سلامت قلب و مراقبت از این عضو حیاتی و کارکرد آن، یکی از مهم‌ترین مسائل در حفظ سلامت کلی بدن است.
کد خبر: ۱۲۷۵۵۵۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، برای سلامتی قلب راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از این راه‌ها پیروی از رژیم غذایی سالم و مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی دوستدار قلب است.
 
در ادامه چند ویتامین و ماده معدنی که مصرف آن‌ها علاوه بر سلامت عمومی بدن به ویژه برای سلامت قلب مفید است به نقل از سایت "شیف ویتامینز" آورده شده است:
 
۱) اسیدهای چرب امگا ۳
 
مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ به تقویت قلب و سلامت آن کمک می‌کند. دریافت مقدار کافی امگا ۳ در رژیم غذایی دشوار است زیرا بدن ما به طور طبیعی این نوع اسیدهای چرب را تولید نمی‌کند. اگر فقط به اندازه کافی در رژیم غذایی خود امگا ۳ دریافت نمی‌کنید، مصرف روغن کریل برای شما مفید خواهد بود. روغن کریل یک مکمل استخراج شده از یک گونه کریل ساکن در قطب جنوب است. کریل یک نوع خرچنگ کوچک مانند میگو است که در اقیانوس جنوبی زندگی می کند. این حیوان در پایین ترین زنجیره غذایی واقع شده و از فیتوپلانکتون ها یا جلبک های دریایی میکروسکوپی تغذیه می کند.
 
۲) ویتامین D
 
مطالعات زیادی به این واقعیت اشاره دارد که کمبود ویتامین D می‌تواند سلامت افراد را در معرض خطر قرار دهد. ویتامین D در واقع زمانی که در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، توسط بدن تولید می‌شود و به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. با این حال، عواملی مانند قرار گرفتن کمتر در معرض نور خورشید، چاقی و سن می توانند منجر به کمبود این ویتامین ضروری در بدن شوند. بسیاری از افراد به مکمل‌های ویتامین D نیاز دارند تا کمبود آن را در بدن خود جبران کنند.
 
۳) منیزیم
 
منیزیم یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در سبزیجات سبز تیره، آجیل و غلات سبوس‌دار و برخی دیگر از مواد غذایی یافت می‌شود. کمبود منیزیم با فشار خون بالا مرتبط است. برای به دست آوردن میزان مورد نیاز روزانه منیزیم یا مکمل آن را مصرف کنید یا به خوردن غذاهای غنی از منیزیم مانند اسفناج خام، سویا، آووکادو و حتی شکلات تلخ رو بیاورید.
 
۴) آنزیم CoQ۱۰
 
آنزیم CoQ۱۰ در حالی که از نظر فنی یک آنزیم است اما دست در دست با ویتامین‌ها در بدن کار می‌کند و مطالعات زیادی فواید مختلف آن را نشان داده است. این ماده را می‌توان به طور طبیعی در بالاترین غلظت در بیشتر گوشت‌ها و همچنین محصولات سویا و مغزهای خاص یافت. غلظت نسبتاً کم CoQ۱۰ در غذاهای مصرفی روزمره به آن معناست که افراد برای دریافت میزان کافی از این آنزیم مجبور به مصرف مکمل‌های آن هستند.
 
۵) اسید فولیک
 
اسید فولیک که اغلب با عنوان ویتامین B۹ شناخته می‌شود، یکی دیگر از ویتامین‌های مورد نیاز برای سلامت قلب است. این ویتامین به تنظیم میزان هموسیستئین، یک اسید آمینه مرتبط با خطر احتمالی لخته شدن خون، موجود در جریان خون کمک می‌کند. منابع طبیعی سرشار از ویتامین B۹ شامل کلم بروکلی، عدس، جوانه بروکسل و مارچوبه است.
 
۶) پتاسیم
 
مدت‌هاست که پتاسیم برای تنظیم سطح فشار خون شناخته شده است. یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به شما در رسیدن به مقدار توصیه شده پتاسیم در روز کمک کند که طبق نظر انجمن غذا و تغذیه در انستیتوی پزشکی آمریکا ۴۷۰۰ میلی‌گرم است. در حالی که گفته می‌شود موز غنی از پتاسیم است، سیب زمینی در واقع پتاسیم دو برابر بیشتر از موز در اندازه مشابه دارد. پتاسیم نیز می‌تواند به صورت مکمل مصرف شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها