گزارش رسانه های چین حاکی است که وزارت خزانه داری آمریکا قصد دارد شرکت های چینی را به بهانه عدم رعایت استانداردهای آمریکا از بورس این کشور اخراج کند.
کد خبر: ۱۲۷۳۳۹۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه ساوت چاینا روز سه شنبه گزارش کرد استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواسته است که شرکت های چینی مطابق با استانداردهای شرکت های آمریکایی حسابرسی شوند و در این زمینه با چین به طور صریح گفت و گو شود.

منوچین در یک جلسه توجیهی در کاخ سفید گفته است که انتظار می رود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا این پیشنهادات را سریعتر اجرایی کند به طوری که در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی هر کدام از شرکت های چینی مطابق با استانداردهای آمریکا حسابرسی نشوند از بورس اخراج شوند.

این اقدام جدید، بخشی از فشار دولت ترامپ برای تصحیح آنچه که عدم تعادل در روابط بین دو اقتصاد بزرگ جهان عنوان شده است می باشد تنش ها بین دو کشور در ماه های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، هنگ کنگ و حقوق بشر شعله ور شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم گفته است که چین نتوانسته است تعهدات خود را برای خرید کالاهای بیشتر از آمریکا در قالب فاز نخست توافقنامه تجاری که در ژانویه امسال امضا شد انجام دهد با این حال وی تاکید کرد خریدها باید سال آینده افزایش یابد.

ترامپ همچنین از سازمان تجارت جهانی خواست نحوه تعامل خود را با چین به عنوان یک کشور در حال توسعه متوقف کند و افزود: اینکه سازمان تجارت جهانی چین را در رده کشورهای در حال توسعه گنجانده است مزایای ناعادلانه ای به پکن نسبت به ایالات متحده و کشورهای دیگر داده است.

چین معتقد است که این طبقه بندی از آنجا که بسیاری از مناطق و استان های آن هنوز در حال توسعه هستند، منطقی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها