منابع سوری خبر دادند که گروهک‌های تحت حمایت ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) محصولات کشاورزی مناطقی در شمال سوریه را به آتش‌ کشیدند.
کد خبر: ۱۲۶۶۶۹۶

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، امروز (شنبه)، گزارش شد که درگیری میان گروهک‌های تحت حمایت ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) به آتش‌زدن زمین‌های کشاورزی و از بین بردن محصولات انجامیده است.
 
وبگاه خبری گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» در همین ارتباط نوشت که محصولات کشاورزی در مناطق تحت کنترل گروهک‌های وابسته به ترکیه در منطقه «تل تمر» (شمال شرق سوریه) آتش گرفته است؛ بطوریکه محصولات گندم و جو در روستای «العزیزیه» آتش گرفته و دامنه آتش به منطقه «الریحانیه» در نزدیکی مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان قسد رسیده است.
 
دیدبان در ادامه گزارش کرد که گروهک‌ها وابسته به ترکیه عمدا این آتش‌ را به راه می‌اندازند تا به مناطق تحت نفوذ قسد سه کیلومتر آن طرف‌تر برسد.
 
این اقدام در حالی شکل می‌گیرد که گروهک‌های وابسته ترکیه از جمله «احرار الشرقیه»،  «فیلق الرحمن»،‌ «السلطان مراد» و «فرقه المعتصم» بر سر تقسیم محصولات کشاورزی با یکدیگر درگیر هستند؛ از این رو دیدبان احتمال داد که شاید این اختلافات علت آتش‌سوزی باشد.
 
از سویی دیگر، وبگاه خبری شبکه معارض «اورینت» به نقل از منابع خبر محلی گزارش کرد که آتش هزاران متر مربع گندم و جو را در منطقه «عین عیسی» در شمال استان «الرقه» (شمال سوریه) به کام خود فرو برده است.
 
اورینت گزارش کرد که آتش کماکان زمین‌های کشاورزی را در می‌نوردد و تا به این لحظه مهار نشده است.
شبکه «الرقه تذبح بصمت» در این ارتباط گزارش کرد که آتش در اطراف منطقه عین عیسی همچنان زمین‌ها در می‌نوردد بطوریکه دامنه آن به روستاهای «المهره» (شمال عین عیسی) و همچنین روستاهای «خربه البقر» و «زنوبه» رسیده است.
 
صفحه «عین عیسی بلس» نیز در این ارتباط گزارش کرد که محصولات کشاورزی روستاهای «قریه الطعیس» و «الجهبل» در شرق شهر عین عیسی آتش گرفته است.
 
این وبگاه همچنین گفت که این آتش سوزی دو روز پیش در چند زمین کشاورزی روستاهای «صیدا» و «معلق» (توابع شهر عین عیسی)  بر اثر انفجار مین‌های شبه‌نظامیان قسد در شمال اتوبان آغاز شده است.
وبگاه خبری یادشده همچنین به آتش‌سوزی‌های مشابهی در اطراف روستای «دغیلیب» اشاره کرد.
 
در همین ارتباط، سال گذشته نیز این منطقه شاهد آتش‌‌سوزی بوده است که آن هنگام نیز شبه‌نظامیان قسد متهم شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها