گرانی بنزین همان‌طور که تاکنون بازتابی قابل توجه در برنامه‌های گفت‌وگومحور رسانه ملی داشته می‌تواند به صورت کوتاه یا بلند در داستان‌پردازی سریال‌ها و مجموعه‌های نمایشی هم به‌کار گرفته شود.
کد خبر: ۱۲۳۸۹۷۵

گرانی بنزین اولین اثرش را بر حمل و نقل می‌گذارد و گرانی حمل و نقل هم اسباب بالا رفتن قیمت کالاها را موجب می‌شود و درنهایت هزینه‌های تولید فیلم و سریال و برنامه‌های تلویزیونی نیز بالا خواهد رفت پس تولیدکنندگان هم از این وضعیت متاثر می‌شوند و چه بهتر که تلاش کنند برای تولید کمدی یا درام‌های انتقادی برای کنترل این گرانی.
مخاطبان ایرانی، چه اینترنت باشد و چه نه، چه ماهواره باشد و چه نه، قبل‌تر از همه رسانه‌ها چشم‌شان به رادیووتلویزیون خودمان است که اخبار و تحلیل‌ها را به سمع و بصر مخاطب برسانند. در همین روزهای اخیر هم دیده‌ایم که شبکه‌های مختلف سیما شرایطی را فراهم کرده‌اند تا کارشناسان و منتقدانی با نگرش‌های مختلف به ماجرای گرانی بنزین حرف‌هایشان را در رسانه ملی بزنند. این مسیر و راهی است که ادامه‌اش بسیار سودمند است.
درنظر بگیرید اگر رسانه ملی به طور مداوم پیرامون اوضاع اقتصادی جامعه و گرانی‌ کالاهای مختلف گزارش و تحلیل ارائه کند و مقامات را وادار به پاسخگویی کند حتما مهم‌ترین نقش را در جلوگیری از گرانی خواهد داشت و در آن صورت است که مخاطبان خود را هم توسعه خواهد داد.
نویسندگان و سازندگان سریال‌ها نیز باید به بهترین شکل از ظرفیت این سوژه‌های انتقادی برای داستان‌پردازی استفاده کنند. این‌که مدام داستان‌های عشق و خواستگاری یا جدایی و فراق را روایت کنند کافیست. باید سازندگان سریال‌ها ایمان بیاورند به این‌که حرف دل مردم را به سریال‌ها بیاورند. حرف دل مردم را هم نباید طوری دراماتیزه کرد که اسباب لوث شدن آن را موجب شود بلکه حتی در ساختار کمدی نیز این حرف‌ها را بایستی خیلی ظریف و بامهارت و به‌گونه‌ای که راهگشا باشد، بیان کرد.

سیروس تسلیمی

تهیه‌کننده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها