مقامات چین از آغاز دریافت درخواست‌ها برای معافیت تعرفه تجاری از سوی واردکنندگان آمریکایی از اوایل ماه مارس خبر دادند.
کد خبر: ۱۲۶۰۳۳۹

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، مقامات چین روز سه شنبه اعلام کردند پکن از دوم مارس درخواست‌های معافیت تعرفه‌ای برای ۶۹۶ محصول تولید آمریکا از جمله تجهیزات دارویی، نفت خام، گوشت گاو و سویا را دریافت خواهد کرد.

مقامات پکن اعلام کردند معافیت‌های تعرفه‌ای که به واردکنندگان واجد شرایط اعطا می‌شود به مدت یک سال معتبر است.

این خبر در حالی منتشر شد که یک ماه پیش آمریکا و چین فاز اول توافق تجاری خود را در واشنگتن به امضا رساندند. توافقی که گفته می‌شود مسیر را برای پایان دادن به جنگ تعرفه‌ای را -که از سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به راه انداخته و سبب آسیب به اقتصاد هر دو کشور شده است- هموار می‌کند. توافق تجاری جدید این گمانه زنی‌ها را مطرح کرده که پکن نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار از تولیدات آمریکا را خریداری خواهد کرد.

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که دولت ترامپ تعرفه‌های اضافی را بر روی ۵۵۰ میلیارد دلار از تولیدات چین وضع کرده است و چین نیز بر محصولات تولید آمریکا تعرفه‌ای به ارزش ۱۸۵ میلیارد دلار تعیین کرد.

پیشتر یک مقام رسمی چین اعلام کرد پکن تعرفه‌های گمرکی بر ۷۵ میلیارد دلار کالا‌های وارداتی از آمریکا را کاهش خواهد داد. چین اعلام کرد امیدوار است این کشور و آمریکا بتوانند از توافق تجاری بین دو طرف پیروی و آن را به خوبی اجرا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها