این موضوع بر کسی پوشیده نیست که طراحی و توسعه اپلیکیشن، فرآیندی تخصصی و در عین حال زمانبر است اما موضوع مهم‌تر این است که بتوانید آن را به درستی و در ابعاد بزرگ منتشر کنید.
کد خبر: ۱۲۴۴۷۰۶
بهترین راه های افزایش نصب اپلیکیشن

راه های افزایش نصب اپلیکیشن تکنیک‌ ها و ترفندهای زیادی دارد که در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین این روش‌ها را به شما معرفی کنیم.

بسیاری از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های مختلف، تصور می‌کنند همین که در طراحی و توسعه از نهایت تخصص و دانش خودشان استفاده کنند تا بهترین و بیشترین قابلیت‌ها و امکانات را به کاربران خودشان بدهند، کارشان تمام است.

اما آمار و تحقیقات در مورد دانلود و نصب انواع اپلیکیشن‌ها این موضوع را نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان باید به موضوع نحوه ارائه و انتشار نرم‌افزار توجه ویژه‌ای داشته باشند. برای درک بهتر این موضوع با یک مثال شروع می‌کنیم.

مثلا فکر کنید که شما یک کالای منحصر به فرد و کاملا کاربردی و مفید را با بهترین کیفیت و معقول‌ترین قیمت تولید کرده‌اید اما این کالا را به مشتریان خودتان ارائه و پرزنت نمی‌کنید و آن را پشت دیگر کالاها قرار می‌دهید، در این صورت نباید توقع فروش آن کالای با کیفیت و مرغوب را داشته باشید.

راه‌های افزایش نصب اپلیکیشن

در مورد طراحی و توسعه اپلیکیشن هم همین موضوع صدق می‌کند، بعد از زمانی که طراحی نرم‌افزار به پایان رسید حالا به مبحثی می‌رسیم به نام ASO (App Store Optimization ) که به معنای بهینه‌سازی اپ مارکت‌ها برای سرچ‌های اپلیکیشن‌های موبایلی است.

تحقیقات نشان می‌دهد که پارامترها و عواملی بر دانلود اپلیکیشن در اپ‌مارکت‌های مختلف تاثیرگذار است که با رعایت کردن این عوامل می‌توان دانلود و نصب اپلیکیشن را افزایش داد.

اصولا برای بالابردن تعداد نصب‌ها، روش‌ها و تکنیک‌هایی ارائه می‌شود که در اینجا بعضی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

امروزه، شبکه‌های اجتماعی جایگاه بسیار ویژه‌ای در بین اکثریت افراد جامعه دارد. به همین دلیل به یکی از پلتفرم‌های بسیار مناسب برای انواع تبلیغات تبدیل شده است. با توجه به تحقیقات و آماری که در مورد افراد جامعه ما انجام شده است شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام و پیام‌رسان تلگرام بیشترین محبوبیت و استفاده را دارد.

حالا اگر بخواهیم در حوزه افزایش نصب انواع اپلیکیشن هم تبلیغات انجام دهیم، شبکه‌های اجتماعی جز بهترین گزینه‌هاست. با توجه به ویژگی‌های بسیار زیاد تلگرام از جمله وجود لینک دانلود، ارسال فایل نصبی و نصب آسان، قدرت و محبوبیت بیشتری نسبت به اینستاگرام برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن دارد.

تبلیغات در وب سایت‌ها

از دیگر پلتفرم‌ها برای تبلیغات در راستای افزایش نصب اپلیکیشن، تبلیغات در وب‌سایت‌های مختلف است. اما موضوعی که اهمیت دارد این است که در چه وب‌سایت‌هایی این تبلیغات انجام شود. باید تعداد بازدیدکنندگان، و پرسونای مخاطبین آن سایت به اپلیکیشنی که قرار است تبلیغ شود سازگار باشد. یکی از خصوصیات این نوع تبلیغات هم این است که می‌توان لینک دانلود اپلیکیشن را به صورت مستقیم برای کاربران قرار داد تا در کمترین و راحت‌ترین حالت امکان دانلود وجود داشته باشد.

تبلیغات درون برنامه‌ای

اما یکی از گزینه‌های جذاب برای تبلیغات در جهت افزایش تعداد نصب اپلیکیشن، تبلیغات درون برنامه‌ای است. هزینه این تبلیغات معمولا براساس تعداد کلیک کاربران است.

همیشه این نوع از تبلیغات یکی از بهترین گزینه‌ها بوده اما از آنجایی که تعداد و حجم این تبلیغات بالا رفته، کاربران واکنش خوبی به این تبلیغات ندارند و کارایی آن نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. اما هنوز هم اگر نوع اپلیکیشن و تبلیغاتی که در آن انجام می‌شود با هم سازگار باشند، می‌توانند تاثیرگذار و کمک‌کننده در راستای افزایش نصب اپلیکیشن باشد.

نصب تضمینی اپلیکشن موبایل

یکی دیگر از روش‌های مهم و بسیار تاثیرگذار، روش نصب تضمینی اپلیکیشن موبایل (CPI) است. این روش که معنای آن پرداخت به ازای نصب است به این صورت کار می‌کند که سرویس‌دهندگان برای بالا بردن تعداد نصب تلاش زیادی می‌کنند زیرا در ازای هر نصب، هزینه پرداخت خواهد شد. معمولا تعرفه‌ای که برای این روش استفاده می‌شود، هزینه 4000 تا 8000 تومان در ازای نصب هر اپلیکیشن است.

پوش نوتیفیکیشن

اما اگر نگوییم پوش نوتیفیکیشن، بهترین گزینه برای افزایش تعداد نصب اپلیکشن است، حداقل یکی از بهترین از گزینه‌هاست. این نتیجه آمار دریافت شده و تجربیات در گذشته است.

از آنجایی که این موضوع یکی از روش‌های نسبتا جدید است که تاثیر زیادی روی کاربران دارد.

مزیت‌های فرستادن پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

یکی از مهم‌ترین این مزیت‌ها، قیمت ارزان آن در مقابل سایر تبلیغات آنلاین است. به صورت میانگین می‌توان گفت که هزینه این تبلیغات یک میلیون تومان در مقابل ارسال به ا میلیون کاربر واقعی است. این روش در مقابل سایر روش‌ها بسیار کم هزینه و به صرفه است.

یکی دیگر از مزیت‌های این برنامه این است که شما از ارسال این نوتیفیکشن‌ها به کاربران واقعی مطمعن هستید و دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید که ممکن است تقلب و یا ترفندی در کار باشد. این موضوع را فراموش نکنید که حتما باید از ارسال گزارشات از سوی سرویس‌دهنده موردنظر مطمعن شوید.

هزینه ارسال نوتیفیکیشن

حالا یکی از مواردی که باید به آن توجه کنیم، مسئله هزینه‌ای است که باید برای ارسال هر نوتیفیکیشن پرداخت شود، است. این هزینه به روش‌های مختلفی برآورد و پرداخت می‌شود، یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها بر اساس تعداد دریافت است که معولا بین 60 تا 80 درصد از کاربران است که به آنلاین بودن در طی 12 ساعت اولیه بستگی دارد.

همچنین نرخ کلیک هم عموما بین 1 تا 3 درصد متغیر است که به عوامل زیادی از جمله میزان جذابیت بصری و متنی محتوای تبلیغ موردنظر بستگی دارد.

به این موضوع توجه کنید که هیچ سرویس دهنده‌ای هزینه نوتیفیکشن را بر اساس تعداد نصب اپلیکیشن محاسبه نمی‌کند. به این دلیل که نوتیفیکیشن صرفا تبلیغ است و نصب را ضمانت نمی‌کند.

اما تجربه نشان می‌دهد که برای اینکه به توان به عدد 500 تا 1000 نصب از اپلیکیشن از این طریق رسید باید به عددی در حدود یک میلیون ارسال نوتیفیکیشن اقدام کرد.

سرویس‌دهنده ارسال نوتیفیکیشن

در اینجا قصد داریم یکی از قدرتمندترین و حرفه‌ای‌ترین سرویس‌دهنده‌های ارسال نوتیفیکشن به اسم پوشه به آدرس Pushe.co را به شما معرفی کنیم. این سرویس ایرانی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن بسیار مفید است. آن‌ها با قرار دادن اپلیکیشن‌های خود داخل این سرویس، برای کاربران خودشان امکان ارسال نوتیفیکشن به آن‌ها را فراهم می‌کنند. اگر توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای مختلف، در صورتی که کاربران زیادی داشته باشند قادر هستند که با ارسال پوش نوتیفیکیشن به درآمد برسند.

بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن در اپ‌مارکت‌ها (ASO)

در ابتدا باید این موضوع را به شما بگوییم که منظور از اپ مارکت، پلتفرم‌هایی مثل کافه بازار، اپ‌استور، گوگل‌پلی و ... است که اپلیکیشن‌های زیادی برای نصب کاربران سیستم عامل‌های مختلف روی آن قرار دارد.

اما منظور از ASO انجام بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن در اپ مارکت مورد نظر است. این فرآیند برای افزایش امکان پیدا کردن نرم‌افزار و گرفتن رتبه بالاتر نسبت به سایر اپلیکیشن‌های مشابه است.

به صورت کلی فرآیند پیچیده ASO تلاش می‌کند تا نرم‌افزارها و برنامه‌ها را بر پایه‌ی کلیدواژه‌های مرتبط با هر اپلیکیشن رتبه‌بندی کند.

این روش رایگان‌، یکی از راه‌های افزایش نصب اپلیکیشن است که برای انجام آن باید از یک متخصص این حوزه استفاده شود تا بتوانند به صورت کاملا هدفمند تعداد نصب را با گرفتن رتبه بالا در هر اپ مارکت به دست بیاورد.

از آنجایی که هر روزه روش‌ها و ترفندهای زیادی برای فناوری‌های موبایلی و توسعه اپلیکشن ارائه می‌شود، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن باید دائما در حال بروزرسانی روش‌های خود برای ارائه اپلیکشن طراحی شده خودشان باشند. همچنین باید بتوانند با ارتقا کیفیت هر نرم‌افزار نه تنها کاربران قبلی را حفظ کنند بلکه هر روز بر تعداد کاربران وفادار برنامه بیفزایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها