سرمربی تیم سپاهان گفت: بدترین زمان تیم ملی به من خورد چون آن زمان اصلاً رئیس فدراسیون نداشتیم و دو گروه سیاسی به هم خورده بودند و فوتبال تعلیق شده بود.
کد خبر: ۱۲۶۸۳۰۱

به گزارش جام جم آنلاین ،فارس نوشت: امیر قلعه‌نویی در خصوص شرایط این روزهای تیم فوتبال سپاهان اظهار داشت: براساس تاریخی که به ما اعلام کردند، تمرینات را به صورت مقدماتی و بعد گروهی شروع کردیم. تست گرفتیم، در مرحله اول همه منفی بودند. در مرحله دوم دو بازیکنمان مثبت شدند. یک مرحله دیگر گرفتیم، امروز هم مرحله چهارم را گرفتیم که ان شاالله تا فردا جوابش می‌آید تا ببینیم در مورد آن سه نفری که مثبت بودند و بقیه نفرات خدا چه می‌خواهد، ولی تمرینات مرتب است. امید نورافکن و رضا میرزایی و یکی از بچه‌های پشتیبانی در قرنطینه خانگی هستند و کنار تیم نیستند.

سرمربی سپاهان در مورد بازی‌های تدارکاتی این تیم عنوان کرد: قرار بود با تیم آلومینیوم اراک بازی کنیم اما مشکل به وجود آمد. یکشنبه قرار است با ذوب‌آهن بازی کنیم. قصد داریم این بازی به صورت رفت و برگشتی انجام بدهیم و احتمالا تا قبل از شروع مسابقات سه بازی تدارکاتی را انجام می‌دهیم. 

هیچکس از تعلیق به اندازه من ضرر نکرد

وی در خصوص موضوع تعلیق فوتبال ایران اظهار داشت: شاید هیچ‌کس اندازه من ضرر تعلیق را ندید. زمانی که سرمربی تیم ملی شدم، مصادف شد با تعلیق، کمیته انتقالی، درگیری‌های سیاسی و... اینها به ضرر مملکت است. باید قبول کنیم خیلی از جاها با قوانین بین‌المللی جلو برویم، نمی‌شود مدام هزینه بدهیم و هزینه بدهیم. 

وی ادامه داد: این کار را بهتر بود در آن دوره انجام می‌دادیم. هیچ چیزی در زندگی بهتر از صداقت و قانونمندی نیست. باید این کارها را انجام بدهیم تا فوتبال و مملکتمان ضرر نکند. باید حب و بغض‌ها را کنار بگذاریم و نباید به فکر منفعت شخصی و قدرت باشیم. باید به فکر مردم باشیم. در فوتبال بار دوم است که این اتفاق می‌افتد. بار اول سال 2005 یا 2006 بود که ما ضرر دیدیم. بد است که یک تجربه تلخ را دوباره تکرار کنیم. باید ببینیم کشورهای دیگر چطور پیشرفت کردند. ما هم کشور ثروتمندی هستیم و خیلی راحت می‌توانیم در زمینه فوتبال این کار را انجام بدهیم. اگر می‌خواهیم به فکر مردم و فوتبال باشیم باید از قوانین بین‌المللی تمکین کنیم. 

فوتبال ما به خاطر نیروی انسانی زنده است

سرمربی سپاهان در مورد اینکه اصلاح پیش‌نویس اساسنامه به فوتبال ایران کمک می‌کند، گفت: من حدود دو هفته پیش همین مشکلات را گفتم، چرا نباید این کار را انجام بدهیم؟ ورزش ما و فوتبال ما باید تکلیفش مشخص شود. تیم‌هایی مانند بانک ملی، دارایی، شاهین، تهران جوان، راه‌آهن، هما، استقلال خوزستان، برق شیراز و ملوان الان کجا هستند؟ در ورزش ما قانون مشخصی نبود که براساس آن مدیران بیایند و اعمال مدیریت کنند. خیلی جاها قانون قائم به شخص بود. 

قلعه‌نویی تصریح کرد: مثلاً تیم بانک ملی و راه‌آهن شاید بالای 200، 300 بازیکن در سطح بالا و در تیم ملی به فوتبال دادند. الان کجا هستند؟ آخرین قهرمانی ما در آسیا با پاس بود. این تیم الان کجا است؟ تا خودمان مشکلات را حل و ورزش را قانونمند نکنیم همین مشکلات را خواهمی داشت. باید ده سال پیش این کارها را می‌کردیم. الان هم انجام ندهیم فوتبال ما دور می‌شود. تنها چیزی که داریم نیروی انسانی قوی است و فوتبال ما به همین خاطر زنده است. 

مدیران قدرت طلبی را کنار بگذارند

سرمربی سپاهان اضافه کرد: من در سال 1985 در قطر بازی می‌کردم. از آن زمان تا الان چندین بار قطر رفته‌ام. هر بار که رفته‌ام افسوس خوردم و هر دفعه قطر را نشناختم. فکر نمی‌کردم این قطر قطری باشد که من در آن بازی می‌کردم یا جایی باشد که یک سال پیش آنجا بودم. با این نیروی انسانی و ثروتی که داریم باید شرایطمان بهتر از این باشد. ما قانونمند نیستیم و به دنبال منافع شخصی هستیم. مهم این است که به فکر مردم و دغدغه‌های آنها باشیم. مردم ایران عاشق فوتبال هستند و زمانی که تیم ملی بازی دارد، حضور پرشوری دارند و همه شرایط به تیم ملی کمک کرده‌اند. مدیران باید حب و بغض و مسائل قدرتی را کنار بگذارند. با هم تعامل داشته باشند و آنچه که منافع فوتبال را حفظ می‌کند انجام بدهند. این کار مشکلی نیست اما نمی‌دانم چرا این را انجام نمی‌دهیم. 

امثال دایی و مهدوی کیا باید در بدنه مدیریت قرار بگیرند

سرمربی سپاهان در خصوص اینکه کسی از جنس فوتبال و ورزش مسند را دراختیار نداشته، عنوان کرد: شاخصه مدیریت باید ذاتی باشد. شما خیلی از جاها می‌بینید که یک مدیر از جنس فوتبال نیست، اما باشگاه را متحول می‌کند و این براساس قانونی است که در آن مملکت وجود دارد. این ضعف الان برداشته شده و خیلی خوب است. 

وی در مورد اینکه شرط سابقه مدیریت برداشته شده و برای ریاست فدراسیون، بازیکنانی مانند دایی و مهدوی‌کیا که بالای 100 بازی ملی دارند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، تصریح کرد: این اسامی باید در بدنه کار مدیریت و اجرایی قرار بگیرند. درست است یک قسمتش این است که بازی‌های ملی داشته باشند، ولی شاخصه‌های دیگری هم هست. مثلاً رومینگه در بایرن مونیخ بدنه باشگاه است. اگر رئیس باشگاه یا رئیس فدراسیون شود کسی تعجب نمی‌کند. ما نیروهایمان را کجا قرار دادیم؟ الان خداداد عزیزی یا دیگران در کجا هستند؟ اینها در بدنه فوتبال نیستند. ما باید کاری می‌ کردیم که علی دایی رئیس AFC شود. 

در ورزشمان قانون نداریم

قلعه‌نویی در مورد اینکه دایی خودش علاقه‌ای به کار مدیریت نداشت، گفت: شور و شوق جوانی بود که دوست داشت در مستطیل سبز باشد. مثلا من بیست سال پیش مربیگری را شروع کردم. شرایط آن زمان با شرایط الان فرق دارد. امثال دایی باید در بدنه اجرایی باشگاه قرار بگیرند مثل بکن بائر که اول مربی شد و بعد مدیر باشگاه و بعد مسئول برگزاری جام جهانی در آلمان شد. 

وی افزود: ما این خلأها را داریم که نیروهایمان را نابود می‌کنیم. اینکه در زمان مناسب و در بستر مناسب از آنها استفاده نمی‌کنیم یک مشکل است. اگر این رفتارها را نداشته باشیم تیم‌های سازنده‌مان مانند پاس قطبی می‌شدند. آخرین قهرمانی ما در آسیا متعلق به پاس است. اما الان پاس یا شاهین کجا هستند؟ اینها برای این است که ما در ورزشمان قانون نداریم. یک مدیرعامل می‌آید عاشق فوتبال است هزینه می‌کند، بعد که می‌رود فوتبال نابود می‌شود. باشگاه سپاهان 74 تیم و حدود 3 هزار ورزشکار قهرمانی دارد. این اتفاق باید در کل کشور و در رشته‌های مختلف باشد. اما همین سپاهان را ببینید بودجه‌اش چقدر است. تا ورزش قانون نداشته باشد همین مشکلات را داریم. 

ورزش و فوتبال باید تعیین تکلیف شوند

قلعه‌نویی ادامه داد: روزی اتفاقی آقای رحیمی را دیدم گفت در دنیا 12 هزار فدراسیون وجود دارد که یک روز نمی‌شود بدون مدیر باشند، اما ما چند فدراسیون داریم که بدون مدیر هستند و با سرپرست اداره می‌شوند؟ اینها هم ضعف مدیریت است و هم بی‌قانونی. علاوه بر فوتبال،‌خود ورزش هم باید تعیین تکلیف شود. جایگاه ورزش در جامعه ما کجا است؟

قلعه‌نویی در خصوص هجمه‌هایی که اخیراً دادکان به وجود آمده اظهار داشت: باز هم به بی‌قانونی برمی‌گردیم. همه این عزیزان دلسوز ورزش هستند. چه عزیزانی که از محیط‌های دیگر به فوتبال آمدند و با هم درگیر شدیم و من اعتراض می‌کردم و خیلی هم هزینه دادند. همه آنها دلشان برای مملکت می‌سوزد. دلشان برای ورزش می‌سوزد. فقط اشتباه این است که در مسیر قانون حرکت نکردیم و این مدیران و سرمایه‌های ورزش ما به جان هم می‌افتند. 

کفاشیان حرف من را گوش نکرد

سرمربی سپاهان در مورد اینکه آیا دوست دارد روزی در پست مدیریت فوتبال حضور داشته باشد، عنوان کرد: باید در زندگی هدفمند باشیم ما زمین با استانکو در تیم ملی بودیم و تمرینات هم خیلی سخت بود. در گیلان بودیم و هوا شرجی بود. وقتی تمرینات در دو نوبت تمام می‌شد، ما به هتل کادوس می‌رفتیم که شب را در آنجا بمانیم. من بلافاصله که دوش می‌گرفتم تمرینات را یادداشت می‌کردم. یکی از هم‌اتاقی‌های من گفت که چه حوصله‌ای داری؟ من از همان موقع یک هدفی در زندگی‌ام داشتم.

قلعه‌نویی ادامه داد: روزی به کفاشیان گفتم کمیته‌ای درست کنید. تازه هم رئیس فدراسیون شده بود. تمام مدیران و رؤسای قدیمی فدراسیون را بیاور و اسم آن را کمیته تشریفات ریاست فدراسیون فوتبال بگذار. شاید 500 سال تجربه در آن کمیته باشد. از نقطه‌نظرات آنها استفاده کنید و یک اهمیت ارزشگذاری داشت. اگر این کمیته تشکیل می‌شد که متأسفانه کفاشیان حرف من را گوش نکرد، آیا الان شاهد این بودیم که دو مدیر به جان هم بیفتند و فوتبال ما تعلیق شود؟ اگر آن سال دادکان گذشت نمی‌کرد و استعفا نمی‌داد، فوتبال ما به چه روزی می‌افتاد؟ ولی اگر آن زمان چنین کمیته‌ای داشتیم و تمام تجاربش را به نفر بعدی انتقال می‌داد، اینها حب و بغض در ورزش و فوتبال کشور ما است. جناب عزت‌الله انتظامی می‌گفت شغل دوم بعضی از مردم ایران بخل و حسادت شده است. در همین فوتبال ببینید چند نفر دنبال این هستند که یک نفر را که می‌خواهد بالا برود را پایین بکشند.

برانکو تجاربش را به من منتقل کرد

سرمربی اسبق تیم ملی تصریح کرد: بعد از اینکه مربی تیم ملی شدم، بعد از جام جهانی آلمان اجلاسی بود که به برلین رفتیم، در آنجا سه روز با برانکو و مجید ساعدی‌فر با هم بودیم. مانند دوست بودیم. چرا من به برانکو علاقه دارم؟ چون تجاربی که در تیم ملی داشت را به من انتقال داد. من هم باید تجاربم را به نسل جوان‌تر انتقال بدهم. مثلاً نشستی را در هتل اوین با فرهاد مجیدی داشتیم، اصلا بحث شاگرد و استادی نبود. نشستیم و تجاربی را که داشتم در اختیار او گذاشتم. باید به این سمت برویم بخل و حسادت را کنار بگذاریم. حرف‌ها و آدم‌هایی که در فوتبال ما وجود دارد که می‌خواهند خودشان را در فضای مجازی شیرین کنند، هر کس آمد و حرف از خودش زد، حرف از توانایی‌های خودش زد، حتی اگر خلاف هم بگوید آدم باید آن را قبول کند، چون حتی اگر بد هم بگوید صداقت دارد، ولی وقتی می‌خواهی حرف از افراد دیگر بزنی خودت وزن نداری و فقط می‌خواهی جامعه را به هم بریزی، باید بخل و حسادت را کنار بگذاریم و به دنبال قدرت‌طلبی و منافع شخصی نباشیم و به فکر مردم و جامعه باشیم. در این صورت ایران می‌شویم. 

میکروفون دارها آمدند و احساس قدرت کردند

قلعه‌نویی تصریح کرد: چرا من با یکی از دوستان که نمی‌خواهم اسمش را بیاورم ده سال است صحبت نمی‌کنم؟ ما باید ایران و ایرانی را قبول داشته باشیم. با استعداد و هوشی که ایرانی‌ها دارند می‌توانیم بین 10 کشور در همه چیز باشیم. شما در همین داستان کرونا ایثارگری‌ها را ببینید. چقدر مردم پای کار بودند، اما بخل و حسادت و متأسفانه فضای مجازی که متأسفانه بی‌فرهنگی آن باعث شده مسائلی در فوتبال به وجود بیاید. ملت ایران و کشور عزیز ایران ضرر می‌کنند و واقعاً جای تأسف دارد. 

سرمربی سپاهان در مورد اینکه آیا دوست داشت بخل و حسادت نباشد و برای مدیریت در فوتبال برنامه ریزی کند، گفت: در جامعه ما بعضاً در ده سال گذشته اتفاقی افتاد، بعضی از آقایان میکروفون داشتند آمدند احساس قدرت کردند، قدرت هم مسائلی را به وجود می‌آورد. باعث شد که ایرانی‌ها را بزنند. شما ببینید چه بلایی سر علی دایی آمد یا سر افشین قطبی، من خودم را نمی‌گویم که در بدترین شرایط فوتبال ایران مسئولیت قبول کردم؟ چرا؟ این نشأت گرفته از 10، 15 سال برنامه‌ریزی آقایان بود که ایرانی‌ها را بزنند و بگویند ایرانی نمی‌تواند و بروند و فلان کس را بیاورند. در همان مرحله کی‌روش و امیرقلعه‌نویی حذف شدند. 

من را دادگاهی کردند

وی ادامه داد: پشت کی‌روش یک ایران بود و پشت من بدترین شرایط فوتبال ایران بود. چه بلایی سر من آوردند و چقدر من را دادگاهی کردند. به فراکسیون ورزش بردند، 10 کارشناس آنجا آمد. من فکر کردم اتفاقی افتاده، جنایتی کرده‌ام. هم دادگاه رفتم هم به تلویزیون بردند. بعدها ذوالفقارنسب و حاج رضایی گفتند ما فکر می‌کردیم موضوع برنامه چیز دیگری باشد اما به سمت دیگری رفتیم. می‌خواهم بگویم تا این افکار باشد، باید الان دو مدیر به جان هم بیفتند. این برای الان نیست، برای 10 سال پیش است که من درگیر شدم و گفتم این راه‌ها را نروید و این کارها را نکنید. 10 سال دیگر فوتبال ما آسیب می‌بیند و الان هم داریم می‌بینیم. 

قلعه‌نویی اضافه کرد: این برای 10 سال میکروفون‌هایی بود که می‌خواستند ایرانی را بزنند. الان هم یقینا نشسته‌اند و می‌خندند. دو تا از مدیران باتجربه ما به جان هم افتادند. یقینا آنها در حال خندیدن هستند. خواهشم این است که ایرانی را قبول کنیم، ایرانی از نظر هوش و استعداد در دنیا جزو برترین‌ها است. فقط بستر نداریم، اگر بستر داشته باشیم در همه زمینه‌ها می‌توانیم حرف‌های بزرگی در جهان بزنیم. 

با یک مربی پرتغالی در ارتباطیم

سرمربی سپاهان در مورد بازگشت کی‌روش استنلی به ایران اظهار داشت: او 7 صبح به سمت ایران حرکت کرده، به قطر می‌آید و یک ساعت توقف دارد. فکر می‌کنم فردا صبح در اصفهان باشد. باید بلافاصله تست بدهد و منتظر بماند تا جواب تستش بیاید. یکی دو روز هم باید در قرنطینه باشد و بعد از آن اگر شرایط ایده‌آل بود در تمرینات حاضر شود. از بین خارجی‌ها فقط روی تاوارس نیامده که من از او تشکر می‌کنم. چند سال به عنوان یک همکار خیلی خوب وفادار در کنار هم بودیم. خیلی به فوتبال ما کمک کرد. تمام دروازه‌بان‌هایی که زیرنظر او کار کردند همیشه در بهترین شرایط خودشان بودند. او دلایل خودش را داشت و نیامد، اما از عزیزانی که آمدند تشکر می‌کنیم و مترصد این هستیم که یک مربی پرتغالی را رزومه‌اش را دیده‌ایم و با او در ارتباطیم که اگر بشود از وجود این مربی دروازه‌بان‌ها استفاده کنیم که قرار است در این یکی دو روز مشخص شود.

وی ادامه داد:  تیم ما شرایط خوبی دارد. بچه‌ها مرتب تمرین می‌کنند. همه چیز خوب است. ان شاالله شرایط ایده‌آل شود فوتبال ما هم خوب می‌شود. باز هم می‌گویم جامعه و مشکلات اقتصادی مهمتر از خود فوتبال در این شرایط است. باید نگران همه اقشار باشیم. نگران جامعه و سلامت آن هستیم. ما همین دیروز در کرونا رکورد را شکستیم. من فکر می‌کنم شرایط الان خیلی سخت‌تر شد و ان شالله به سمتی برویم که لیاقت ایرانی‌ها است. ما مردم و کشور خوبی داریم و امیدواریم اتفاق خوبی برای مملکت و فوتبال و کشور بیفتد. 

برای مربی خارجی ریخت و پاش کردند برای مربی ایرانی نه

قلعه نویی گفت: دوست داشتم مدیران در کنار هم می‌نشستند و صحبت می‌ کردند. این برای الان نیست. برای 10 سال است که آثار آن در فوتبال ما و در ورزش ما وجود دارد و باید خیلی خیلی بهتر از اینها با هم رفتار می‌کردیم. متأسفانه بزرگتری و کوچکتری و احترام از بین رفته و جای خودش را به جای بخل و حسادت داده است. 

سرمربی سپاهان در مورد قرارداد ویلموتس و هزینه‌هایی که روی دست فوتبال ایران گذاشت و به نوعی آبروریزی برای فوتبال ایران بود، گفت: خود شما جواب سؤال را گفتید، من هم در صحبت‌هایم گفتم، آیا این کارها و ریخت و پاش‌هایی که برای مربی خارجی کردند، برای مربی ایرانی کردند؟ 

به کفاشیان گفتم کی‌روش به درد فوتبال ایران می‌خورد

وی ادامه داد:‌در گذشته از دو قاره یک تیم به جام جهانی می‌رفت. ما زمان حشمت خان بزرگ پدر فوتبال ایران این کار را کردیم. این کار را در سال 1978 انجام دادیم. از دو قاره تیم ایران به جام جهانی رفت. یادم هست که بازی آخرمان با عربستان در شیراز بود، یک بازی هم تیم دوم ما در کویت انجام داد و بردیم. بعد از آن، 10، 15 سال بلایی سر استعدادهای ایرانی آوردند که ایرانی را نابود کردند. روزی عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال بودم. وقتی جلسه در حال تمام شدن بود، کفاشیان به من گفت شما را کار دارم، من هم سرمربی سپاهان بودم. بحث انتخابی سرمربی تیم ملی بود. 

قلعه نویی اضافه کرد: به من گفت امیر به من کمک کن، چه کار کنم، به مشکل خورده‌ام و شرایط سخت است. او از جنس فوتبال نبود، اما مدیر قوی‌ای است و خدمات زیادی به فوتبال ما ارائه کرد. سه چهار اسم به من داد و گفت درباره اینها تحقیق کن. من رزومه آنها را گرفتم، با دو سه مربی و همچنین امیر حاج‌رضایی صحبت کردیم. به او گفتم چنین مسئله‌ای وجود دارد، سه چهار روز با بعضی از دوستان صحبت و تحقیق کردیم، با قلیچ‌خانی هم صحبت کردیم، رزومه کی‌روش را درآوردیم. می‌گویند فوتبال پرتغال برزیل اروپا و تقریبا شبیه ما است، فوتبالش تکنیکی است. به کفاشیان گفتم کی‌روش با این رزومه می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. 

قلعه‌نویی تصریح کرد: من نظرم را دادم، با چند نفر از اساتید محترم صحبت کردیم. به این نتیجه رسیدیم که کی‌روش می‌تواند به ما کمک کند. اما امکاناتی که به کی‌روش و ویلموتس دادیم چقدر از آن را به قطبی و دایی دادیم. من روی آوردن علی دایی بحث دارم، اما وقتی که علی دایی را آوردیم، نباید او را می‌سوزاندیم. حالا امیر قلعه‌نویی را به خاطر حب و بغضی که داشتند سوزاندیم؛ یعنی واقعاً گروهی که مافیا بودند، میکروفون و قلم داشتند، تمام فکر و ذکرشان ضربه زدن به امیر قلعه نویی بود. 

بدترین زمان تیم ملی به من رسید

وی اضافه کرد: بدترین زمان تیم ملی به من خورد، چون آن زمان اصلاً رئیس فدراسیون نداشتیم. دو گروه سیاسی به هم خورده بودند و فوتبال تعلیق شده بود. ما روزی با کره مساوی کردیم که هاشمیان گل زد. دلار آوردند و مهدی مناجاتی به من گفت اینقدر دلار است. به او گفتم با مهدوی‌کیا و ناصر ابراهیمی بنشینید و دلارها را تقسیم کنید و لیست آن را به من بدهید. به مناجاتی گفتم من این بار نمی‌گیرم بگذار رند شود و 2 هزار دلار شود و بچه‌ها بگیرند. دیدم روزی در اتاق من را زدند، استرس بازی با کره را داشتیم. دومین تجربه بازی ملی من بود و حالم هم خیلی خوب نبود. مهدوی‌کیا در را زد و گفت بچه‌ها گله‌مند هستند. ما اینجا بازی دوستانه انجام دادیم، دو بر سه باختیم نفری 5 هزار دلار گرفتیم اما الان... گفتم شما لیست را ببین. اصلا اسم قلعه‌نویی در آن هست؟ گفتند این دلاری است که دراختیار تیم گذاشتند و شرایط فدراسیون الان اینطور است. شرایط خوبی نداریم. 

برای آب دادن چمن کمپ، با شهرداری هماهنگ کردم

وی افزود: روزی به کمپ تیم ملی رفتم. ابراهیمی مسئول کمپ بود، دیدم چمن در حال خشک شدن است. گفتم چرا؟ ابراهیم گفت پمپ ما سوخته و چهار میلیون پول نیست. من با شهرداری هماهنگ کردم و هر روز با آبپاش می‌آمدند چمن تیم ملی را آب می‌دادند. ما با این شرایط رفتیم و امتیاز گرفتیم. در گروه مرگ بازی‌های آسیایی قرار گرفتیم. دادگاهی شدم، اما یک مربی خارجی هم رفت به عراق 10 نفره باخت. 

کی‌روش وزن فوتبال ما را بالا برد

وی افزود: من همیشه می‌گویم باید به کی‌روش احترام بگذاریم. همانطور که به رایکوف احترام می‌گذاریم که آمد و فوتبال ما را دگرگون کرد. کی‌روش باعث شد وزن بین‌المللی فوتبال ما بالا برود. ایراد از کی‌روش نمی‌گیریم. ایراد از آنهایی می‌گیریم که نصف این امکانات را دراختیار مربیان داخلی نگذاشتند. این نشأت گرفته از همان میکروفون و قلم‌هایی است که گفتم.

فرهاد را دوست دارم

وی در مورد اینکه آیا کدروت او با فرهاد مجیدی برطرف شده اظهار داشت: من با هیچ کسی کدورتی ندارم،‌ چارچوبی دارم تا وقتی که زنده‌ام و کار می‌کنم روی این اصول حرکت می‌کنم. شاید برخی‌ها در شرایطی نخواستند در این چارچوب و اصول قرار بگیرند. نمی‌گویم من صددرصد هستم. اما این اصول من است. فرهادم جزو کسانی است که دوستش داشتم. وقتی دیدار داشتیم تجاربم را به او گفتم. چیزی ندارم و تجارب از گذران عمر به دست می‌آید. با هیچ کس مشکلی ندارم، ما هر کسی بخواهد در چارچوب خودش قرار نگیرد آدم باید واکنش نشان بدهد. 

هر هفته با رحمتی در تماسم

وی با اشاره به رابطه‌اش با مهدی رحمتی اظهار داشت: او حرکتی کرد و بعد گل گرفت و آمد. الان هر دو هفته یکبار با هم در تماس هستیم. باید واقعاً از او تشکر کنم. چند وقت پیش حرکت خوبی کرد. به من هم زنگ زد و من هم به چند نفر از دوستانم گفتم و حرکتی کردیم. او در یک مقطع اشتباهی کرد و به اشتباهش پی برد. من به عنوان یک بزرگتر باید اینها را در یک چارچوب قرار می‌دادم اما حالا در این چارچوب قرار نگرفتند خودشان می‌دانند. بعد از آن هم رفتار دوستانه‌ای داشتیم. برای فرهاد مجیدی و نسل جوان مربیان هم آرزوی موفقیت دارم.

تیم‌های خداداد با برنامه هستند

وی اضافه کرد: امیر قلعه‌نویی روزی فوتبال بازی می‌کرد. الان نمی‌تواند نیم ساعت بدود. یک روزی مربی جوان بود، چند سال دیگر باید آن را کنار بگذارد. این طبیعت ورزش است. این نسل حیف است. به ساعدی‌فر گفتم واقعا ناراحت هستم. مربیانی مثل خداداد، کریمی و دایی در این چرخه نیستند. گفتم خداداد در انتخاب‌هایش اشتباه داشت، اما در تیم‌هایش برنامه را می‌دیدید. واقعا نگران این بازیکنانی که اینقدر باهوش هستند و می‌توانند به فوتبال ما کمک کنند چرا در این چرخه نیستند. ما وظیفه‌مان این است که تجربه‌هایمان را دراختیار همه بگذاریم. خیلی از مربیان مانند مهدی تارتار بارها به من زنگ زد، هر آنچه که عقل ناقصم می‌گوید راهنمایی‌اش کردم. این وظیفه ماست که مربیان جوان را راهنمایی کنید. این همان حسادت است که می‌گویم آن را کنار بگذارید. 

قلعه نویی تصریح کرد: مهدی رحمتی حرکتی کرد، من که تا آخر عمرم نباید آن را ادامه بدهم. آمد و دست گل گرفت و بعد از آن هر عید و مناسبتی شده به من زنگ زده، الان هم خیلی با هم دوست هستیم. آن روز هم به من زنگ زد و من و دوستانم هر چه در توان ما بود برایش انجام دادیم.


بیست سال است مدرسه فوتبال دارم

سرمربی سپاهان در مورد اینکه آیا در تهران مدرسه فوتبال دارد اظهار داشت: شاید جزو اولین کسانی باشم که مدرسه فوتبال در دو شعبه در تهران دارم. از نظر مالی یک ریال هم برداشت ندارم و به مدیر مدارس گفته ام هرچه می‌ماند را خرج تیمداری کند. 20سالی هست که دو شعبه مدرسه فوتبال دارم.

وی که با رادیو تهران گفت و گو می کرد، ادامه داد: دعا می کنم ایران و ایرانی هر کجا هستند زندگی‌شان سبز باشد. چون ایرانی لیاقتش بیشتر از این مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی است. امیدوارم این ویروس لعنتی کرونا هرچه زودتر برود. ما باید صداقت داشته باشیم. چند وقت پیش مربی نود ارومیه محبت کرد و به من پیام داد به او گفتم در کارت خدا را در نظر بگیر و صداقت داشته باش، در این صورت حتی اگر شکست هم بخوری موفق هستی، من اگر به ۲۰ سال قبل برگردم خیلی از تصمیمات را نمی‌گیرم. اما خدا را گواه می‌گیرم همان موقع هم نیتم خدمت و کمک به باشگاه و منافع جمع بود. باید در همه کارها خدارا در نظر بگیریم، بخل و حسادت را کنار بگذاریم تا ان شاالله به ایرانی که لیاقتمان است برگردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها