در دنیایی که کرونا بیداد می کند هیچ چیز مهم تر از ساخت واکسن کرونا نیست.
کد خبر: ۱۲۷۷۲۲۸

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید اهم اخبار مربوط به ویروس کرونا و البته واکسن مربوط به آن در رسانه های سراسر جهان است:

*مطالعات دانشگاه بوستون آمریکا نشان می دهد بیماران کرونایی که بدنشان ویتامین D را به مقدار کافی در اختیار داشت در مقایسه با بیمارانی که کمتر این نوع ویتامین را در بدن خود داشتند 52 درصد کمتر دچار مرگ و میر می شدند.

*شرکت داروسازی نوواواکس آمریکا مرحله نهایی آزمایش واکسن کرونا را بر روی 10 هزار داوطلب شهروند این کشور آغاز کرد.

*با وجود تمام اخباری که در رابطه با ساخت واکسن کرونا به گوش می رسد اکنون شنیده می شود که این واکسن قرار نیست جلوی ویروس کرونا را در بدن بگیرد و فقط علائم این بیماری را کاهش می دهد. گزارش های دیگر حاکی از آن است که واکسن کرونا 40 الی 60 درصد کارایی دارد.

*همزمان با این موضوع که شرکت داروسازی جانسون واکسن کرونای ساخته شده خود را وارد آخرین مرحله آزمایش کرده ترامپ به سازمان غذا و داروی ایالات متحده فشار می رود تا هر چه سریع تر واکسن در دسترس عموم قرار بگیرد.

*یکی از داوطلبان دریافت واکسن کرونا از سوی یکی از شرکت های داروسازی که نام آن فاش نشده گفت که برای دریافت این واکسن ابتدا به طور عمدی به ویروس کرونا آلوده و سپس به مدت دو هفته قرنطینه شده است.

*در انگلیس برآوردها نشان می دهد مردم این کشور بسیار بی مبالات هستند و نه تنها به سلامتی خود که به سلامتی دیگران نیز اهمیتی نمی دهند. این برآوردها حاکی از آن است تنها یک نفر از هر پنج بریتانیایی در صورت مشاهده علائم ویروس کرونا در بدنش خود را قرنطینه می کند اما آن چهر نفر دیگر حتی با وجود دنباله دار بودن علائم به هیچ عنوان خود را قرنطینه نمی کنند و به سادگی به سطح اجتماع می روند.

*تحقیقات بیشتر نشان می دهد ویروس کرونا جهش پیدا کرده و به همین دلیل سریع تر هم انتقال می یابد. متخصصان بیش از 5 هزار ژنوم از ویروس های بهبودیافته در اولین مرحله همه گیری در هوستون را بررسی کردند. این موارد با نمونه های گرفته شده از موج اخیر کرونا مقایسه شد. این مطالعه نشان داد که 99 درصد از سویه های موج دوم دارای جهش هستند که به عنوان D614G شناخته می شود و سریع تر هم انتقال می یابند.

*دانشمندان خواستار پاسخ دادن به چرایی توقف آزمایشی واکسن کرونا در ایالات متحده هستند؛ این واکسن از سوی دانشگاه آکسفورد ساخته شده است. آسترازنیکا غول داروسازی جهان که صاحب حقوق آزمایشی این واکسن است دو هفته پیش آزمایش های جهانی را متوقف کرد زیرا یک داوطلب انگلیسی در بیمارستان بستری شد. او اکنون مرخص شده است.

بلاتکلیفی در مورد آنچه برای شخص 37 ساله گمنام به دلیل محرمانه بودن پزشکی رخ داده همچنان باقی مانده است. اما اسناد فاش شده ادعا می کند که او به "میلیت عرضی" مبتلا شده است؛ یک بیماری عصبی که منجر به سخت راه رفتن در فرد می شود.

*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها