مشاور رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: در جهان ترتیبات جدید سیاسی امنیتی در حال شکل گیری است که بیش از همه در غرب آسیا شکل گرفته و این به برکت مجاهدین در غربت و شهید بزرگ سلیمانی است.
کد خبر: ۱۲۸۰۷۰۹

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، پنجمین اجلاسیه بین المللی مجاهدین در غربت عصر امروز در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این نشست که وزیر جهاد کشاورزی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، مشاور رئیس مجلس در امور بین الملل و جمعی از مسؤلان کشوری و لشکری در آن حضور داشتند، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به موضوع اجلاس از منظر اندیشمندان روابط بین الملل درباره اینکه چه شرایطی را دنبال میکنیم، توضیحاتی ارائه میکنم.

وی افزود: این مسئله مطرح است که در جهان کنونی، آینده نظم جهانی چه سمت و سویی دارد و فلسطین چگونه تقش تعیین کننده ایفا می‌کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: جهان امروز دوران گذار و انتقال را طی می‌کند، امروز سخن از اغواگری آمریکا سخنی گزاف است چرا که امروز جهان شاهد نزول و سقوط دولتمردان و سیاستمداران آمریکا هستیم.

وی ادامه داد: شورش‌های خیابانی در کف خیابان‌های آمریکا نشان می‌دهد که آمریکا با معضلات فراوانی مواجه است و در حال رسیدن به نقطه صفر است.

امیرعبداللهیان بر همین اساس یادآور شد: کنش‌ها و کنشگران با تحولاتی سریع مواجه هستند. در میان کنشگران دیگر شوروی سابق نیست و در محیط بازی امروز فقط این قدرت‌های بزرگ نیستند که نقش آفرینی کنند.

وی افزود: امروز حماس تاثیر گذارترین نقش را در بر هم زدن آرامش رژیم صهیونیستی دارد و می‌تواند نقش مهمی در فروریختن آمال صهیونیست ها به نمایش بگذارد.

دستیار ویژه رئیس مجلس خاطر نشان کرد: با بیش از 5 سال از مقاومت مردم یمن، سعودی ها به دنبال فرار آبرومندانه از یمن هستند.

وی تصریح کرد: سعودی ها به علت مقاومت و مقابله یمنی ها با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در جده سه مرتبه به من گفت که شما خواهید دید که در کمتر از سه هفته حوثی ها را در غرب یمن نابود خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز در آستانه ششمین سال تجاوز آمریکایی، اسرائیلی و سعودی در یمن هستیم که دیدیم چگونه در تلاش هستند آبرومندانه از یمن خارج شوند.

وی ادامه داد: در جهان ترتیبات جدید سیاسی امنیتی در حال شکل گیری است که بیش از همه در غرب آسیا شکل گرفته و این به برکت رهبر معظم انقلاب و مجاهدینی که در غربت بودند و به برکت شهید بزرگ سلیمانی است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل خاطر نشان کرد: به برکت ترتیبات سیاسی امنیتی که در منطقه رقم خورد وضعیت به گونه ای شده که امروز کشورها برای ارتباط با سوریه از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها