در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

نماینده اشرافی نمی تواند به فکر مشکلات مردم باشد

منتخب مردم ساوجبلاغ در مجلس یازدهم با اشاره به وظایف مجلس یازدهم گفت: : یقینا انسجام خوبی در مجلس یازدهم محقق خواهد شد. انگیزه فعالیت و تلاش بالاست.
کد خبر: ۱۲۶۷۶۰۷

علی حدادی منتخب مردم ساوجبلاغ در مجلس یازدهم در گفت و گو با جام جم انلاین درباره اولویت های مجلس یازدهم گفت: در بحث مجلس یازدهم اولویت های مهم مجلس تحول مناسبی را در ساختار به همراه دارد. یعنی مجلسی کارآمد که به معنای واقعی کلمه در کنار مردم باشد. همچنین اولویت های اقتصادی و جهش تولید و معیشت مردم در اولویت خواهد بود. در این راستا مبارزه جدی با رانت و رانتخواری و فساد اداری که گاها مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند و همچنین اصلاح قوانین که موانع تولید و پیشرفت کشور است. سند های بالا دستی ما چشم انداز خوبی ترسیم کرده بودند و قوانین خوبی در گذشته مصوب شده بود اما همه اینها کنار گذاشته شده است.
 
وی در ادامه افزود: مجلس یازدهم می خواهد با روحیه ای جهادی و نگاه به داخل با توجه به ظرفیت های خوبی که در داخل کشور وجود دارد و رونق تولید و جهش تولید زمانی محقق خواهد شد که مجلس شروع به کار کند و قوانین مانع در این بخش اصلاح شود که در این راستا فعالیت های خوبی صورت بگیرد.
 
این منتخب مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال،  انتقادات زیادی به مجلس دهم وجود دارد و این مجلس در بعد نظارتی بسیار ضعیف وارد شد مجلس یازدهم برای نظارت چه برنامه ای دارد؟ اظهار کرد: مجلس دو وظیفه بسیار مهم دارد. اولین وظیفه قانون گذاری است و دومین وظیفه نظارت است. فرهنگ نظارت برتر و فعال با روحیه ای جهادی در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد. باید نظارت را وارد تمام ساختارهای ملی و استانی و شهرستانی کرد. نظارتی که قانون اساسی اختیار موثق آن را در اختیار مجلس گذاشته است. همچنین مطالبه گری که به حول و قوه الهی به نفع مردم است.
 
حدادی با اشاره به وحدت نمایندگان مجلس یازدهم گفت : یقینا انسجام خوبی در مجلس یازدهم محقق خواهد شد. انگیزه فعالیت و تلاش بالاست و ریاست مجلس باید فردی با روحیه انقلابی باشد. ریاست مجلس باید روحیه فعالیت و کار و تلاش داشته باشد. قطعا نمی توانند از بیرون مجلس برای مجلس تصمیم گیری کنند و نمایندگان باید تصمیم گیرنده باشند و تصمیمات خوبی اخذ شود.
 
وی با اشاره به انتخاب ریاست مجلس یازدهم گفت:  اعتقاد ما بر این است که رییس مجلس نماینده تر از نماینده های مجلس نخواهد بود. ما نگاهی از بالا به پایین نداریم مجالس قبلی چنین مباحثی داشت ولی مجلس یازدهم مجلسی خواهد بود که تمام نمایندگان آن فعال هستند و دیده خواهند شد. و مجلسی قوی و کارآمد خواهیم داشت.
 
حدادی در پایان اظهار کرد: در مجلس دهم مسائلی وجود داشت که باید عبرتی برای خود ما باشد. یکی از این موارد عدم کارامدی مجلس بود. اولویت بندی در مجلس دهم دیده نشد و مشکلاتی وجود داشت که انشاا... در مجلس یازدهم عبرتی برای ما خواهد بود. همچنین روحیه استکبار ستیزی در تمام مباحث باید لحاظ شود و از همه مهمتر اینکه مجلس باید در کنار مردم باشد. ما امروز شاهد فاصله طبقاتی هستیم. نماینده مجلس باید از خود شروع کند و به خود سختی بدهد و در میدان مشکلاتی داشته باشد و زندگی ساده و ساده زیستی پیشه کند. اگر نماینده مجلس زندگی اشرافی گری داشته باشد نمی تواند مشکلات مردم را احساس و درک کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها