وزارت دادگستری آمریکا از دستور یک قاضی فدرال برای مصادره محموله‌های چهار نفتکش ارسالی ایران به ونزوئلا خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۰۲۷۱

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، «جیمز بوسبرگ» قاضی فدرال آمریکا بامداد امروز، جمعه دستور مصادره محموله‌های نفتی و توقیف چهار نفتکش ایرانی را که به سمت ونزوئلا در حرکت هستند، صادر کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا نیز اعلام کرد که قاضی فدرال دستور داد تا چهار نفتکش ارسالی ایران به ونزوئلا توقیف و محموله‌های آن مصادره شوند.

دیشب (پنجشنبه) دادستان‌های آمریکایی به منظور جلوگیری از تداوم روابط تجاری ایران و ونزوئلا، با تنظیم شکوائیه‌ای خواستار توقیف محموله نفتکش‌هایی شدند که از ایران به ونزوئلا سوخت حمل می‌کنند.

تنظیم‌کنندگان این شکوائیه مدعی شده‌اند که در حال حاضر 4 فروند نفتکش ایرانی عازم ونزوئلا هستند که مجموعاً بالغ بر 1.1 میلیون بشکه بنزین با خود حمل می‌کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند روز پیش، پنج ناخدای نفتکش‌های ایرانی را که برای انتقال سوخت به ونزوئلا ارسال شدند، در فهرست تحریم قرار داد.

با وجود فشارهای آمریکا، ایران در اردیبهشت‌ماه سال جاری به منظور مهار بحران سوخت ونزوئلا، اقدام به اعزام پنج نفتکش حامل سوخت به کاراکاس کرد و دولت آمریکا نتوانست مانع آن شود.

ایران و ونزوئلا که هر دو تحت تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا هستند، تأکید کرده‌اند که روابط تجاری خود را بدون توجه به فشارهای آمریکا حفظ خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
۰
۰
به خاطردشمنی دیرینه ای که بامادارند،این مسئله (که به احتمال زیاد
شایعه است)رابوجودآوردند.

نیازمندی ها