رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی گفت: پیکر بی جان کوهنورد اصفهانی پس از ۱۲ روز مفقودی در دماوند یافت شد.
کد خبر: ۱۲۹۱۹۳۶

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، حمید مساعدیان در گفتگو با ایسنا در باره پیدا شدن پیکر بی جان کوهنورد اصفهانی در مسیر جنوبی دماوند گفت: تقریبا ۱۲ روز از مفقود شدن یک کوهنورد در مسیر جنوبی دماوند می گذشت. در روز نخست بلافاصله پس از اطلاع از این مفقودی، تیم های امداد و نجات برای یافتن او دست به کار شدند. تمامی مسیر ها جستجو شد و به وسیله بالگرد های امداد و نجات هلال احمر باعکس برداری هایی که در منطقه انجام شد به نقاطی مشکوک شدیم. چند نقطه رنگی در عکس ها و در مسیر جنوبی دماوند دیده می شد که پس از تحلیل ها، شک بر این بود که در مسیر جنوبی آقای فرزاد موسایی دچار حادثه شده باشد.

وی اضافه کرد: روز گذشته با توجه به مختصات عکس ها، تیم های امداد و نجات را به منطقه مورد نظر فرستادیم و در مسیر آبشار یخی و کافر دره پیکر بی جان این کوهنورد را پیدا کردیم. متاسفانه به نظر می رسد به دلیل باد منطقه و گم کردن مسیر این کوهنورد از جایی سقوط کرده و دچار ضربه مغزی شده است. تقریبا یک ساعت گذشته پیکر این کوهنورد یافت شد و تیم های امداد و نجات در حال انتقال پیکر او به پایین کوه هستند.

رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی ادامه داد: به خانواده او اطلاع داده شده و فکر می کنم حدود ۴ ساعت دیگر پیکر این کوهنورد به رینه برسد تا به نیروی انتظامی و خانواده او تحویل داده شود. همه متاثر از این حادثه هستیم که به دلیل سهل انگاری ساده کوهنورد بوده چرا که او به صورت انفرادی و در هوای نامناسب اقدام به صعود کرده و دچار این حادثه شده است.

دوشنبه هفته گذشته یک کوهنورد ۲۱ ساله به نام فرزاد موسایی، اهل استان اصفهان با یکی از دوستانش اقدام صعود به قله دماوند کرد. این کوهنورد همراه با دوستش به منطقه جنوبی دماوند وارد شده و دوست این کوهنورد اصفهانی او را تا گوسفندسرا همراهی کرده و پس از آن این کوهنورد به صورت انفرادی اقدام به ادامه مسیر تا رسیدن به بارگاه سوم می‌کند.

پیکر کوهنورد اصفهانی پس از ۱۲ روز در دماوند پیدا شد (+عکس)

پس از دو روز که از برگشت او خبری نشد، تیم‌های امداد و نجات به منطقه رفته و از روز پنج‌شنبه گروه‌های نجات مستقر شدند. متاسفانه تیم‌های امداد و نجات در روز پنج‌شنبه هفته گذشته هیچ اثری خاصی از این کوهنورد پیدا نکردند و فقط جای پای او را در قسمتی از مسیر می‌یابند، اما به دلیل بارش برف زیاد اثر جای پا از یک جایی به بعد قطع می‌شود.

در روز های اول مفقودی، به دلیل شرایط بد آب و هوا امکان امداد رسانی هوایی جود نداشت اما با گذشت زمان و بهتر شدن آب و هوا، بالگرد جستجو و نجات کار خود را آغاز کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
۰
۰
خداوند رحمتش کند.

نیازمندی ها