رئیس دفتر اطلاع رسانی جنبش فتح فلسطین گفت: هدف از هر گفت‌وگویی باید پایان اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای 1967 باشد.
کد خبر: ۱۲۷۸۲۲۵

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «منیر الجاغوب» رئیس دفتر اطلاع رسانی جنبش فتح فلسطین امروز جمعه تأکید کرد که ملت فلسطین، شخصا سران خود را انتخاب می‌کند.

این اظهار نظر در واکنش به ادعای مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکاست. پامپئو گفته بود که مردم فلسطین نیازمند انتخاب سرانی هستند که به گفتگو برای برقراری «صلح» تمایل داشته باشند.

خبرگزاری «خبر پرس» فلسطین به نقل از این مسئول فتح گزارش داد: «علیرغم وجود [رژیم] اشغالگر، ملت فلسطین، رهبران خود را از طریق انتخابات، انتخاب خواهد کرد».

وی خطاب به پامپئو ادامه داد: «چه زمانی خواهید فهمید که ملت ما ملتی است که رهبران خود را انتخاب می‌کند؟»

الجاغوب در ادامه تأکید کرد: «باید بدانی که کرامت، اعتماد به نفس و اطمینان به آینده، یک محصول صرفا فلسطینی بوده و مانند روغن زیتون است».

وی خاطر نشان کرد: «در زمینه آنچه معامله قرن نام دارد، با هیچکس گفت‌وگو نخواهیم کرد... تنها گفتگوی مورد پذیرش ما این است که مبتنی بر مشروعیت بین‌المللی باشد».

این مسئول فتح همچنین گفت که هدف از این گفت‌وگو باید پایان اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای 1967 باشد.

الجاغوب خطاب به این وزیر آمریکا سفارش کرد که حق ملت فلسطین را زیر پا نگذارد؛ زیرا «پیش از تو وزرای خارجه و رؤسای جمهور زیادی رفتند، ولی فلسطین، سر جای خود باقی ماند و ملتش نیز استوار در وطن خود باقی ماندند».

وی در پایان خاطر نشان کرد، رهبران فلسطین باقی خواهد ماند؛ زیرا مشروعیت خود را از ملت خود می‌گیرد، ولی «تو و رئیست و دولت ماجراجوی آن، به زودی و با تصمیم ملت آمریکا، خواهید رفت».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها