کرونایی که در بدن راسوهای دانمارکی جهش یافته وارد سه کشور دیگر هم شد و وضعیت فوق العاده ای در سراسر جهان به وجود آورده است.
کد خبر: ۱۲۸۵۷۲۳

به گزارش جام جم آنلاین ، اگر در ابتدای شیوع پاندمی کرونا خفاش ها عامل انتشار آن معرفی شدند اکنون پای جانوری به نام راسو وسط است، جانوری که در مزارع دانمارک به منظور استفاده از پشم آنها جهت تولید لباس پرورش می یابند.

اما فرآیند منتقل کردن ویروس کرونا از بدن انسان به این حیوان باعث شد که این ویروس در بدن راسوها جهش پیدا کند و مجددا به انسان راه پیدا کند. این ویروس بسیار جهش یافته تر و خطرناک تر از ویروس قبلی قلمداد می شود.

در پی این اتفاق بریتانیا بلافاصله تمامی مرزهای خود را بر روی کشور دانمارک بست. دستور معدوم کردن 17 میلیون راسو نیز صادر شده است و در همین راستا تا این لحظه هزاران راسو قلع و قمع شده اند.

آخرین اخبار حاکی از آن است که کرونای مرتبط با راسوهای دانمارکی وارد کشورهای اسپانیا، آمریکا، هلند، سوئد و ایتالیا هم شده است.

ماجرای جهش ویروس کرونا در راسوها از شمال دانمارک آغاز شده است.

این نوع کرونای جهش یافته که حساسیت کمی نسبت به آنتی بادی دارد از راسو به انسان منتقل می شود و تا امروز 12 نفر را بیمار کرده است.

نوع جهش یافته ویروس کرونا که در بدن راسوها به وجود آمده می تواند ساخت واکسن کرونا را کاملا بی اثر کند و به همین دلیل است که پروازهای دانمارک به کشورهای دیگر با محدودیت های شدید روبرو شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
۲
۰
خوب چرا دولت ترامپ اعلام نمی کند که این ویروس از اروپای آمده است و عامل کم کاری و عدم اعلام به موقع آن توسط اروپا باعث جهش کرونا شده است کرونا ساخته وپرداخت دولت امریکا و اروپا است به همین علت است در کشورهای دیگر گشترش پیدا کرده است

نیازمندی ها