در افتتاح فصل هفتم مسابقه «یک، دو، صدا» مطرح شد

با رادیو ایران خواننده شوید

فصل هفتم مسابقه «یک، دو، صدا» به تهیه‌کنندگی مهدی ساعی در سه بخش خوانندگی، آهنگسازی و ترانه سرایی چهارشنبه هفته گذشته با حضور علیرضا افتخاری، محمدرضا چراغعلی و سعید بیابانکی- که داوری مسابقه را به عهده دارند- آغاز شد. در این مراسم که با اجرای ابوالفضل آقاخانی در استودیو یک ساختمان شهدا برگزار شد، تعدادی از داوطلبان و شرکت‌کننده‌ها در حضور داوران و حضار در استودیو به رقابت با یکدیگر پرداختند. محمدجعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران و حمیدرضا مقدسی، مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران نیز از جمله مدیران حاضر در این مراسم بودند. فصل ششم این مسابقه در حوزه بازیگری رادیویی با حضور ۲۴۰ نفر علاقه‌مند در فروردین ماه سال جاری شروع شد و شرکت کنندگان پس از طی مراحل و چالش‌های مختلف بازیگری به مرحله پایانی رسیدند. به همین منظور جام‌جم در این خصوص گزارشی تهیه کرده که در ادامه می‌خوانید:
کد خبر: ۱۲۴۲۰۰۲

40 سال است برای فرزند معلولم می‌خوانم
فصل هفتم مسابقه یک، دو صدا از ساعت 14 تا 19 روز چهارشنبه با حضور هفت گروه علاقه‌مند به تست خوانندگی آغاز و اختتامیه فصل ششم این مسابقه با موضوع بازیگری و اهدای تندیس و جوایز برگزار شد. در این مراسم شرکت‌کننده‌ها به نوبت پشت میکروفون قرار گرفتند و مقابل داوران اجرا کردند. در این میان آقاخانی نیز سعی می‌کرد با مزاح با شرکت‌کننده‌ها از استرس آنها بکاهد. کامران بهرامی اولین شرکت‌کننده‌ای بود که برای اجرا در جایگاه قرار گرفت وآهنگی را برای پسر ده ماهه‌اش خواند. در بین اجرای شرکت‌کننده، شرایطی مهیا شد که علیرضا افتخاری مقابل حضار اعلام کند من یک پسر معلول دارم و 40 سال است هر چه می‌خوانم برای اوست. چون هرچه دارم از برکت حضور اوست. با شنیدن این جملات، حضار تحت تاثیر قرار گرفتند و وی را تشویق کردند. ضمن این‌که به درخواست مجری و حضار، چند بیتی هم بدون ملودی و زنده اجرا کرد که باز هم مورد تشویق قرار گرفت. در انتها نیز مینا نوروزی و عباس محبی از داوران فصل ششم این مسابقه در جایگاه قرار گرفتند و در کنار داوران فصل هفتم از برگزیدگان فصل ششم تقدیر کردند و به آنها تندیس و لوح تقدیر اهدا شد. گفتنی است در کنار این دو، لاله صبوری، علی سلیمانی، فرهاد بشارتی، امیرپارسی و جواد انصافی نیز داوران فصل قبلی این مسابقه بودند.
«یک، دو، صدا» گامی در جهت ارتقای موسیقی
محمدزاده، مدیر رادیو ایران در گفت‌وگو با جام‌جم درباره این مسابقه بیان کرد: مسابقه یک، دو صدا برنامه چندوجهی است. هم مسابقه است و هم سرگرمی و هم برنامه استعدادیابی و تعاملی رادیوست که حکم باشگاهی را برای رادیو ایران دارد. این برنامه به صورت روزانه از رادیو پخش می‌شود و مخاطبان گسترده‌ای دارد. ششمین فصل آن به پایان رسیده و هر فصل سه ماهه است که امروز وارد فصل هفتم شدیم. در هر فصل هم روی یکی از استعدادها کار می‌کنیم.
وی افزود: می‌دانید موسیقی با رادیو عجین و رکن اصلی رادیوست. یعنی کلام و موسیقی تشکیل دهنده رادیوست. بنابراین موسیقی یکی از ارکان مهم رادیوست. از طرفی ما فرهنگی داریم که صاحب موسیقی هستیم. متاسفانه گاهی اوقات به دلیل کم‌کاری برخی دستگاه‌های فرهنگی باعث شده موسیقی ما به جای خوبی نرود و موسیقی‌های غیر مرغوب و نامطلوب به قدری گسترش پیدا کند که سلیقه و گوش مخاطب عادت به موسیقی سطح پایین کند؛ بنابراین یکی از اهدافی که این برنامه دنبال می‌کند، ارتقای سطح موسیقی است. به همین منظور می‌بینید داورها با چه دقت و سختگیری‌ای قضاوت می‌کنند. امیدواریم این فصل از مسابقه برای موسیقی، این محصول مهم فرهنگی، قدمی بردارد و کاری انجام بدهد.
محمدزاده در پاسخ به این سوال که چه تدابیری برای همکاری با برگزیدگان این جشنواره اندیشیده است هم توضیح داد: به قدری مراجعه کننده‌ها زیاد هستند که نمی‌توانیم جوابگوی همه در این مسابقه که هر روز هم پخش می‌شود باشیم. اما فکر می‌کنم این برنامه برای رادیو و موسیقی رادیو خدمت ماندگاری می‌کند و ان‌شاءا... در آینده آثارش را می‌بینیم. ما در این فصل خیلی از آثار را ضبط کردیم که به درد پخش از رادیو می‌خورد. چون تمام استانداردهای رادیو را شامل می‌شود. لذا این اقدام در کنار بحث گویندگی، بازیگری و گزارشگری که در دوره‌های گذشته بود، این هم نیازی بود که به آن پاسخ دادیم و من از عملکرد این برنامه راضی هستم.
وی در پایان نیز درباره سایر برنامه‌های تعاملی رادیو ایران عنوان کرد: رسانه امروز رسانه تعاملی است. دیگر فضا مثل گذشته نیست که رسانه‌ها یکطرفه حرف بزنند و مردم هم بشنوند. رسانه‌ها برای ارتباط برقرار کردن با مخاطب و نگهداری آنها چاره‌ای ندارند جز این‌که اهل تعامل باشند و زمانی موفق هستند که به همه وجوه توجه و دقت کنند. صدای مخاطب باید در رادیو و هر رسانه دیگری شنیده شود. ما هم در این یکی دو سال اخیر در رادیو تلاش کردیم برنامه‌هایمان را تعاملی کنیم. یعنی یک طرف برنامه ما صدای مخاطب است. به عنوان مثال در برنامه «کوی نشاط»، «پارک ساعی» و اغلب برنامه‌های سرگرمی این رویکرد را داریم.
در 6 فصل استعدادهای خوبی کشف کردیم
مهدی ساعی، تهیه‌کننده یک، دو، صدا- که وارد فصل هفتم این مسابقه شده است- در این باره بیان کرد: با توجه به این‌که تب گویندگی و اجرا در جامعه زیاد شده بود، به این فکر افتادیم که خودمان مسابقه استعدادیابی برگزار کنیم. با توجه به این‌که در سازمان اغلب گوینده‌ها سن شان بالا رفته و بازنشسته شده‌اند یا امکان حضورشان شاید وجود نداشته باشد؛ بنابراین به فکر این موضوع افتادیم و سال 95 استارت کار را زدیم و با مسابقه گویندگی کار را شروع کردیم و در هر فصل چالش‌های خاصی را در مسابقه داشتیم. از گویندگی و بازیگری گرفته تا امروز که در فصل هفتم به آهنگسازی، ترانه سرایی و خوانندگی رسیدیم.
وی در ادامه درباره خروجی این شش فصل هم توضیح داد: خوشبختانه استعدادهای خوبی کشف کردیم. البته در سازمان امکان جذب نیرو وجود نداشت. اما مدیر پیشین رادیو ایران طرحی ارائه کردند مبنی بر این‌که از این دوستان بتوانیم در برنامه‌ای استفاده کنیم. بنابراین در برنامه پارک ساعی از استعدادهای این بچه‌ها استفاده کردیم که این برنامه سه سال است روی آنتن است و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت. نکته مهم این‌که توانستیم سال 96 به مسابقه abu راه پیدا کنیم. البته جایزه نگرفتیم اما در این حوزه رقیبی نداشتیم و برای ما افتخار بزرگی است. در فصل هفتم هم فکر می‌کنم بتوانیم استعدادهای خوبی کشف کنیم و به دنبال مجوز پخش صداهایشان از رادیو هم هستیم. البته این دوستان به برنامه‌های «صبح‌جمعه» و کوی نشاط هم راه پیدا می‌کنند.

زینب علیپور طهرانی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها