نرخ ابتلا به کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا به خصوص آمریکا مدام رکورد می زند.
کد خبر: ۱۲۸۷۴۸۲

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار رسانه های جهان در رابطه با ویروس کرونا است:

*شرکت جانسون آزمایشات فاز سه واکسن کرونا را در بریتانیا آغاز کرد. در این آزمایشات، واکسن به جای یک بار، دو مرتبه به فرد داوطلب تزریق می شود چرا که تصور می شود دو بار تزریق ایمنی بیشتری در برابر کرونا ایجاد می کند. بر اساس این گزارش شرکت های آسترازینکا، فایزر، مدرنا و نوواواکس نیز قصد دارند بر روی هر کدام از داوطلبان خود دو بار این واکسن را تزریق کنند.

*در حالی که استرالیا از حیث کنترل شیوع کرونا در وضعیت خوبی به سر می برد به صورت ناگهانی در جنوب این کشور بحران ایجاد شده است. همه چیز از یک هتل آغاز شده است که 16 مسافر مستقر در آن مبتلا به کرونا شدند.

*در تگزاس آمریکا پدیده جدیدی به وجود آمده است، تشکیل صف های طولانی و سنگین اتومبیل برای خرید مایحتاج از فروشگاه ها.

*بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که چندی پیش به کرونا مبتلا شد و آنقدر حالش بد شد که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان نیز بستری شد بار دیگر در معرض ابتلا به این ویروس قرار گرفته است. بر اساس آخرین اخبار نخست وزیر انگلیس پس از تماس با فردی که تست کرونای او مثبت اعلام شده بلافاصله به قرنطینه رفت.

*85 درصد از مردمی که به کرونا مبتلا شده اند نوع ویروس شان در واقع نوع جهش یافته کرونای اورجینال است. این نوع جهش یافته مسری تر است اما کشنده تر نیست.

*آژانس سلامت اتحادیه اروپا هشدار داد که نوع جهش یافته ویروس کرونا در بدن راسوهای دانمارکی ممکن است ورژن بسیار کشنده تری از این ویروس را در سطح جهان پدید آورد که در این صورت کل تلاش ها برای ساخت واکسن کرونا بی ثمر خواهد شد چرا که واکسن در برابر کرونای موسوم به مینک و یا همان راسویی ایمنی ایجاد نمی کند. اگر جلوی شیوع این نوع ویروس که برخاسته از راسو است گرفته نشود آنگاه صدها میلیارد دلار خسارت روی دست شرکت های داروسازی باقی می ماند.

* یک پیشرفت غیرمنتظره دیگر در راه درمان کرونا به وجود آمده است. یک داروی ام اس به نام SNG001 داروی جدیدی است که می تواند به درمان بیماران کرونایی کمک کند. تحقیقات نشان می دهد بیمارانی که در بیمارستان ها داروی ام اس SNG001 استنشاق کرده اند دو برابر نسبت به سایر بیماران دو هفته زودتر بهبود یافته اند. SNG001 از یک پروتئین طبیعی به نام اینترفرون بتا استفاده می کند که بدن هنگام مقابله با عفونت های ویروسی ، آن را تولید می کند.

*محققان و کارشناسان ماسکی پنج لایه در انگلیس تولید کرده اند که بی بر و برگرد ویروس کرونا را می کشد هر چند برخی از کارشناسان میزان موثر بودن این ماسک را تا حدود 90 درصد تخمین زده اند. در این ماسک 5 لایه، از مس هم استفاده شده که ویروس را می کشد. از کریسمس 2021 این ماسک ابتدا در بریتانیا توزیع خواهد شد و ابتدا در اختیار کادر درمانی این کشور قرار می گیرد.

راسوها به دنیا خسارت چند 100 میلیاردی می زنند؟ / این ماسک جدید دنیا را نجات می دهد (عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها