ترفندی برای بهبود عملکرد ماوس در دستگاه‌های ویندوزی

موش فرز!

بسیاری از ما در دستگاه‌های ویندوزی امروزی خود به جای ماوس از تاچ‌پد لپ‌تاپ استفاده می‌کنیم و به همین دلیل نیز دقت لمس ما به‌شدت پایین آمده است. این هفته، ترفندی را به شما آموزش می‌دهیم که موجب می‌شود بتوانید استفاده از دستگاه خود را بهبود بدهید. این روش با نام «چک باکس ماوس کاربرپسند» (User friendly mouse checkbox) شناخته می‌شود و عملا نام آن دقیقا توضیح می‌دهد که چه کاری را می‌توانید به واسطه آن انجام دهید.  این قابلیت موجب می‌شود یک مربع کوچک در بالای هر یک از آیکون‌های دستگاه نمایش داده شود و با کلیک کردن روی هر یک از پوشه‌ها یا بخش‌های مختلف، این مربع تیک می‌خورد. همچنین یک کادر کمرنگ پیرامون گزینه‌های انتخاب شده به وجود آمده و موجب می‌شود بتوانید راحت‌تر و با یک نگاه از وضعیت گزینه‌های انتخاب شده آگاه شوید.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۹۴
برای فعال‌سازی این قابلیت کافی است مراحل زیر را انجام دهید:
1. منوی استارت را روی دستگاه خود باز کنید.
2. گزینه Folder options را جست‌وجو کرده و آن را باز کنید.
3. در صفحه‌ای که باز می‌شود روی زبانه View کلیک کنید.
4. در میان گزینه‌های Advanced settings، به پایین رفته و گزینه‌ای به نام Use checkbox to select data-x-items را انتخاب کنید و با تیک زدن گزینه جلوی آن، از این قابلیت بهره‌مند شوید.
5. روی گزینه OK یا Apply کلیک کنید تا تنظیمات جدید روی دستگاه شما فعال شود. همچنین وقتی در این بخش حضور دارید می‌توانید با فعال کردن گزینه Show hidden files، folders and drives، فایل‌های مخفی دستگاه خود را نیز به نمایش بگذارید.
نکته: این گزینه در ویندوز 7، 8، 1/8 و 10 قابل استفاده است و به همین دلیل نیز می‌توانید حتی در دستگاه‌های قدیمی نیز از آن استفاده کنید. همچنین با استفاده از همین روش و برداشتن تیک یاد شده می‌توانید دستگاه را به حالت قبل بازگردانید.
 
احمد محمدحسینی
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها