سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران در نقاط مختلف کشور از امروز تا شنبه (۱۸ تا ۲۱ تیرماه) هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۷۰۷۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ با اشاره به رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر از امروز (۱۸ تیرماه) آورده است: رگبار باران گاهی همراه با با رعد و برق و وزش باد شدید موقت امروز برای ارتفاعات و دامنه‌ها در شمال، غرب و شرق هرمزگان، نیمه غربی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، فردا (۱۹ تیرماه) برای برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و زنجان، جمعه (۲۰ تیرماه) برای برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، شمال استان‌های کردستان و زنجان و شنبه (۲۱ تیرماه) برای برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد و نسبت به اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در صعود توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار به افزایش شدت بادهای ۱۲۰ روزه اشاره شده و آمده است: این بادها از روز جمعه (۲۰ تیرماه) در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان شدت می‌گیرد و موجب خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت رسیدن به تاسیسات و محصولات کشاورزی می‌شود. این وضعیت جوی تا دوشنبه (۲۳ تیرماه) ادامه می‌یابد.

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی نسبت به پرهیز از تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود شدن هوا و احتیاط در ترددهای جاده‌ای توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری با اشاره به افزایش ارتفاع موج بین دو تا ۲.۵ متر آورده است: « از امروز (۱۸ تیرماه) متلاطم شدن شرق دریای عمان آغاز می‌شود و تا شنبه (۲۱ تیرماه) ادامه می‌یابد و احتمال پاره شدن تورهای صیادی، احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد بنابراین نسبت به محدودیت در تردد قایق‌های سبک و تفریحی و تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار آمده است: افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵متر در دریای خزر از اواخروقت جمعه (۲۰ تیرماه) پیش‌بینی می‌شود و تا اواخر وقت شنبه (۲۱ تیرماه) ادامه می‌یابد. در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک، صدمه دیدن ماهیان در قفس وجود دارد بنابراین کلیه فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را به عمل آورند.این مدت شرایط برای شنا نیز مناسب نخواهد بود.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها