اگر قصد دارید نسبت به بازسازی آپارتمان اقدام نمایید؛ بهتر است نکات خاصی را در این باره بدانید. در این مقاله می‌خواهیم درباره این موضوع، موارد مهمی را یادآوری کنیم.
کد خبر: ۱۲۴۳۴۴۰
چند نکته مهم پیش از بازسازی آپارتمان

بعضی از آپارتمان‌های قدیمی استعداد بالایی برای بازسازی دارند. گاهی آپارتمان ما در ساختمانی واقع شده است که از مشاعات مناسبی برخوردار بوده؛ اسکلت ساختمان سرپا و استوار است؛ و البته به دلایل گوناگون امکان تخریب و نوسازی آن وجود ندارد. در این شرایط بازسازی ساختمان، پیشنهادی است که می‌تواند علاوه بر افزایش کیفیت زندگی شما، ارزش ملک‌تان را نیز افزایش دهد. اگر شما هم قصد دارید بازسازی آپارتمان خود را آغاز کنید؛ توصیه می‌کنیم پیش از شروع کار، موارد زیر را در نظر بگیرید.

تعیین اولویت برای کارهای قابل انجام

هدف اساسی از بازسازی آپارتمان ، در بیشتر مواقع داشتن خانه‌ای شیک‌تر، مدرن‌تر، زیباتر و... است. معمولا هیچکس به تاسیسات زیرساختی ساختمان، پیش از آنکه دچار خرابی شود، دست نمی‌زند. اما واقعیت این است که اگر شما زیرساخت‌های مناسبی نداشته باشید؛ ممکن است پس از بازسازی موارد ظاهری، خیلی زود نیازمند برطرف کردن مشکلاتی مثل اتصالی برق، نشت آب لوله‌ها و کف‌شوی‌ها و... شوید؛ و بخش مهمی از هزینه بازسازی آپارتمان به هدر رود.


بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی برای بازسازی خانه، از موارد ظاهری، کیفیت، سلامت و عملکرد درست زیرساخت‌های ساختمان مطمئن شوید. زیرساخت‌های یک آپارتمان معمولی شامل استحکام دیوار‌ها، دریچه‌های تهویه، لوله‌های آب و فاضلاب، سیستم سیم‌کشی برق و تلفن و... است. این موارد باید طوری طراحی و ساخته شود که در صورت وجود هرگونه اشکال، با کم‌ترین خرابی و هزینه، بتوان آنها را بازسازی کرد. بنابراین در تعیین اولویت‌های خود برای بازسازی آپارتمان، بهتر است پیش از هرچیز موارد زیرساختی و اساسی را در نظر بگیرید؛ و پس از آن به بازسازی ساختمان بپردازید.

تغییرات نقشه خانه را جدی بگیرید

معمولا طراحی خانه‌های قدیمی با ایده‌های معماری داخلی ساختمان به سبک مدرن سازگار نیستند. در بسیاری مواقع برای آنکه به طرح و نقشه دلخواه خود برسیم؛ تصمیم می‌گیریم که بعضی از دیوارها را برداشته یا جابه‌جا کنیم.
در این شرایط توصیه اول ما یافتن علت ضرورت این کار است. به بیان دیگر تا ضرورتی برای انجام این کار نیافته‌اید؛ آن را انجام ندهید. چراکه علاوه بر نیاز به هزینه و زمان بیشتر، ممکن است از نظر استحکامات نیز خانه شما را با چالش روبرو کند.
اما اگر به هر دلیل قصد دارید این کار را انجام دهید؛ بهتر است به حامل یا غیرحامل بودن دیوار توجه کرده و این موضوع توسط یک معمار با تجربه بررسی شود؛ و با روشی درست و اصولی تغییرات صورت گیرد.


جزئیات را به یک تیم تخصصی بسپارید

طراحی معماری داخلی ساختمان، علاوه بر سیلیقه، نیازمند داشتن دانش و تجربه در این زمینه است. بنابراین به‌جای آنکه شخصا در مورد همه چیز نظر داده و تصمیم بگیرید؛ این کار را به متخصصان این کار سپرده و تنها با ارائه ایده‌ها و نمونه‌های مورد علاقه، آنها را با علایق خود آشنا کنید.

این کار کمک می‌کند تا هزینه بازسازی خانه های قدیمی شما کمتر شده؛ و عناصر مورد استفاده در طراحی داخلی، از هماهنگی بیشتری با یک‌دیگر برخوردار باشند.

مجموعه ویرا معماری، سال‌هاست که در زمینه بازسازی آپارتمان به ارائه خدمات می‌پردازد. ما آماده‌ایم که به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده و پروژه شما را از مرحله مشاوره، تخمین هزینه‌ها و اجرا، به طور کامل بر عهده بگیریم. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه می‌توانید همین امروز با ویرا معماری تماس بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها