سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به روزترین لیست قیمت لوازم خانگی از طریق نشانی www.۱۲۴old.ir در بخش «خوداظهاری بنگاه‌های اقتصادی» به ثبت رسیده و آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۱۲۶۹۴۷۰

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، در این اطلاعیه به آغاز اجرای طرح نظارت ویژه شبکه تولید، توزیع و فروش لوازم خانگی از روز چهارشنبه (۲۸ خرداد ماه) و الزام تولیدکنندگان به ثبت قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ اشاره و گفته شده که خریداران لوازم خانگی می‌توانند قبل یا حین خرید کالا، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از طریق نشانی www.۱۲۴old.ir در بخش «خوداظهاری بنگاه‌های اقتصادی» با جستجوی برند و مدل کالای مورد نظر خود، از آخرین قیمت‌های اظهار شده توسط شرکت‌های تولیدکننده مطلع شوند.

همچنین قیمت های مذکور از طریق منوی «مشاهده قیمت خوداظهاری شرکت‌ها» در مرورگر موبایلی سامانه ۱۲۴ به آدرس ۱۲۴.ir نیز قابل مشاهده است.

بر اساس این اطلاعیه این امکان برای خریداران محترم وجود دارد که در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی، از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۴ و یا با مراجعه به اپلیکیشن آپ نسبت به ثبت شکایت و پیگیری موضوع اقدام کنند.

ساعاتی قبل هم رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفته که تاکنون ۳۲ شرکت از ۴۰ شرکت منتخب، برند و قیمت کالاهای لوازم خانگی خود را در سامانه ۱۲۴ اعلام کردند و حدود ۱۵۰۰ قلم کالا ثبت قیمت شده است و بیش از ۹۷ درصد کالاهای بازار مربوط به شرکت‌هایی است که قیمت و برند خود را در سامانه ۱۲۴ ثبت کردند.

در هفته‌های گذشته افزایش قیمت لوازم خانگی خبرساز شده و مشاهدات میدانی از بازار نشان می‌دهد که در سال جاری لوازم خانگی ایرانی ۲۵ تا ۳۰ درصد و کالاهای خارجی که عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

در نهایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که در قیمت‌های لوازم خانگی بازنگری شده است؛ به طوری‌که تلویزیون حداکثر ۲۰ درصد و سایر لوازم خانگی حداکثر ۲۵ درصد مجاز به افزایش قیمت نسبت به بهمن سال گذشته هستند و تولیدکنندگان تا پایان روز سه شنبه (۲۷ خرداد ماه) فرصت دارند قیمت‌های خود را در سامانه ۱۲۴ درج کنند که ملاک بازرسی از واحدهای صنفی قرار گیرد.

بر اساس قیمت‌های ثبت شده در این سامانه، نرخ فریزر ۱۷ فوت تولید داخل باید بین شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت یخچال ۱۷ فوت تولید داخل بین پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان باشد.

همچنین قیمت اجاق گاز پنج شعله فردار چهار میلیون تا شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

محدوده قیمت تعیین شده برای ماشین لباسشویی شش کیلویی و هفت کیلویی نقره‌ای ساخت داخل به ترتیب پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تا هفت میلیون تومان و پنج تا ۱۱ میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت ماشین لباسشویی هفت کیلویی سفید ساخت داخل در بازار باید بین چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد.

محدوده نرخ تعیین شده برای تلویزیون LED ساخت داخل ۴۳ اینچ و ۵۵ اینچ به ترتیب سه میلیون و ۵۰۰ هزار تا هفت میلیون تومان و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۱۱ میلیون تومان است.

البته مشتریان برای آگاهی از جزئیات قیمت کالای مورد نظر خود به تفکیک برند و جزئیات دیگر می‌توانند به طبق مراحل یاد شده اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها