سرهنگ داوود گودرزی رئیس پلیس فتای پایتخت در خصوص نحوه دستگیری باند فروش نوزاد از طریف فضای مجازی گفت: با قرار دادن طعمه هایی برای این افراد طی عملیاتی، موفق به دستگیری آن ها شدیم.
کد خبر: ۱۲۷۰۱۳۳

بیشتر صفحات فروش نوزاد ر اینستاگرام واقعی نبوده و برای کلاهبرداری ایجاد شده اند/هیچ فردی نمیتواند برای نوزادان شناسنامه بگیرد

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص دستگیری باند فروش نوزاد در فضای مجازی گفت: بنابر تماس­های مکرر مردم و ابراز نگرانی آن­ها مبنی بر وجود پیج­های اینستاگرامی که خرید و فروش کودک در این فضا را انجام می­دادند، همکاران ما رصد خود بر روی صفحات فضای مجازی را آغاز کردند. با دستیابی به سر نخ­هایی به تعدادی پیج رسیدیم که بعد از بررسی متوجه شدیم تمام این صفحات مربوط به یک نفر است.

سرهنگ گودرزی در تشریح نحوه دستگیری این باند اظهار کرد: با پیگیری فراوانی و قرار دادن طعمه‌هایی برای این افراد در نهایت طی عملیات پلیسی مأموران پلیس فتا به عوامل اصلی این صفحات برخورد می­کنند.

وی افزود: از اعضای این باند یک نفر به عنوان سرکرده و دو نفر زن و شوهر که سه نوزاد را در فضای مجازی به فروش رسانده بودند شناسایی و دستگیر شدند. همچنین دو نفر از نوزادان که به مبلغ 40 الی 50 میلیون توسط این افراد به فروش رفته بودند شناسایی شده و نوزاد سوم هنوز شناسایی نشده است.

رئیس پلیس فتا تهران تاکید کرد: این فرد ادعا کرده که می­تواند برای این نوزادان شناسنامه بگیرد اما این کار غیرقانونی بوده و هیچ فردی نمی­تواند برای این نوزادان شناسنامه بگیرد. افراد دستگیر شده دارای سابقه نیستند و تلاش پلیس برای شناسایی همدستان دیگر ادامه دارد. خریداران هم مجرم شناخته شده و تحت پیگرد قرار گرفتند. تحقیقات پلیس فتا برای پیدا کردن والدین این نوزادان و همچنین آگاهی از انگیزه آن­ها برای فروش فرزندانشان ادامه دارد.

سرهنگ گودرزی در خصوص صفحات دیگری که در این فضا با عنوان فروش نوزاد و کودک با قیمت پایین فعالیت می­کنند گفت: برخی از این صفحات واقعی نبوده و صرفا برای کلاهبرداری از خریداران ایجاد شده­ اند.

به گفته رئیس پلیس فتا پایتخت، پلیس فتا همواره با گشت­زنی­ های خود در فضای مجازی با مصادیق مجرمانه و غیرقانونی که امنیت روانی مردم را سلب می­کند، برخورد می­کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها