آرژانتین با قبول شکست در برابر شیلی در ضربات پنالتی کوپا آمریکای سال ۲۰۱۶، برای سومین سال پیاپی در فینال یک رویداد بزرگ شکست خورد.
کد خبر: ۱۲۶۷۶۳۶

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، آرژانتین می‌خواست ماجرای جام جهانی ۲۰۱۴ و کوپای آمریکای ۲۰۱۵ را به دست فراموشی بسپرد.

لیونل مسی در صدد این بود تا سرانجام در رده بزرگسلان به یک افتخار بزرگ با تیم ملی کشورش برسد. آنها با قدرت تمام رقبایشان را تا رسیدن به فینال قلع و قمع کرده بودند و حریفشان در فینال یعنی شیلی نیز یکی از همان تیم‌ها بود که در مرحله گروهی به شاگردان «جراردو ماریتینو» باخته بود.

آلبی سلسته با ترکیب سرخیو رومرو، گابریل مرکادو، نیکولاس اوتامندی، رامیرو فونس موری، مارکوس روخو، لوکاس بیلیا، خاویر ماسکرانو، اور بانگا، لیونل مسی، گونزالو هیگواین و آنخل دی‌ماریا به میدان آمده بود و در سوی مقابل تیم خوان آنتونیو پیتزی با این نفرات راهی زمین شده بود: کلودیو براوو، مائوریتسیو ایسلا، گری مدل، ‌ گونزالو خارا، ژان بوسژور، آرتورو ویدال، مارسلو دیاز، چارلز آرانگوئیز، خوزه پدرو فوئنزالیدا، آلکسیس سانچز و ادواردو وارگاس.

آرژانتین تیم برتر میدان بود. آنها در ورزشگاه مِت‌لایف ایالات متحده که بیش از ۸۲ هزار نفر را در خود جای داده بود در همان دقیقه ۲۱ می‌توانستند به گل نخست دست پیدا کنند اما بازهم هیگواین مانند فینال جام جهانی ۲۰۱۴ بادآورده را به باد داد و تک به تک را به بیرون فرستاد.

چند دقیقه بعد مسیِ آماده به قلب دفاع شیلی زد و در بین راه با سد محکم مارسلو دیاز روبرو شد. داور در سوت خود دمید و به هافبک شیلی کارت زرد دوم را داد و این بازیکن از زمین اخراج شد.

این بهترین اتفاق برای آرژانتین می‌توانست باشد اگر در دقیقه ۴۳ مارکوس روخو با کارت قرمز مستقیم از زمین بیرون نمی‌رفت و تعداد نفرات ۲ تیم برابر نمی‌شد.

در نیمه دوم و در اوقات اضافه اتفاق خاصی رخ نداد و ۲ تیم بازهم مانند فینال سال ۲۰۱۵ کارشان به ضربات پنالتی کشیده شد.

ویدال ضربه اول را زد و رومرو بازهم نشان داد یک پنالتی‌گیر ماهر است. لحظاتی بعد اما مسی در عین ناباوری و بر خلاف سال ۲۰۱۵ پنالتی خود را به جای درون دروازه به آسمان فرستاد.

کاستیو و ماسکرانو پنالتی‌های دوم را به گل تبدیل کردند. آرانگوئیز و آگوئرو نیز به همین ترتیب عمل کردند و نتیجه ۲ بر ۲ مساوی شد.

بوسژرو پنالتی چهارم قرمزپوشان را وارد دروازه کرد اما پنالتی لوکاس بیلیا توسط براووی آماده دفع شد. در نهایت فرانسیسکو سیلوا پنالتی پنجم تیمش را به تور دروازه البی سلسته چسباند و شیلی برای دومین بار پیاپی با شکست آرژانتین فاتح کوپاآمریکایی کرد که جشن ۱۰۰ سالگی‌اش برگزار می‌شد.

آرژانتین نیز به یک سه‌گانه عجیب و تلخ دست پیدا کرد. شکست در سه فینال پیاپی که هیچکدام در ۹۰ دقیقه رقم خورد.

باخت به آلمان در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ در اوقات اضافه، شکست در برابر شیلی در فینال کوپا آمریکای سال ۲۰۱۵ در ضربات پنالتی و مجددا شکست در فینال کوپاآمریکا این بار در سال ۲۰۱۶ ولی بازهم به دست شیلی و در ضیافت پنالتی‌ها.

از آن روزها حدودا چهار سال می‌گذرد و مسی و دوستانش همچنان به دنبال قهرمانی هستند. آنها در جام جهانی ۲۰۱۸ در مرحله یک هشتم نهایی کنار رفتند و در کوپا آمریکای ۲۰۱۹ نیز به عنوانی بهتر از سومی نرسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها