در طب سنتی بادام درختی یک گیاه مفید است که خواص درمانی شگفت‌انگیزی دارد.
کد خبر: ۱۲۴۵۸۸۹
خواص شگفت‌انگیز بادام

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا حاجی حیدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره فواید بادام درختی گفت: بادام یکی از گیاهان دارویی مغذی و مهم در طب سنتی ایران است.

وی افزود: بادام چاق کننده است و ارزش غذایی بالایی دارد. مصرف شیره بادام با شکر برای بهبود سرفه، خشونت صدا، گرفتگی سینه، آسم، زخم‌های روده و معده مفید بوده و جهت تقویت معده می‌توان بادام بو داده مصرف کرد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به فواید روغن بادام شیرین اظهار کرد: روغن بادام شیرین رطوبت بخشی بالایی دارد و برای اسپاسم‌های عضلانی، خشکی پوست، درد‌های کلیوی، مثانه، مشکلات ادراری و یبوست مفید است.

تاثیر بادام بر تقویت حافظه

حاجی حیدری درباره تاثیر بادام بر تقویت حافظه گفت: دانشجویان، دانش آموزان و به طور کلی افراد با مشغله فکری زیاد بهتر است ۷ عدد بادام را به صورت کوبیده با نبات به نسبت مساوی مخلوط کرده و قبل از خواب مصرف کنند تا قوای فکری و ذهنی آن‌ها تقویت شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به مواد معدنی موجود در بادام درختی گفت: بادام دارای عناصر ضروری مانند: کلسیم، آهن، منیزیم و روی است که در تقویت سیستم ایمنی، کاهش ابتلا به پوکی استخوان و تقویت استخوان بندی کودکان تاثیر زیادی دارد. البته کودکان می‌توانند بادام را به صورت حریره یا به صورت شیر بادام در برنامه غذایی خود داشته باشند.

حاجی حیدری با اشاره به فواید روغن بادام تلخ اظهار کرد: بادام تلخ دارای مزاج گرم و خشک است و برای بیماری‌های روماتیسمی، ورم مفاصل و درد‌های مفصلی ناشی از ضربه و پیچ خوردگی به صورت موضعی قابل استفاده است.

وی افزود: مصرف خوراکی بادام تلخ برای تنگی نفس بسیار موثر است و در صورتی که به همراه نشاسته و نعناع مصرف شود برای درد‌های کلیوی مفید خواهد بود. اما باید با توجه به وجود ماده سمی سیانید در بادام تلخ حتما مصرف آن زیر نظر متخصصان طب سنتی و به طور محدود باشد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد، برای آرام کردن کودکان بی قرار می‌توان کمر کودک را با روغن بادام ماساژ داد.

حاجی حیدری در پایان اظهار کرد: کسانی که به بی خوابی، خشکی بینی یا خون دماغ‌های مکرر مبتلا هستند شب‌ها قبل از خواب به میزان دو قطره روغن بادام شیرین در بینی خود بریزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها