ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که بررسی مدارک و نحوه اخذ رای در شعب سیار هیچ تفاوتی با شعب ثابت ندارد.
کد خبر: ۱۲۷۵۷۹۵

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه شماره ۴۸ ستاد انتخابات آمده است: به آگاهی اعضای شعب اخذ رأی سیار در حوزه های انتخابیه مرحله دوم انتخابات می‌رساند که نحوه اخذ رای و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد و لذا از رأی دهندگان حتی در بیمارستان‌ها و پادگان‌ها نیز تنها در قبال ارائه شناسنامه و کد ملی باید رای گیری انجام شود.

در این اطلاعیه تاکید شد که متولدین قبل از ۲۱ شهریور ۱۳۸۱ می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

نمانیدگان نامزدها با کارت شناسایی صادره از سوی هیات نظارت مجاز به حضور در شعب هستند

براساس این گزارش، ستاد انتخابات در اطلاعیه شماره ۴۷ هم آورده است: براساس ماده ۵۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا پایان زمان اخذ رای و شمارش آرا و تنظیم صورت‌جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

همچنین اعضای شعب اخذ رای و نمایندگان فرماندار ترتیبی اتخاذ کنند تا این نمایندگان درمحل مناسبی استقرار یابند. نمایندگان نامزدهای انتخاباتی نیز می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیأت‌های اجرایی یا نظارت شهرستان یا بخش کتبی گزارش دهند.

حذف ثبت اثر انگشت در رای گیری

در اطلاعیه ۴۶ ستاد انتخابات به حدف ثبت اثر انگشت در فرایند اخذ رای به منظور رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین به الزامی بودن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نیز استفاده از ماسک و خودکار در شعب اخذ رای اشاره شده است.

نمایندگان فرماندار/ بخشدار و رییس شعبه و نیز ماموران بهداشتی موظف به نظارت و کنترل بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها