رئیس مرکز تحقیقات سلامت گفت: ۹۷ درصد مناطق ایران تحت پوشش زلزله قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۶۰۴۱۷

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، حمیدرضا خانکه، رئیس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا در کنگره سلامت مردان با اشاره به اینکه آسیا ۴۵ درصد از کل حوادث در جهان را داراست، اظهار داشت: این در حالیست که ۸۵ درصد خسارات انسانی و مالی را این قاره متحمل می شود.

وی ادامه داد: در سیل امسال در کشور ۸۰ هزار میلیارد تومان خسارات وارد شد؛ ضمن اینکه هر ۱۰ تا ۱۲ سال یک زلزله بزرگ در ایران روی می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا با بیان اینکه اکنون ۷۵ درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند،گفت: از ۱۰ زلزله بزرگ در تاریخ جهان، یکی در ایران اتفاق افتاده است.

خانکه با اشاره به اینکه زلزله بیشترین دغدغه مرگ و میر را داراست، افزود: سیل و خشکسالی بیشترین خسارت مادی را در بر دارد.

وی با اشاره به روند پیر شدن جمعیت ایران، تصریح کرد: تا «سال ۲۱۰۰» ۹۹.۵ درصد جمعیت ایران شهر نشین خواهند شد.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا از پوشش ۹۷ درصدی مناطق ایران توسط زلزله خبر داد.

خانکه با بیان اینکه تا «سال ۲۰۱۸»، ۶۱ درصد حوادث در ایران سیل بوده است، ابراز داشت: در سیل اخیر امسال ۳۲۰۰ مصدوم شدند و ۸۵ نفر جان باخته داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر، ۶۷ درصد مرگ و میر مربوط به مردان بود، افزود: حوادث ترافیکی ۴۰ میلیارد دلار هزینه تحمیل می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا یادآور شد: مردان ۱۵ تا ۴۵ ساله بیشترین افراد آسیب دیده در حوادث ترافیکی هستند.

خانکه با اشاره به معلول شدن ۱۵ هزار مرد در حوادث ترافیکی در سال، متذکر شد: در حوادث ترافیکی مردان بیشترین آسیب را می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه بروز حوادث به ویژه حوادث طبیعی در حال گسترش است، خاطرنشان کرد: حوادث ترافیکی در ۲ سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا، داشتن دغدغه معاش و انجام حرکات قهرمانه در حوادث طبیعی را عوامل مهم در آسیب دیدگی بیشتر مردان در حوادث طبیعی بیان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها