انجام دهند. این افراد میتوانند تقریبا تمام روز‌ها و لحظه‌های زندگیشان را به یاد بیاورند. فقط کم و بیش حدود ۶۰ نفر از این افراد وجود دارند و این افراد میگویند که میتوانند خاطرات واضحی را از کودکی را هم به یاد بیاورند.

 

اما خب این حافظه قوی، بدی‌هایی را هم دارد. آن‌ها خاطرات بدشان هم همیشه یادشان است و سردرد دائم، با این افراد همراه است.

 

۲. قدرت ماورالطبیعی برای خواب

 

انسان‌های معمولی، معمولا ۷ تا ۸ ساعت خواب نیاز داریم تا کاملا سرحال شویم. اما خب انسان‌هایی هستند که فقط به چهار ساعت خواب نیاز دارند تا به صورت کامل سرحال شوند. این افراد به نام HDEC۲ شناخته میشوند و بعد از چهار تا شش ساعت خواب، کاملا پر انرژی میشوند.

 

۱. افرادی که HIV نمیگیرند

 

بله این واقعی است و تعداد زیادی علم و دانش نیز پشت آن وجود دارد. HIV برای اینکه وارد سلول بدن فرد شود، احتیاج به پروتئین CCR۵ دارد که این پروتئین به عنوان یک درب در داخل سلول عمل میکند. اما همین افرادی که HIV نمیگیرند، طبق شرایط خاص ژنتیکی که دارند، این پروتئین CCR۵ را ندارند و ویروس HIV هر کاری بکند نمیتواند وارد بدن این افراد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها