یکی از راه های درمان سرطان شیمی‌ درمانی است، اما باعث می شود بسیاری از سلول‌های سالم و خوب بدن بیمار طی این مراحل از بین برود و عوارض جانبی بسیاری را به جا می‌گذارد.
کد خبر: ۱۲۹۱۲۲۸

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محققان مدت زیادی است که با کمک فناوری‌های جدید سعی دارند روش بهتری برای مقابله با سرطان پیدا کنند و این بیماری مرگبار را از بدن افراد مبتلا پاک کنند. به تازگی محققان در حال توسعه نوعی ویروس هستند تا آن را به جنگ سلول‌های سرطانی بفرستند. یکی از دلایلی که سرعت توسعه این علم کاهش پیدا کرده آن است که در هنگام تزریق ویروس‌های جدید به بدن برای مقابله با سرطان گلبول‌های سفید سعی می‌کنند تا با آن‌ها مبارزه کنند و این ویروس‌های مثبت را از بین ببرند. با این وجود اخیرا خبر‌های خوبی مبنی بر کشف راه جدیدی برای مقابله با سرطان به دست رسانه‌ها رسیده است.

«بر اساس اطلاعات جدید تیم‌های تحقیقاتی Case Western Reverse و Emory توانسته‌اند با کمک هوش‌های مصنوعی و شبیه‌سازی پیاپی شرایط بدن ویروسی جدید طراحی کنند که بسیار مخفیانه‌تر به جنگ سلول‌های سرطانی می‌رود. این ویروس‌ها به نحوی فعالیت می‌کنند که گلبول‌های سفید بدن متوجه حضور آن‌ها نمی‌شوند و در نتیجه به آن‌ها آسیبی وارد نمی‌کنند.»

دانشمندان توانسته‌اند با شبیه‌سازی پیاپی این روش درمانی ویروس‌هایی را تولید کنند که آسیبی به سلول‌های سالم بدن نمی‌رساند و تنها به مقابله با تومورهای سرطانی می‌پردازد. با وجود ساخت چنین ویروس‌هایی و دسترسی به فناوری لازم برای پرورش آن‌ها این فرآیند فعلا در مرحله ابتدایی قرار دارد در نتیجه زمان زیادی تا پیاده‌سازی نهایی آن باقی مانده‌ است. انتظار می‌رود فناوری مورد نظر چند سال دیگر به بیمارستان‌های جهان به صورت رسمی راه پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها