مردمی که برای فروش سی درصد از سهام عدالتشان اقدام کرده اند، اما این روز‌ها با معضل عدم واریز مبلغ سهام به حسابشان توسط بانک‌ها مواجه هستند.
کد خبر: ۱۲۷۰۵۱۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, پس از آزادسازی سهام عدالت مشمولان می‌توانند از طریق کارگزاری یا بانک ها اقدام به فروش سی درصد از سهام عدالتشان کنند. اما نکته ای که در اینجا مورد بحث واقع می شود این موضوع است که در حال حاضر وقتی افراد به بانک یا کارگزاری ها  جهت فروش سهامشان مراجعه می کند در بانک ها با آن ها قرار داد یک طرفه بسته می شود. قرار داد یک طرفه در اصل به معنای آن است که بانک یا کارگزاری ها می توانند هر زمانی که خواستند این سهام را به فروش برسانند و حق اعتراض برای دارندگان سهام وجود نداشته باشد.
 
هم اکنون شکایت نامه‌هایی در همین راستا از سهامداران عدالت که برای فروش سهامشان به بانک یا کارگزاری‌ها مراجعه کرده بودند مبنی بر کار شکنی‌های بانک‌ها در قبال تعهدی که در خصوص فروش ۳۰ درصد سهام داده بودند دریافت کرده ایم به طوری که  بعضی از این سهامداران در تاریخ ۶ خرداد برای فروش سهام عدالتشان به بانک‌ها مراجعه کرده بودند، اما تا به همین امروز یعنی تاریخ ۱۶ تیر مبلغی را تحت این عنوان دریافت نکرده اند.
 

ارزش سبد سهام عدالت بروزرسانی نمی‌شود

 
در ادامه موضوعی که هم اکنون توجه بسیاری از سهامداران را به خود جلب کرده این مسئله است وقتی اشخاص برای فروش ۳۰ درصد از سهامشان به بانک ها مراجعه می کنند  از آنجایی که در سایت سهام عدالت ارزش سبدشان بروز نیست  همین عاملی می شود تا  متوجه نشوند که ارزش روز سهامشان به چه میزان است یا این که وقتی  بعضی از بانک ها اقدام به فروش ۳۰ درصد از  سهام افراد می کنند آنها از کجا باید متوجه شوند که کدام سهامشان و با چه میزان قیمتی به فروش رفته است
 

زمان فروش سهام عدالت توسط بانک ها مشخص نیست

 
محمد حسن ابراهیمی مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملی ایران اظهار کرد: در حال حاضر نمی توان زمانی برای فروش سهام سهامداران عدالت مشخص کرد، کارگزاری تلاش می کند سهام را به نفع سهامدار بفروشد، بنابر این نمی تواند این کار را به هر قیمتی انجام دهد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملی ایران در پاسخ به این سوال که چرا مبلغ واریزی به حساب افراد سهامدار متفاوت است,گفت: سهام عدالت، سبدی از سهم های مختلف است، بنابراین کارگزار ممکن است در یک مرحله تعدادی از این سهام را بفروشد و تعدادی را نزد خود نگه دارد تا قیمت آن افزایش یابد، بنابراین تنها مبلغ سهام فروخته شده به حساب افراد واریز می شود.
 
او بیان کرد: ثبت درخواست فروش سهام عدالت به معنی فروش قطعی آن نیست، فرایند فروش ممکن است کمی زمان بر باشد، اما کارگزاری پس از فروش قطعی، مبالغ دریافتی را طی روال قانونی به حساب صاحب سهام واریز خواهد کرد. و ادامه باید به این مسئله اشاره کرد  زمانی که سهام عدالت افراد به فروش رسید دیگر نیازی به حضورفیزیکی در باجه ها نیست و این رقم به حساب آن ها واریز می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
۰
۰
با سلام الان ما دههم خرداد ما سی درصد را ثبت کردیم ولی هنوزام واریز نشده بانک تجارت
غلامرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
۰
۰
آقا من غلط کردم که به بانک ملی اجازه فروش سی درصدی سهام عدالت توسط آیوابانک ملی دادم چون از 10خرداد تا حالا 16تیر یک ریال واریزی نداشته قیمت سهام الان چندر برابر شده چون سهام عدالت من یک ملیونی بوده حالا سی درصد میخواهد 5ملیون بدهد
شما مردم خر حساب می کنید واقعا خجالت آور هست

نیازمندی ها