هموطنان در مدت اوج بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور از سفر‌های غیر ضروری به مناطق مرزی خودداری کنند.
کد خبر: ۱۲۳۳۲۹۴
خودداری از سفر‌ غیرضروری در اوج بازگشت زائران اربعین

به گزارش جام جم آنلاین، مهران قربانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما با بیان اینکه از ۲۵ تا ۲۸ مهر صد در صد ناوگان اتوبوسی برون شهری برای انتقال زائران اربعین حسینی به کشور اختصاص داده می‌شود افزود: اگر هموطنان در این مدت یعنی از پنجشنبه تا یکشنبه سفر ضروری دارند از سایر سیستم‌های حمل و نقلی از جمله ریلی یا سواری‌های کرایه‌ای و یا مینی بوس و یا وسیله شخصی استفاده کنند و حتی الامکان سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.

وی طرح جابجایی زائران اربعین حسینی را به عنوان یکی از بزرگترین وقایع حمل و نقلی در دنیا دانست و گفت: اینکه در ۱۴ روز بیش از ۳ و نیم میلیون نفر از یک کشور وارد کشور دیگری شوند و قرار باشد در ۴ یا ۵ روز به ویژه در اوج بازگشت که ۳ روز است بخواهند این تعداد زائر را به کشور بازگردانند، مدیریت آن از نظر حمل و نقلی و برنامه ریزی جزو برنامه ریزی‌های پیچیده است.

قربانی با اشاره به استفاده از ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری برای انتقال زائران اربعین حسینی به کشور افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته ۳ شهر کرمانشاه، همدان و اندیمشک به عنوان پایانه‌های معین برای زائرانی که از مرز مهران وارد کشور می‌شوند در نظر گرفته شده است.

وی گفت: هموطنان بلافاصله بعد از اینکه وارد مرز مهران می‌شوند از پایانه برکت بنا به اینکه محل زندگی آنان کجاست به انتخاب خود به ۳ قسمت تقسیم می‌شوند و از یکی از پایانه‌های معین استفاده خواهند کرد و بعد از رسیدن به این پایانه‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی و یا ریلی به مقصد نهایی اعزام خواهند شد.

معاون حمل و نقل جاده‌ای سازمان راهداری افزود: در خصوص پایانه‌های خسروی و چذابه و شلمچه مشکل خاصی وجود ندارد و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و اعزام صددرصدی ناوگان و با مساعدت همه امیدواریم بتوانیم این طرح ملی را با کیفیت بالا انجام دهیم.

قربانی تصریح کرد: استفاده از صد در صد ناوگان در دنیا بی نظیر است و این روش باعث شده که ۲۵ درصد ظرفیت عملکرد شبکه به لحاظ ترافیکی افزایش یابد و ترافیک کمتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با این روش ۵۰ درصد به توان اتوبوسی افزوده شده است افزود: در دور رفت زائران در ماه صفر در مدت مشابه سال قبل عملکرد حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور ۲ و ۴ دهم برابر بوده است.

معاون حمل و نقل جاده‌ای سازمان راهداری گفت: این بیانگر آن است که در دور برگشت سفر‌ها نسبت به سال گذشته باید برنامه ریزی ما منسجم‌تر باشد و با تمامی قوا به انتقال زائران اربعین حسینی خدمت رسانی صورت گیرد.

قربانی افزود: اگر زائران اربعین حسینی در مسیر بازگشت سوالی دارند و یا راهنمایی خاصی می‌خواهند می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۱ تماس بگیرند و یا عدد ۴۰ را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ ارسال بکنند تا اطلاعیه‌های جدید در خصوص حمل و نقل جاده‌ای برای آنان ارسال شود.

وی گفت: همچنین زائران می‌توانند به سایت مدیریت راه‌های کشور به آدرس www.۱۴۱.ir و به صفحه اربعین این سایت مراجعه کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها