اروپا برای قرنطینه سراسری کاملا آماده است.
کد خبر: ۱۲۸۴۴۷۶

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به کرونا در رسانه های مختلف جهان است:

*رسانه های انگلیسی اعلام کردند که ویلیام نوه ملکه انگلیس و سومین نفر در صف تاج و تخت بریتانیا چند ماه پیش در موج اول کرونا به این بیماری مبتلا شده بود اما این موضوع را مسکوت کرد.

*«آنتونی فائوچی» رئیس مرکز مبارزه با آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در گفت و گویی اعلام کرد که ایالات متحده به هیچ عنوان در زمستان پیش رو آمادگی کنترل و مقاومت موج جدید کرونایی را نخواهد داشت. در اظهاراتی که می‌تواند وزنه انتخابات را به سمت حزب دموکرات سنگین‌تر کند؛ از رویکرد بایدن در مواجهه با کووید ۱۹ تمجید کرد که این موضوع باعث عصبانیت کاخ سفید شده است.

*برگزاری یک پارتی بزرگ مخصوص شب هالووین با حضور بیش از 400 مهمان در نیویورک از سوی پلیس مختل شد. نیروهای پلیس با وارد شدن به این مهمانی بزرگ 9 نفر از برگزار کنندگان این مهمانی را دستگیر کردند. به دلیل شیوع ویروس کرونا در آمریکا برگزاری هر نوع جشن و گردهمایی ممنوع است. پیش از این هم دولت بریتانیا هشدار داده بود که به محض گزارش برگزاری یک مهمانی پلیس مجاز است به محل برگزاری جشن برود و برگزارکنندگان را دستگیر کند.

*رکورد ابتلای روزانه در ایالات متحده آمریکا باز هم شکسته شد. گفته می شود بیش از 100 هزار نفر در یک روز مبتلا به ویروس شده اند. در کالیفرنیا هم نیز مشکل بزرگی به وجود آمده و ابتلای همزمان به کرونا و آنفلوآنزا بحران خطرناکی را به وجود آورده است.

*تحقیقات جدید نشان می دهد احتمالا تمایزهای کوچک ژنتیکی در افراد به شدت ابتلا به کووید۱۹ مرتبط است. محققان سعی دارند با تکیه بر این تمایزها داروهای جدید بسازند.

*محققان دریافتند برخی بیماران کرونایی تا مدتها بعد از بهبود بیماری شان، دارای علائم پوستی هستند. کرونا عوارض متعددی از خود بر جای می گذارد که ابتلا به بیماری های پوستی یکی از آنهاست.

*مطالعه جدید نشان می دهد بالغ بر ۸۰ درصد بیماران بستری شده کووید۱۹ در بیمارستان در اسپانیا دارای کمبود ویتامین D هستند. فقدان این ویتامین با مرگ حاصل از کرونا ارتباط مستقیمی دارد.

*شمار مبتلایان به کرونا در قاره آفریقا با شناسایی موارد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، به یک میلیون و ۷۹۵ هزار و ۵۰۹ نفر رسید. در میان کشورهای این قاره، آفریقای جنوبی بدترین وضعیت را دارد. 726 هزار و 823 مبتلا در این کشور شناسایی شده اند و تا امروز 19 هزار و 411 تن نیز جان باخته اند.  

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها