رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران خبر داد؛

کلاهبرداری 100میلیارد ریالی با فروش آهن در پایتخت

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران از دستگیری فردی که به بهانه فروش آهن 100 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۷۹۹۲

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از سایت پلیس، سرهنگ کارآگاه خیراله دولتخواه در این باره گفت: بیستم تیرماه سال جاری پرونده ­ای با موضوع کلاهبرداری با دستور قضایی برای شناسایی و دستگیری متهم در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت و تیمی از کارآگاهان مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی افزود: شاکی با حضور در پلیس آگاهی اظهار کرد که برای خرید میلگرد از طریق فضای مجازی با شخصی که خود را «محمود» معرفی کرده و مدعی بوده محل کارش بازار آهن است، آشنا شدم پس از تماس با وی در آدرس محل کار وی در بازار آهن حاضر شدم و پس از سفارش آهن، مبلغ 50 میلیون ریال به عنوان بیعانه به او پرداخت کردم و قرار شد میلگردهای خریداری شده را به آدرسی که من اعلام کردم ارسال کند ولی هیچ میلگردی به محل درخواستی منتقل نشد و هنگامی که به محل کار فروشنده مراجعه کردم اثری از وی نبود و مغازه را تخلیه کرده بود.

وی گفت: با ثبت اظهارات شاکی کارآگاهان در گام اول پی جویی به بازار آهن که محل عقد قرار داد بود مراجعه و متوجه می شوند «محمود» مغازه را برای چند روز اجاره کرده و هیچ گونه مشخصات دقیقی از او در دسترس نیست.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی کارآگاهان موفق شدند، تصویر واضحی از متهم را به دست بیاورند، بیان داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه وی را در حوالی جنت آباد شمالی شناسایی و با هماهنگی های قضایی متهم هنگام خروج از منزل دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

وی ابراز داشت: با انتقال متهم به پلیس آگاهی وی به جرم کلاهبرداری معترف و اظهار داشت، برای بدست آوردن هزینه های زندگی نقشه کلاهبرداری بدین شیوه را کشیدم و با تهیه یک سیم کارت و اجاره کردن موقتی مغازه ای در بازار آهن، فروش آهن در فضای مجازی را آگهی کردم و پس از جلب اعتماد خریداران و پرداخت بیعانه محل اجاره ای را تخلیه و متواری می شدم.

کارآگاه دولتخواه با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی پرونده های مشابه دیگری نیز به پلیس آگاهی ارجاع شد، گفت: در جمع بندی پرونده های ارجاعی مشخص شد که متهم به همین شیوه مرتکب کلاهبرداری های دیگری نیز شده است.

وی تصریح کرد: در رصدهای اطلاعاتی کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده توسط متهم را 100 میلیارد ریال اعلام و تاکنون 11 تن از مالباختگان که دو تن از آنها تبعه خارجی هستند، شناسایی شدند.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی در پایان گفت: با تکمیل تحقیقات پلیسی، متهم به مرجع قضایی معرفی و پس از رسیدگی های قضایی با قرار مجرمیت روانه زندان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها