رئیس سازمان راهداری از طراحی سامانه پیامکی برای برنامه ریزی زائران در مسیر بازگشت با وسیله شخصی و ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۲۴۱۶
طراحی سامانه پیامکی برای بازگشت زائران اربعین

به گزارش جام جم آنلاین، عبدالهاشم حسن نیا در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه روز گذشته رکورد تردد بیش از ۴۰۰ هزار زائر در مسیر رفت و برگشت در چهار پایانه مرزی کشور از اول محرم تا کنون ثبت شد، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ را به گونه‌ای طراحی کردیم که زائران بتوانند برنامه‌ بازگشت خود از عراق را به صورت پیامکی اطلاع دهند تا آمادگی بیشتری برای خدمت رسانی به آنها داشته باشیم.

وی افزود: زائرانی که قصد دارند با وسیله شخصی یا ناوگان حمل و نقل عمومی به ایران بازگردند، می‌توانند ضمن معرفی خود در این سامانه پیامکی و تعداد نفرات همراهشان اعلام کنند که در چه روز و ساعتی قصد بازگشت به ایران را از کدام مرز دارند و مقصدشان کجاست. در این شرایط به راحتی می‌توانیم برنامه ریزی‌های لازم را برای بازگشت آنها انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زائران اگر بخواهند با وسیله شخصی بیایند می‌توانیم در روزها و ساعات پیک ترددشان برخی از محورها را برای آنها یکطرفه کنیم تا با مشکل ترافیکی کمتری مواجه شوند و در صورتی که بخواهند از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس استفاده کنند می‌توانیم از قبل برای آنها تدابیر لازم را بیندیشیم تا با مشکل کمبود اتوبوس مواجه نشوند.

حسن نیا در پاسخ به این سوال که آیا طی روز گذشته مرز چذابه بسته شده است؟ گفت: از عصر تا شب پنجشنبه در برخی ساعات به دلیل کمبود امکانات حمل و نقل از سوی عراقی‌ها با مشکلاتی در مرز چذابه مواجه شدیم و گاهی اوقات اختلال در تردد زائران به وجود آمد اما هم اکنون هیچ مشکلی در این مرز وجود ندارد و تردد در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها