رژیم صهیونیستی بار دیگر غزه را موشکباران کرد؛ هدف از این جنگ‌افروزی جدید نتانیاهو چیست؟

فرار به سبک بی بی

رژیم صهیونیستی که در یک بحران عمیق سیاسی دست و پا می‌زند گاه برای نجات خود می‌کوشد بخش‌هایی از غزه را هدف قرار دهد. غافل از ا‌ین‌که چنین حملات ایذای‌ای می‌تواند یک بار دیگر زرادخانه موشکی فلسطینی‌ها در غزه را فعال کرده و سرزمین‌های اشغالی را آماج حملات موشکی خود کنند. این حملات در شرایطی است که بنیامین نتانیاهو برای جلوگیری از حذف کامل خود از عرصه سیاسی آخرین تلاش‌های مذبوحانه‌اش را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۱۲۳۵۵۷۴

شبکه تلویزیونی المیادین لبنان شامگاه جمعه به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد چند فروند موشک از نوار غزه به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شده است. به گزارش این منبع، حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه در اصل در واکنش به حملات جنگنده‌ها و یگان توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه بود که روز پنجشنبه اتفاق افتاد. رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه دو مقر وابسته به گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس را در شمال نوار غزه گلوله باران کرده بود.
در پی این حملات بامداد دیروز رژیم صهیونیستی چند نقطه از نوار غزه را هدف حمله هوایی خود قرار داد. به گزارش العالم منابع فلسطینی خبر دادند جنگنده‌های اسرائیلی پایگاه مقاومت فلسطین در شمال بیت لاهیا در شمال غزه را هدف قرار دادند. در این حمله هوایی، تعدادی از نیروهای محور مقاومت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. وزارت بهداشت غزه شهادت یک فلسطینی را در این حملات تایید کرد.
واکنش حماس
فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس در واکنش به حملات دیروز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد بمباران پایگاه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه و خانه‌های فلسطینیان در این باریکه در ادامه تجاوزات و جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت و مقاومت قهرمان فلسطین صورت می‌گیرد. وی همچنین افزود: مسؤولیت هرگونه عواقب و پیامد حملات جنگنده‌های اسرائیلی به غزه متوجه رژیم صهیونیستی است. برهوم یادآور شد: حجم تجاوزات و حملات ارتش صهیونیستی به پایگاه‌های مقاومت، بیانگر نیات شوم آن برای تخریب و ویرانگری در غزه است و قتل و کشتار افراد بی‌گناه و غیرنظامی و تشدید تنش با مقاومت در غزه، همچون آتشی دامنگیر این رژیم خواهد شد. فوزی برهوم در پایان تصریح کرد که تمامی این جنایات نمی‌تواند عزم و اراده ملت فلسطین را تضعیف کند و ما به جهاد و مقاومت در راستای دفاع از ملت فلسطین و مقابله با اشغالگران ادامه می‌دهیم.
توان موشکی مقاومت
یک ماه پیش ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک پنج موشک از نوار غزه به طرف شهرک سدیروت خبر داد. اصابت موشک به سدیروت موجب آتش‌سوزی در این منطقه شد، اما این حمله آسیبی به ساکنان آن وارد نکرد. شلیک این موشک‌ها پس از آن صورت گرفت که در راهپیمایی بازگشت در شرق غزه دست‌کم دو جوان فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی شهید و ۷۶ نفر دیگر زخمی شده بودند. بهار گذشته نیز در پی تهاجم صهیونیست‌ها به غزه جنبش مقاومت حماس درصدد انتقام‌جویی برآمد و در کمتر از یک ساعت دست‌کم 60 موشک را روانه سرزمین‌های اشغالی کرد. بلافاصله آژیرهای خطر در بسیاری از شهرک‌های صهیونیستی از جمله «اشدود، سدیروت و عسقلان» به صدا درآمد و شهردار اشدود دستور باز کردن تمام پناهگاه‌های عمومی را صادر کرد. رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند، برای اولین بار پس از جنگ 2014 علیه نوار غزه، آژیر قرمز در اشدود به صدا درآمده است. این حملات برق‌آسا توان موشکی گروه‌های مقاومت در غزه را به نمایش گذاشت. به نحوی که به دنبال این تحولات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مجبور شد شرایط یک آتش‌بس فوری را در غزه با میانجیگری مصر بپذیرد.
نتانیاهو در جست‌وجوی راه فرار
منابع خبری روز گذشته اعلام کردند بنیامین نتانیاهو تصمیم دارد با تشکیل کابینه امنیتی پیامد شلیک موشک‌های جدید را بررسی کند. بنیامین نتیانیاهو هم‌اکنون در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد و منابع خبری می‌گویند دادستان اسرائیل در پی ممانعت او از تداوم نخست‌وزیری است. به همین مناسبت شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد دیروز گزارش داد آویخای مندلبیت، دادستان کل اسرائیل هفته جاری تصمیم خواهد گرفت که در صورت محکوم شدن و تعیین مجازات برای نتانیاهو به جرم ارتشاء در جریان پرونده‌های فساد مالی و دولتی، دیگر نتواند به عنوان نخست‌وزیر این رژیم فعالیت داشته باشد. قرار است مندلبیت هفته جاری گفت‌وگوهای جامعی را با قضات، وکلا و متخصصان حقوقی و دولتی درخصوص «پرونده 4000» که سنگین‌ترین پرونده اتهامات علیه نتانیاهو است، انجام دهد تا برای اتخاذ تصمیم مذکور در پایان ماه جاری (نوامبر) به جمع‌بندی برسد.
برخی از تحلیلگران احتمال می‌دهند حملات روز گذشته به غزه راه فراری برای بنیامین نتانیاهو باشد تا به این وسیله بتواند همچنان خود را در صحنه قدرت نگهدارد. نتانیاهو دو هفته گذشته پس از پایان یک مهلت 28 روزه نتوانست کابینه خود را تشکیل دهد و به همین دلیل رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی ـ سفید را برای تشکیل کابینه معرفی کرد. خبرهای رسیده حاکی است که به دلیل شکاف‌های عمیق در رژیم صهیونیستی گانتس نیز هنوز نتوانسته است کابینه‌ای تشکیل دهد. همین امر موجب شده بنیامین نتانیاهو از فرصت استفاده کرده و با یک حمله نمایشی خودی نشان داده و محبوبیتی برای خود کسب کند.

رحیم محمدی

بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها