گزارش خبرنگار جام‌جم از نشست خبری عوامل سریال «بوی باران» ؛ سریالی که بازخوردهای زیاد و متفاوتی داشته است

قصه بوی باران، تازه شروع شده!

در نظرسنجی جدید رسانه ملی شبکه سه بیشترین و شبکه افق کمترین مخاطب سیما را داشته اند.
کد خبر: ۱۲۹۱۷۰۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، بر اساس اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل تابستان ۱۳۹۹، شبکه‌های سه (۵۱.۱%)، یک (۴۵.۲%) و خبر (۴۵.۱%) به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم پرمخاطب‌ترین شبکه‌های سیما قرار گرفتند و مشخص شد شبکه خبر معاونت سیاسی با ۱۴.۳ درصد، شبکه مستند سیما با ۱۰.۲ درصد و شبکه تماشای سیما با ۷.۸ درصد بیشترین رشد را نسبت به تابستان ۱۳۹۸ داشته‌اند.
بر اساس این نظرسنجی ۷۴.۷ درصد بیننده برنامه‌های مختلف سیمای رسانه ملی در فصل تابستان بودند و به‌طور میانگین سه ساعت و ۲۱ دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشستند.
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، میزان مخاطبان رسانه ملی در فصل تابستان ۹۹ نسبت به تابستان ۹۸ حدود ۱.۸ درصد رشد داشته است و حدود ۲۳.۲ درصد از بینندگان در تابستان ۹۹ بیش از پنج ساعت در روز پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.
بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از این نظرسنجی، پربیننده‌ترین ساعات تماشای تلویزیون در فصل تابستان به شرح ذیل بوده است:

ساعت ۲۱ تا ۲۲ با ۷۱ درصد مخاطب، ساعت ۲۲ تا ۲۳ با ۶۴.۸ درصد مخاطب و ساعت ۲۰ تا ۲۱ با ۶۱.۷ درصد مخاطب بیشترین بیننده را دارند.
نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که شبکه‌های سه سیما، یک سیما، خبر معاونت سیاسی، آی‌فیلم معاونت برون مرزی و دو سیما بیشترین مخاطب را در فصل تابستان داشته‌اند که جزئیات آن در جدول زیر ارائه می‌شود:

شبکه سه با ۵۱.۲ درصد، شبکه یک با ۴۵.۲ درصد، شبکه خبر با ۴۵.۱ درصد، شبکه آی‌فیلم با ۴۳.۱ درصد، شبکه دو با ۳۵.۹ درصد، شبکه نسیم با ۳۲ درصد، شبکه مستند با ۳۰.۱ درصد، تماشا با ۲۷.۵ درصد، نمایش با ۲۷.۱ درصد و ورزش و سلامت با ۲۱ درصد مخاطب جزو ۱۱ شبکه سیما با بیشترین مخاطب هستند.
در این نظرسنجی شبکه چهار با ۱۰.۵ و افق با ۹.۷ درصد مخاطب کمترین میزان مخاطب را دارند.
بر اساس این نظرسنجی، جدول پربیننده‌ترین سریال‌ها در فصل تابستان به این شرح است:

شبکه یک با سریال «دخترم نرگس» حدود ۳۵.۵ درصد، شبکه سه با «زمین گرم» حدود ۲۸.۷ درصد و «آخر خط» با ۱۸.۹ درصد، آی‌فیلم با «مختارنامه» حدود ۱۸.۵ درصد، یک با «سرزده» حدود ۱۸.۵ درصد، دو با «بوم و بانو» حدود ۱۶.۶ درصد و «شاهرگ» حدود ۸.۲ درصد مخاطب داشته است.
۱۰ برنامه شاخص پربیننده شبکه‌های تلویزیون هم در این فصل به ترتیب زیر هستند؛ همان طور که این جدول نشان می‌دهد سهم شبکه‌های سه و نسیم از این فهرست هر کدام چهار برنامه و شبکه‌های مستند و پنج، هر کدام یک برنامه است.
شبکه سه با «عصر جدید ۲» حدود ۵۱.۶ درصد، نسیم با «دورهمی» حدود ۴۵.۱ درصد، گلچین «خندوانه» ۳۳.۹ درصد، «هشتگ عصر جدید» ۲۸.۱ درصد، «کودک شو» ۲۸.۱ درصد، مستند «حیات وحش» ۲۴ درصد، «سمت خدا» ۲۲.۴ درصد، «چهل تیکه» ۲۲.۴ درصد، «به خانه برمی‌گردیم» ۲۰.۵ درصد، «اعجوبه‌ها» ۱۹.۷ درصد مخاطب داشته است.
در این نظرسنجی در پاسخ به اینکه «اگر قرار باشد فقط یک شبکه را تماشا کنید، کدام شبکه را انتخاب می‌کنید؟» ۲۵.۴ درصد به شبکه سه سیما، ۱۵.۳ درصد به شبکه آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی و ۱۱.۵ درصد به شبکه خبر معاونت سیاسی رأی داده‌اند. بیشترین دلیل بینندگان برای تماشای تلویزیون در این فصل «کسب خبر و اطلاع» (۴۴.۹ درصد) و «سرگرمی و تفریح» (۴۳.۶ درصد) بوده است و باید در نظر داشت برای اولین بار است که در بررسی دلیل بینندگان برای تماشای تلویزیون، «کسب خبر و اطلاع» از «سرگرمی و تفریح» پیشی گرفته است.
بر اساس این نظرسنجی در میان انواع برنامه‌ها سریال‌ها با ۵۵.۶ درصد، اخبار با ۵۳.۲ درصد و فیلم سینمایی با ۳۷.۲ درصد، پربیننده‌ترین قالب‌های برنامه‌ای در سیما بوده‌اند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جبار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
۰
۰
واقعا متاسفم ازاین نتیجه چراکه ملتی که کتابخوان نیست وفرهنگ کتابخوانی رشد نیافته مشخص است دنبال چه ذائقه ای است وسلیقه دنبال نمودن شبکه وزینی مثل افق ومستندوچهارکه برغنائی معلومات وفرهنگ می افزاید دردستورکارشان نیست وحیف است که شبکه های اینچنینی درانتهای جدول ارزش گذاری قراردارند

نیازمندی ها