صدها فلسطینی امروز (جمعه) در مناطق مختلف کرانه باختری و نوار غزه و سایر مناطق به منظور محکوم کردن طرح معامله قرن آمریکا تظاهرات کردند.
کد خبر: ۱۲۴۶۱۴۴
تظاهرات فلسطینی‌ ها علیه معامله قرن

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، این تظاهرات به درخواست گروه‌های فلسطینی به منظور اظهار مخالفت با معامله قرن آمریکا برگزار شد.

در جریان این تظاهرات نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گلوله‌ پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده کردند.

در اردوگاه‌های فلسطینی‌ها در لبنان در اولین «جمعه خشم» و همچنین اردن اعتراضاتی گسترده علیه معامله قرن برگزار شد.

در همین راستا، داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: راهپیمایی‌ها بر وحدت مردم فلسطین در مقابله با طرح ترامپ تأکید دارند. تمامی گزینه‌ها برای پاسخ به طرح آمریکا روی میز است.

وی گفت: مردم فلسطین امروز در مقابله با توطئه معامله قرن متحد هستند. ما در پاسخ به کسانی که خواهان خلع سلاح مقاومت هستند سلاح و قدرت نظامی‌مان را افزایش خواهیم داد.

شهاب گفت: موضع برخی کشورهای عربی ضعیف است و در از بین بردن مسئله فلسطین نقش دارند.

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه طرح موسوم به معامله قرن را برای حل و فصل اختلاف فلسطین و اسرائیل با حضور مقامات ارشد دولت آمریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سفرای عمان، امارات و بحرین اعلام کرد. براساس این طرح تمامی قدس پایتخت اسرائیل بوده و تنها بخشی از شرق این شهر پایتخت کشور فلسطین است و علاوه بر آن حاکمیت غور اردن و شهرک‌های کرانه باختری بر عهده رژیم صهیونیستی است.

این طرح با مخالفت‌های شدید و محکومیت در سطح بین‌المللی و داخل فلسطین روبرو شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها