در بازه زمانی اخیر که قیمت خودرو به طرز وحشتناکی میل به افزایش داشت، به زودی قدرت خرید افراد رو به کاهش داشت.
کد خبر: ۱۲۳۴۹۴۶
بهترین ماشین ایرانی برای خرید چیست؟

در همین راستا حتی با وجود افزایش قیمت خودروهای داخلی، بازار محصولات داخلی کمی بهتر شد. در ادامه قصد داریم به بررسی بهترین ماشین های ایرانی برای خرید بپردازیم.

ماشین ایرانی بخریم یا خارجی؟

در بحث خودرو، محصولات داخلی هیچوقت قابل رقابت با نمونه های خارجی هم رده خود نبوده اند. به همین دلیل همواره تمایل افراد به خرید خودروهای خارجی بوده است. البته چنین تمایلی اصلا بی راه هم نیست.

ایران خودرو و سایپا در بهترین نمونه از محصولات خود، برای مثال تیبا و یا دنا به عنوان خودروهایی ملی، علاوه بر اینکه محصول با کیفیتی تولید نکرده اند، قیمت هایی بسیار بالا را برای تولیدات خود در نظر گرفته اند.

این درحالی است که پیش از افزایش قیمت خودرو، با هزینه 120 میلیونی که امروز برای خرید دنا پلاس کافی است، می توانستید یک خودرو خارجی خوب سوار شوید. لذا رد یک بررسی منطقی واقعا خودروهای خارجی بهتر از نمونه های ایرانی هستند. اما با اینحال هنوز برخی از خودروهای داخلی ارزش خرید مناسبی دارند و همواره در برنامه فروش نقدی سایپا و ایران خودرو قرار دارند.

پژو 206 تیپ 5، بهترین خودرو ایرانی در کیفیت سواری

پژو 206 سال هاست در بازار ایران حضور دارد و از همان روزهای آغازین حضور در بازار کشور طرفداران بسیاری داشت.

پژو 206 تابحال در نمونه های مختلفی تولید شده است و درحال حاضر پژو 206 تیپ 5 یکی از بهترین نمونه های این محصول است.

پژو 206 در تیپ 5 در دو نسخه فول و نیمه فول تولید می شود و در هر دو مدل دارای پیشرانه ای 1600 سی سی هستند.

پیشرانه خودرو توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت را دارد و شتاب بسیار مناسبی را در اختیار راننده قرار می دهد.

همچنین با بکار بردن قطعاتی با کیفیت در کمک فنر، سیستم ترمز، تجهیزات ایمنی و دیگر آپشن های خودرو شاهد تجربه بهترین کیفیت از پژو 206 تیپ 5 هستیم.

پژو 207، زیباترین فرزند از خانواده 206 ها!

پژو 207 یکی دیگر از خودروهای جذاب و ارزشمند در بازار فعلی ایران است که در دو نسخه صندوق دار و معمولی تولید می شود.

در هر دو نمونه موتور نصب شده برروی خودرو از نوع TU5 است و قدرت مناسبی را در اختیار راننده قرار می دهد.

البته در نمونه صندوق دار خودرو به دلیل افزایش وزن 60 کیلوگرمی شتاب خودرو در مقایسه با نمونه هاچ بک کمی پایین تر است.

در نسخه صندوقدار شتاب 207 برابر با 12.6 ثانیه و در نسخه هاچ بک پژو 207 نیاز به 11.6 ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ثانیه دارد.

بر اساس تجارب کاربران و بررسی های انجام شده نیز، پژو 207 یکی دیگر از خودروهای خوب ایرانی است که ارزش خرید بالایی دارد.

پژو 207 آی در حقیقت نمونه فیس لیفت شده 206 است و به نام 206 پلاس نیز شناخته می شود. خودرویی که تولید آن از سال 1395 مجددا از سر گرفته شد و در همان سال رقیب CS35 در برنامه فروش اقساطی سایپا شد.

سمند سورن، نسلی پیشرفته تر از سمندهای معمولی

سمند سورن به عنوان یکی دیگر از نمونه خودروهای داخلی بر اساس ادعای مهندسین ایران خودرو، موفق به دریافت تاییدیه ایمنی IDIADA اسپانیا شده است. موسسه ای که از معتبرترین مراکز تست خودرو در دنیاست.

مهندسین ایران خودرو برروی سمند سورن سیستم عیب یابی هوشمند و هشدار دهنده موانع عقب را به عنوان تجهیزات ایمنی قرار داده اند.

همچنین برای تامین بیشتر امنیت خودرو، سورن مجهز به به سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ایموبلایزر و هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز است.

خوشبختانه ایمنی سورن در مقایسه با دیگر خودروهای معرفی شده در این نوشتار بالاتر است و می تواند به خوبی خریداران خود را راضی کند.

پژوپارس، خودروی مدیران ایرانی

اگر بیاد داشته باشید زمانی که پژوپارس از خط تولید ایران خودرو بیرون آمده، در خیابان های کشور راه پیدا کرد به نام خودروی مدیران شناخته می شد.

خودرویی با پیشرانه ای از نوع TU5 و حجمی 1.8 لیتری که شتاب و قدرت بسیاری بالایی را در سواری خودرو فراهم می کرد.

پژوپارس در ایران با سه پیشرانه TU5، موتور 1.8 لیتری 7XU و پیشرانه XUM که در زانتیا نیز مورد استفاده است، تولید شده در اختیار افراد قرار می گیرد.

پژوپارس با هر نوع پیشرانه ای که تولید شد یکی از خودروهای محبوب در کشور شد و رقیبی سرسخت برای دیگر خودروهای هم رده در بازار کشور بود.

پژوپارس با اینکه سابقه ای طولانی در تولید دارد و سال هاست شاهد حضور آن در خیابان های ایران هستیم، اما همچنان یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران است. حتی با افزایش قیمت ناگهانی خودرو نیز می توانیم پژوپارس را به عنوان خودرویی با ارزش بالای خرید معرفی کنیم.

خودرویی که حتی با ورود محصولات چینی به ایران و افزایش محبوبیت ماشین های تولید شده توسط چشم بادامی ها، طرفدارانش را از دست نداده است. خصوصا که در مقایسه با قیمت خودروهای چینی هزینه کمتری را به شما تحمیل می کند. برای مثال می توانید شرایط فروش جک S5 را مطالعه کنید.

ال 90 یا تندر 90، خودرویی محبوب از رنو در ایران

یکی دیگر از برندهای قدیمی در بازار ایران که حضوری درخشان دارد، محصولات گروه رنو است. تندر 90 یا همان ال 90 معروف از سال 1384 به بازار ایران وارد شد و با پشت سر گذاشتن تست های فنی و تجربه ای موفق در کاربرد تبدیل به جدیدترین محصول محبوب رنو در کشور شد.

تندر 90 در کیفیت سواری رضایتی لذت بخش را برای کاربران فراهم کرده است و به همین دلیل یکی از بهترین ماشین های ایران است. عاملی که باعث شد تندر 90 پس از سال ها تولید همچنان خودرویی محبوب در بین افراد باشد.

قدرت موتوری بالا، شتاب سریع، هندلینگ مناسب و کیفیت سواری که تندر 90 از خود نشان داده است همگی عواملی هستند که ال 90 را تبدیل به خودرویی ارزشمند کرده است.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که حتی با وجود تمام نارضایتی هایی که در برابر ماشین های ایرانی وجود دارد، همچنان شاهد حضور خودروهایی هستیم که ارزش خرید بالایی دارند و تولید داخل هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها