سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست البرز

تکذیب شیوع بیماری اکتیما در حیات وحش طالقان

ما معمولا عادت داریم پوست هر چیزی را دور می‌اندازیم به طور مثال پوست میوه‌ها، سیفی‌جات و البته پوست تخم‌مرغ. تخم‌مرغ مصرف زیادی در زندگی روزانه ما دارد، از ترکیب با بعضی غذاها گرفته تا کیک‌پزی و به صورت تکی مانند آب‌پز یا نیمرو.
ما معمولا عادت داریم پوست هر چیزی را دور می‌اندازیم به طور مثال پوست میوه‌ها، سیفی‌جات و البته پوست تخم‌مرغ. تخم‌مرغ مصرف زیادی در زندگی روزانه ما دارد، از ترکیب با بعضی غذاها گرفته تا کیک‌پزی و به صورت تکی مانند آب‌پز یا نیمرو.
کد خبر: ۱۲۶۴۱۳۸

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، پس بهتر است از همین لحظه دیگر پوست‌های تخم‌مرغ را دور نیندازید، آنها را در یک سبد جمع کنید تا خشک شوند سپس آنها را پودر کنید. با پوست‌های تخم‌مرغ خیلی کار داریم. با انجام این کار‍‌ها، ما از تمام هزینه‌ای که برای تخم‌مرغ می‌پردازیم استفاده می‌کنیم.

۱. کمک به رشد گیاهان

اگر از پدر بزرگ و مادر بزرگ‌های خود بپرسید این موضوع را به شما می‌گویند که در زمان قدیم برای رشد بهتر درخت‌ها و میوه‌ها در کنار ریشه‌ی درختان، استخوان‌های گوسفند، مرغ یا خروس را می‌کاشتند.

به عقیده آنها این کار به درخت قوت می‌داد. بله درست است «قوت» دقیقا از کلسیم سرشار در استخوان تجزیه و به درخت می‌رسید.

پوست‌ تخم مرغ سرشار از کلسیم است و می‌توان به جای کود از آن استفاده کرد. پوست تخم‌مرغ برای بسیاری از موجودات درون خاک مانند حلزون و کرم نیز مفید است.

۲. ماسک پاک‌کننده و روشن‌کننده پوست‌

با وجود این همه آلودگی در کلان‌شهرها نیاز به یک ماسک پاک‌کننده برای خود داریم. بسیاری، از تونرها برای پاک‌سازی پوست استفاده می‌کنند؛ اما تونرها از مواد شیمیایی تشکیل شده و اثر منفی نیز دارد. حالا اگر شما هم پوست حساسی دارید که سرسیاه یا جوش دارید بهتر است از این ماسک استفاده کنید. یک قاشق چای‌خوری از پودر پوست تخم‌مرغ را با ماست مخلوط کرده هفته‌ای ۲ بار بعد از حمام استفاده کنید.

۳. کلسیم آن کمک به جوانسازی

با بالا رفتن سن یا عادات غلط در سبک زندگی کلاژن پوست از بین می‌رود و باعث چین و چروک‌های بسیاری در ناحیه صورت، گردن و دست‌ها می‌شود. این ماسک سرشار از کلسیم است که به کلاژن‌سازی دوباره پوست کمک می‌کند. یک قاشق‌ چای‌خوری و ماست را یک حبه سیر رنده شده برای رفع چین و چروک‌ها استفاده کنید.

۴. استفاده برای جوانه‌زنی و دکوراسیون

اگر بخواهید دانه‌ای را بکارید پس بهتر است این مراحل جوانه‌زنی را در پوست تخم‌مرغ انجام دهید؛ زیرا هم مواد مورد نیاز آن جوانه فراهم می‌کند و هم جلوه‌ی زیبایی به باغچه‌ی شما می‌دهد.

می‌توانید با همان پوسته‌ی تخم‌مرغی آن را بکارید. حتی‌ می‌توانید با استفاده از رنگ‌های طبیعی مانند زعفران، زردچوبه و سماق آن‌ها را رنگ کنید.

۵. پرندگان پوست‌ تخم‌مرغ دوست دارند

اگر پوست تخم‌مرغ‌ها اصلا به کارتان‌ نمی‌آید حداقل آنها را برای پرندگان بگذارید. پوست‌ تخم‌مرغ سرشار از مواد معدنی و از جمله کلسیم است که پرندگان تشخیص می‌دهند و برایشان مفید است. بسیاری از پرندگان به هنگام گرسنگی ته‌سیگار یا زباله‌های غیر قابل هضم دیگر را می‌خورند که باعث مرگ‌شان می‌شود.

۶. پاک‌کننده قوی برای سینک‌ ظرف‌شویی

حتما می‌دانید که چقدر این مواد شوینده به محیط زیست ما آسیب می‌زنند. آسیب‌هایی که موجب آلودگی آب، خاک و در نهایت منبع تغذیه ما می‌شود. بهتر است به خاطر خود و فرزندان‌مان هم که شده از شوینده‌های طبیعی استفاده کنیم. شوینده‌های طبیعی مانند پوست‌ تخم‌مرغ. می‌توانید سینک را خیس کرده و پودر پوست‌تخم مرغ را روی آن بریزید. درخشش بعد از شستوشو سیینک شما، خیره کننده است.

۷. کم‌کننده تلخی قهوه

اگر طعم قهوه‌ شما زیادی تلخ است و عادت به شکر هم ندارید یا به دلایلی ترجیح بر تلخ خوردن قهوه دارید؛ اما نه در آن حد، می‌توانید از پوست تخم‌مرغ‌ها استفاده کنید. پوست تخم‌مرغ سرشار از کربنات کلسیم است که بسیاری از مواد اسیدیته‌ی قهوه را خنثی می‌کند و تلخی آن را کم می‌کند. در هنگام جوشیدن کمی از پودر پوست‌ تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید.

۸. از بین بردن لکه‌های روی ظروف

بسیاری از لکه‌ها بر روی ظروف باقی می‌مانند و از بین نمی‌روند مانند لکه‌های قهوه‌ای داخل لیوانی که همیشه در آن قهوه یا چایی می‌نوشید. کمی از این پودر پوست تخم‌مرغ را در آن پباشید و سپس بشویید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها