تاثیر طرز فکر مبتلایان به چاقی بر اثربخشی رژیم لاغری

کاهش وزن در افراد موفق

از نظر من که 18 سال است مستقیما و به صورت دائم و حرفه‌ای به ارائه رژیم‌های لاغری می‌پردازم و با مردان و زنانی در سنین مختلف و طبقات اجتماعی گوناگون سر و کار داشته و دارم، اولین چیزی که در لاغر‌شدن، تاثیر‌گذاری بیشتری نسبت به سایر عوامل دارد، طرز فکر و نگرش مبتلایان به چاقی است.
کد خبر: ۱۲۳۳۸۶۹

هرچه دیدگاه مراجعه‌کننده نسبت به موضوع کاهش وزن دقیق‌تر باشد، کاهش وزن هم سریع‌تر و موفقیت‌آمیزتر است.
نکته اول پذیرش این واقعیت است که کاهش وزن با هر انگیزه‌ای که باشد اعم از سلامت یا زیبایی باید به عنوان یک ارزش و فضیلت تلقی شود. پس اقدام برای کاهش وزن مانند هر فضیلت دیگری در این دنیا هزینه‌های مادی و معنوی خود را دارد. یادگیری زبان جدید یا نواختن ساز یا ادامه تحصیل یا فراگیری هر هنر و مهارت دیگری که در این دنیا فضیلت یا ارزش محسوب می‌شود، هزینه‌ها و زحمات و ممارست‌هایی را می‌طلبد. پس باید شخص بپذیرد این فرایندی است که لزوما باید طی شود. آیا می‌توانیم به دانشگاه مراجعه کنیم و بگوییم ما عجله داریم، لطفا لیسانس ما را در ترم اول بدهید؟! یا ما عجله داریم، می‌خواهیم یک ماهه خواننده شویم؟! پس باید برای مهندس یا خواننده شدن یا خوش‌اندام شدن نیز فرایند آن طی شود.
نکته دوم، ایمان به این موضوع است که راه‌های لاغر شدن قبلا کشف شده و نیازی نیست افراد راه‌های مختلف را امتحان یا کشف کنند. اگر به راهنما یا همان مشاور تغذیه خودتان اعتماد دارید، باید از نقشه راهی که برای شما ترسیم کرده که همان رژیم‌تان است، دقیقا مانند یک نقشه نرم‌افزار مسیریابی پیروی کنید تا به مقصد برسید و اگر اعتماد ندارید، مشاور مورد اعتماد خود را بیابید. شاخص‌های درستی کار مشاور تغذیه این است که رژیم غذایی با نرم‌افزار نوشته نشده باشد و دیگر این‌که رژیم غذایی توصیه‌شده به آدات غذایی سفره خانواده نزدیک باشد. نکته تاثیرگذار دیگر، انضباط ذهنی و عملی فرد رژیم‌گیرنده است. بسیاری از افراد در طول رژیم اظهار می‌کنند که سعی زیادی کرده‌اند که خیلی نخورند ولی مطمئن نیستند که عین رژیم را به‌درستی اجرا کرده باشند. نکته کلیدی اینجاست که دست و پا زدن با شنا کردن تفاوت فاحشی دارد. پیروی از رژیم، شخص را به ساحل هدف می‌رساند ولی سعی در نخوردن مانند دست‌و‌پا‌زدن فقط منجر به خسته شدن، ناامید شدن و در نتیجه غرق شدن می‌شود.

مهرداد رحیم‌زاده

کارشناس ارشد تغذیه ورزشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها