فیفا بخشی از پول فدراسیون فوتبال را واریز کرد

تهدید جدی ویلموتس جواب داد!

مارک ویلموتس، سرمربی تیم‌ملی ایران فدراسیون فوتبال را تهدید کرده است. او از اردیبهشت امسال فعالیت خود را در تیم ملی آغاز کرد. فدراسیون فوتبال تعهد داده بود بخشی از دستمزد این مربی را در ابتدای کار به او پرداخت کند. ولی مشکلات مالی مزید برعلت شد تا تاج نتواند مقابل ویلموتس خوش‌قول باشد.
کد خبر: ۱۲۳۴۳۵۲

مربی بلژیکی قراردادی به ارزش سه میلیون دلار برای سال اول با ایران امضا کرده است. یعنی تا اردیبهشت ماه سال آینده و پیش از شروع مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی، ایران موظف خواهد بود بالای 33 میلیارد تومان به مارک ویلموتس پرداخت کند. هر چند فدراسیون فوتبال در رسانه‌ها اعلام کرد رقم قرارداد این مربی محرمانه است و رسانه‌های بلژیکی هم از 5/1 میلیون دلار خبر دادند اما یک منبع کاملا موثق خبری در فدراسیون فوتبال اخیرا به خبرنگار جام‌جم گفت ویلموتس سالانه سه میلیون دلار می‌گیرد. این رقم با توجه به آخرین قرارداد کی‌روش با فدراسیون بسیار نجومی‌تر است. کارلوس حاضر بود به ازای دریافت مبلغ 6/1 میلیون دلار قراردادش را با ایران تمدید کند. تاج اما تاکید کرد رقم قرارداد این مربی بالاست و ایران نیاز به مربی ارزان‌تری دارد. بنابراین در حرکتی تازه، با عقد قراردادی سه میلیون دلاری ویلموتس را
جذب کردند.
حالا فدراسیون در شرایط سختی قرار گرفته است. در حالی که ویلموتس در بازی بحرین نشان داد هنوز به زمان زیادی برای موفقیت نیاز دارد، تاج تحت فشار قرار گرفت؛ منتهی این فشار دوجانبه است. هم از سوی طرفداران به‌خاطر شکست تیم‌ملی و هم از سوی ویلموتس و دستیارانش برای دریافت دستمزدشان.
رئیس فدراسیون از بانک مرکزی درخواست کرد موقتا به آنها پول قرض دهند تا بتواند بخشی از قرارداد ویلموتس را پرداخت کنند ولی دولت مخالفت کرد. مهدی تاج درباره آخرین شرایط پرداخت دستمزد ویلموتس می‌گوید: این‌که شایعه شد ما رقم را داده‌ایم درست نیست. در حال حاضر اقداماتی کردیم و ان‌شاءا... در دو سه روز آینده بخشی از دستمزد این مربی پرداخت می‌شود.
فدراسیون فوتبال از فیفا حدود پنج میلیون دلار طلب دارد. تاج اخیرا در نامه‌ای به شخص اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی درخواست کرد از راهی این پول پرداخت شود و بتوانند دستمزد ویلموتس را بدهند. رئیس فیفا هم این موضوع را پذیرفت.
تاج در این باره می‌گوید: بخشی از مطالبات ما از فیفا به حساب بانکی واریز شده اما انتقال این پول به حساب مارک ویلموتس هنوز انجام نشده است. قرار است از طریق پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم تا دو سه روز دیگر مطالبات سرمربی تیم ملی را پرداخت کنیم تا ان‌شاءا... در آینده بتوانیم با او به صورت جدی تر پیرامون برنامه‌های آینده صحبت کنیم.
فدراسیون تا اینجا به‌خاطر پرداخت نکردن دستمزد ویلموتس، به این مربی سخت نگرفته بود، به شکلی که او نیامده کلی مرخصی رفت. بعد از بازی بحرین هم ویلموتس تهدید کرده بود در صورتی که پیش از بازی عراق دستمزدش را نگیرد با فدراسیون فوتبال به مشکل می‌خورد. تاج هم مجبور شد اقدامی ضربتی کند.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها