رییس اتحادیه صنف قنادان تهران گفت: صنف ما تمام سال را برای برداشت در همین چند روز پایانی سال تلاش می کنند اما به دلیل شیوع کرونا در رکود قرار گرفته ایم.
کد خبر: ۱۲۶۲۱۴۴

 علی بهره مند رییس اتحادیه صنف قنادان در گفتگو با جام جم آنلاین ، در مورد آسیب اقتصادی وارد شده به قنادی ها به دلیل شیوع کرونا گفت : نه تنها صنف ما بلکه تمام اصناف کشور از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند اما به هر جهت شرایط کار در صنف قنادان به گونه ای است که دو ماه مانده به عید تدارکات برای فروش عیدانه  را انجام می دهند.کسبه مشغول در این حرفه در این زمان  آجیل شیرینی و شکلات مورد نیازشان را تامین و تولید می کنند تا در 10 روز پایانی سال به فروش برسانند .اما متاسفانه امسال وضعیت به این صورت شد که استقبالی صورت نگرفته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به توصیه هایی که مسئولین بهداشتی میکنند، همکاران ما تمام ضوابط و دستور العمل ها را  به نحو احسن رعایت میکنند. تمام سطوح مرتب ضدعفونی می شود. شیوه پخت شیرینی نیز به صورت حرارت غیر مستقیم تا 400 درجه سانتی گراد است و شیرینی مدت زمان زیادی در این حرارت در فر قرار میگیرد.

وی تاکید کرد: در شرایط پختی که بیان شد ویروس توان زیست ندارد.دستور العمل های بعد از پخت نیز تدوین شده است و به دقت رعایت می شود. تمام شیرینی پزها و کارگران از دستکش یک بار مصرف و ماسک استفاده می کنند و بلافاصله پس از تولید شیرینی بسته بندی می شود. از این جهت هیچ نگرانی درمورد شرایط بهداشتی برای خرید مردم وجود ندارد اما به هر حال مردم نگران هستند.

بهره مند در ادامه گفت: صنف ما 12 ماه از سال کار میکنند تا این 1 ماه آخر برداشت کنند و از این برداشت عیدی کارگر و سود خود را برداشت کنند که متاسفانه این رکود شدید به دلیل شیوع بیماری گریبان گیر ما شده است  امیدواریم که هرچه زودتر شرایط بحران بر طرف شود و مردم نیز با خیال آسوده به خرید خود برسند. خواسته ما و همکاران ما در بالاترین درجه سلامتی مردم است.

این مسئول بیان کرد: ما به عنوان اتحادیه وظیفه خود می دانستیم که پیگیری های مربوط در جهت حمایت از واحد های صنفی قنادان در برابر آسیب اقتصادی کرونا را انجام دهیم. نامه نگاری هایی با اتاق اصناف و اداره امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی و حتی رییس بانک مرکزی انجام دادیم و پیگیر نیز هستیم تا مساعدت هایی صورت بگیرد. انتظار داریم که اداره امور مالیاتی حداقل این دو ماه آخر را به دلیل شرایط پیش آمده مد نظر قرار داده و تخفیف هایی قائل شود

وی خطاب به مردم تاکید کرد:خواهش می کنیم که در خرید خود دقت کرده و حتما از واحد هایی که به طور مداوم قنادی هستند و پروانه کسب دارند به عبارتی حرفه آنها قنادی است خرید کنند. خرید از دست فروشان و افراد غیر حرفه ای سلامتی شما را تهدید می کند و بسیار خطرناک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها