شرکت بوئینگ که به دلیل سوانح مکرر رخ داده برای هواپیماهای تولیدی این شرکت در طی یک سال اخیر تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۴۴۵۱۶
کارکنان بوئینگ جرات پرواز با هواپیماهای تولیدی خود را ندارند

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، شرکت هواپیماسازی بوئینگ که به دلیل سوانح مکرر رخ داده برای هواپیماهای تولیدی این شرکت در طی یک سال اخیر تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته به تازگی و تحت فشار قانونگذاران آمریکایی اظهارات انتقادآمیز کارکنان خود در مورد فرآیند تولید هواپیماهایش را منتشر کرده است. در یکی از این انتقادات داخلی گفته شده که هواپیمای بوئینگ 737 مکس «توسط عده ای دلقک طراحی و توسط تعدادی میمون مورد نظارت قرار گرفته است.»

یکی از این پیام ها که نشان دهنده انتقادات کارشناسان داخلی این شرکت از نحوه طراحی و ساخت هواپیماهای بوئینگ است به پیامی بر می گردد که در فوریه سال 2018 یعنی 8 ماه قبل از اولین سانحه هوایی مرگبار رخ داده برای هواپیماهای بوئینگ 737 مکس ارسال شده آمده است: «تو اجازه می دهی خانواده ات سوار هواپیمای بونیگ 737 مکس شود؟ من که اجازه نمی دهم.» کارشناس دوم نیز در پاسخ به این سوال جواب منفی داده است.

همچنین برخی از پیام های رد و بدل شده بین کارشناسان این شرکت نشان می دهد که بوئینگ برای کاستن از هزینه های تولید هواپیماهای 737 مکس تلاش کرده که از برگزاری دوره های آموزش شبیه سازی شده برای خلبانان شانه خالی کند. به دنبال وقوع 2 سانحه مرگبار در سال گذشته میلادی که منجر به مرگ 346 نفر شد، شرکت بوئینگ در ماه مارس مجبور به توقف تولید این هواپیماهای معیوب گرفت.

بوئینگ پس از مرگ ده ها نفر، بالاخره این هفته در تصمیم خود تجدیدنظر و اعلام کرد که به خلبانانی که می خواهند پرواز با هواپیماهای 737 را از سر بگیرند توصیه می شود در کلاس های خلبانی شبیه سازی شده با این هواپیما شرکت کنند.

بررسی کلی این پیام ها نشان می دهد که بوئینگ بیش از آنکه روی افزایش ایمنی محصولات خود تمرکز داشته باشد، بر روی کاهش هزینه ها متمرکز بوده است.

در آخرین سانحه مرگبار رخ داده برای هواپیماهای بوئینگ، روز چهارشنبه یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 هواپیمایی اوکراین با 179 مسافر در نزدیکی تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها