پیشرفت‌های علمی، واقعیت‌ها و شگفتی‌های زیادی را در مورد بدن ما آشکار کرده‌اند. بسیاری از این واقعیت‌ها با سلامت ما مرتبط هستند. چند دانستنی جالب در این زمینه را در ادامه می‌خوانید.
کد خبر: ۱۲۳۲۶۶۲

ریختن شکر روی زخم می‌تواند آن را خشک و درمان کند؛ ریختن شکر همچنین باعث رشد بافت‌های جدید می‌شود و باکتری‌های ایجاد‌کننده عفونت را دچار کمبود آب کرده و به این طریق آنها را از بین ببرد.
استرس بالا مغز را عملا می‌کشد. مطالعات نشان داده است به مدت طولانی قرار داشتن در معرض استرس، با تخریب دائمی نورون‌ها بر توانایی مغز در یادگیری، کنترل محرک‌ها، استدلال یا به یاد آوردن تاثیر می‌گذارد.
اگر هنگام گرفتن عکس با دوربین از یک کودک، یکی از مردمک‌های چشم به جای قرمز شدن سفید شود، ممکن است نشانه وجود تومور در شبکیه باشد. درحالت طبیعی رگ‌های خونی باعث قرمز دیده شدن مردمک در اثر انعکاس فلش دوربین می‌شوند.
غرق شدن ثانویه یا غرق شدن در خشکی مشکلی است که بعد از خارج شدن از آب اتفاق می‌افتد. تا 24 ساعت بعد از غوطه‌وری یا فرو رفتن در آب امکان بروز علائم وجود دارد. علائم این مشکل که معمولا برای کودکان اتفاق می‌افتد و می‌تواند باعث مرگ آنها شود شامل خستگی، اختلالات تنفسی و تغییرات رفتاری است. آب باقیمانده در شش‌ها تنفس را مشکل ساخته و درنهایت به مرگ منجر می‌شود.
استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن دست میزان باکتری‌ها را 45 تا 60 درصد کاهش می‌دهد، این در حالی است که خشک کردن دست با دست خشک‌کن، افزایش باکتری‌ها را تا 225 درصد به دنبال دارد.
براساس یک مطالعه بعد از ابتلا به آنفلوآنزا، فرد از نظر اجتماعی فعال‌تر می‌شود. این تغییر در رفتار درواقع واکنش به تلاش ویروس برای یافتن میزبان‌های بیشتر است.
کاملا راست نشستن روی صندلی هنگام کار و به مدت طولانی می‌تواند به سلامت کمر آسیب برساند. محققان می‌گویند کمی متمایل بودن به عقب، (یک زاویه 135 درجه‌ای) حالت مناسب‌تری است.

یاسمین مشرف

سلامت

منبع: unbelievable -facts

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها