جدیدترین آمار فروش سینمای ایران از صدرنشینی مطرب و دار و دسته اش خبر می دهد

سر و صدا در گیشه

امروز دیگر در بازار سینمای ایران اصطلاح فصل مرده اکران کاربرد چندانی ندارد. تا چند سال پیش بسیاری از کارشناسان سینما بر این باور بودند که اکران فیلم‌ها در فصل پاییز و به‌ویژه زمستان سوددهی مالی چندانی ندارد و در گیشه شکست می‌خورد.
کد خبر: ۱۲۳۷۴۶۳

البته واقعیت هم همین بود. صاحبان فیلم‌ها از اکران فیلم‌هایشان در این بازه زمانی سر باز می‌زدند و هر کسی هم که ناچار می‌شد فیلم اش را در این فصل‌ها اکران کند، در انتها با کمترین میزان مخاطب و کمترین فروش از پرده سینماها خداحافظی می‌کرد.
این روند البته از چند سال پیش تغییر کرد و به نوعی اصطلاح فصل مرده اکران از بین رفت و کارشناسان سینما را به این باور رساند که فیلم استاندارد و خوب در هر فصلی که اکران شود به فروش خوبی در گیشه می‌رسد. ضمن این‌که چیدمان مناسب اکران از سوی مسؤولان و گسترش فرهنگ سینماروی از سوی مردم، بازار سینمای ایران را در تمام فصول تقریبا یکنواخت کرد.
روزهای پایانی آبان در حالی برای سینمای ایران در حال سپری شدن است که فیلم سینمایی «هزارتو» به کارگردانی امیرحسین ترابی توانست در مدت دو هفته اکران و در رقابتی بسیار جذاب با سایر فیلم‌ها به صدرنشینی برسد و با 688/290 نفر مخاطب حدودسه میلیارد و 700 میلیون تومان بفروشد. ضمن این‌که در هفته‌ای که گذشت فیلم جدیدی به چرخه اکران افزوده نشد، اما فیلم‌های روی پرده تمام توان خود را برای جذب مخاطب بیشتر به کار گرفتند و در نتیجه فروش نسبتا خوبی را در گیشه سینماها شاهد بودیم.
فیلم سینمایی «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده و تهیه‌کنندگی علی مصفا که اکران خود را از ۱۷ مهر آغاز کرده پس از دو هفته نمایش بیش‌از 3 میلیارد تومان فروش داشته و 222 هزار نفر مخاطب آن بودند. این فیلم که اولین حضورش روی پرده در جشنواره فیلم فجر بوده است اکنون با محدودیت سنی ۱۲ سال، روی پرده رفته است.
فیلم سینمایی «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی با محدودیت سنی ۱۲ سال به بالا که از 10 مهر روی پرده رفته، با جذب 102 هزار نفر مخاطب حدود یک میلیارد و 300 میلیون ‌تومان فروش داشته است.
فیلم سینمایی «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند که از 15 آبان روی پرده سینماها رفته است با 16‌هزار نفر مخاطب تا امروز 231 میلیون تومان فروش داشته است.
پویانمایی «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی که اکران خود را از پانزدهم آبان ماه آغاز کرده، تا امروز حدودا 136میلیون‌تومان فروش داشته و بیش‌از 16 هزار نفر مخاطب را به سینماها جذب کرده است.
فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داسارگر که از پانزدهم آبان روی پرده رفته تا امروز 229میلیون‌و 889هزار تومان فروش داشته و بیش‌از 936‌نفر مخاطب را به سینماها کشانده است.
فیلم «چشم و گوش بسته» به کارگردانی فرزاد موتمن با شروع اکرانش از پانزدهم آبان تا امروز با نزدیک به 104‌هزارنفر مخاطب حدودیک میلیارد و 398‌میلیون تومان فروش داشته است.
فیلم سینمایی «مطرب» ساخته مصطفی کیایی که اکرانش را از 15 آبان آغاز کرده تا امروز حدود 490‌هزار نفر مخاطب داشته و 6میلیارد و 411 میلیون تومان فروش
داشته است.
فیلم «تورنادو» به کارگردانی سیدجواد هاشمی که از 15 آبان روی پرده سینماها رفته است حدودا 152‌میلیون‌تومان فروش داشته و در مجموع15هزار و 250نفر مخاطب این فیلم بوده‌اند.
«خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری و بازی مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، نازنین فراهانی، مینا ساداتی و معصومه بافنده هم که مجدد اکران شده در مجموع روزهایی که روی پرده بوده با نزدیک به 34‌هزار نفر مخاطب تقریبا 960‌میلیون‌تومان فروش داشته است. عیاری در فیلم سینمایی خانه پدری به ماجرایی می‌پردازد که در یک خانه قدیمی رخ می‌دهد و داستان را از اواخر دوره قاجار تا اواخر دهه ۷۰ در چند اپیزود روایت می‌کند.

ساناز قنبری

سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها