یک دختر ۲۰ ساله انگلیسی، به سبب ابتلا به یک بیماری عجیب و کشنده، مجبور است غذاهایش را از طریق قلبش بخورد.
کد خبر: ۱۲۷۷۶۴۹

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، پایگاه خبری دیلی استار انگلیس در گزارشی اختصاصی اعلام کرد یک دختر جوان ۲۰ ساله انگلیسی به دلیل ابتلا به بیماری عجیب و کشنده، مجبور است تمام غذا‌های خود را از طریق قلبش بخورد.

این دختر ۲۰ ساله که «لورن ویترینگ» (Lauren Wittering) نام دارد، قبلا از خوردن غذا‌های مختلف لذت می‌برد؛ اما اکنون به دلیل ابتلا به این بیماری عجیب، به تمامی غذا‌ها آلرژی پیدا کرده است؛ به طوری که حتی نمی‌تواند به آن‌ها نزدیک شود و در صورت نزدیکی به غذا، در بدن او واکنش‌های شدید آلرژیک مشاهده می‌شود.

طبق اعلام دیلی استار، حتی بوی غذا می‌تواند سبب واکنش‌های آلرژیکی برای این دختر جوان شود که ممکن است جان وی را در خطر قرار دهد. به دلیل همین مسأله، پزشکان در ابتدا مجبور شدند تا یک لوله را برای تغذیه در معده او قرار دهند، اما باز بدن این دختر به آن واکنشی آلرژیک نشان داد. بنابر این اکنون این دختر ۲۰ ساله که تنها در دو سال معادل ۵ سنگ (حدود ۳۱ کیلو و ۷۵۰ گرم) را از دست داده، از طریق لوله‌ای در قلب خود تغذیه می‌کند. (هر سنگ انگلستان معادل ۶.۳۵ کیلوگرم است.)

در ادامه این گزارش آمده است: لورن که از بیماری «سندرم فعال سازی سلول‌ های ماست» یا «MCAS» رنج می‌برد، گفته است: من خیلی غذا را دوست داشتم؛ اما الان نمی‌توانم حتی به آن نزدیک شوم. (ماست سل یا سلول ماست، یک سلول مهاجر از بافت همبند است که شامل ریزدانه (گرانول)‌های غنی از هیستامین و هپارین بوده که رنگ تیره دارند.)

او در ادامه می‌گوید: تنها بوی غذا نیز می‌تواند مرا به آنافیلاکسی (واکنش شدید آلرژیک) بکشد.اگر من با چیزی که به آن حساسیت دارم، تماس داشته باشم، کهیر‌ها (در روی پوستم) به سرعت ظاهر می‌شوند و تمامی بدن من را می‌پوشانند.

وی در خصوص توصیف شرایط آلرژیک خود در صورت تماس با غذا‌ها گفت: تنفس من بدتر می‌شود و وارد بیهوشی می‌شوم؛ ضربان قلب من به شدت بالا می‌رود و دچار آنافلاکسی شده است، به طوری که به آدرنالین نیاز پیدا می‌کنم.بیش از یک سال است که غذا نخورده ام.

نشانه‌های این بیماری برای نخستین بار زمانی که در دوران مدرسه در کلاس شیمی در حال کار با محلول‌های دارای الکل بود، نمایان شد.

او سپس زمانی که سویا و یا لبنیات می‌خورد، دچار کهیر شده، غش می‌کرد و ضربان قلب او بالا می‌رفت.

پس از آن و با وخیم‌تر شدن وضع بیماری، او مجبور به ترک مدرسه شد. پس از ۶ ماه بستری شدن در بیمارستان، سرانجام بیماری او «سندرم فعال سازی سلول‌های ماست» یا همان ««MCAS» تشخیص داده شد. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های ماست بیش از حد توسط مواد غیر معمول تحریک می‌شوند که در نتیجه به واکنش‌های آلرژیک و آنافلاکسی منجر می‌شود.

لورن همچنین می‌گوید: برای حدود یک سال، من تنها می‌توانستم پنج غذا بخورم که آن هم شامل ۱- مرغ ۲- برنج ۳- سیب زمینی ۴- هویج و ۵- کلم بروکلی بود اما پس از آن تقریبا یک شبه من به تمامی غذا‌ها واکنش آلرژیک شدید پیدا کردم و بنابراین نمی‌توانستم هیچ چیزی بخورم.

با شدت گرفتن بیماری وی، او به همه مواد غذایی، علاوه بر بوی عطر، سیگار، الکل آلرژی پیدا کرده است.

لورن اکنون با کمک یک خط مرکزی داخل وریدی، جایی که تمامی مواد مغذی که او نیاز دارد بصورت مستقیم وارد رگ اصلی قلب او می‌شود، زنده مانده است.

وی گفت: زمانی که این بیماری شروع شد، واقعا ترسناک بود اما اکنون فکر می‌کنم تنها به آن عادت کرده ام.

 

دختری که غذا را از طریق قلبش می‌خورد! (+عکس)

 

دختری که غذا را از طریق قلبش می‌خورد! (+عکس)

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها