ناتو پیشنهادهایی از روسیه برای ایجاد یک سازمان امنیتی در خلیج فارس دریافت نکرده است.
کد خبر: ۱۲۳۲۲۰۱
علاقه‌ای به ایجاد سازمان امنیتی در خلیج فارس نداریم

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، ناتو پیشنهادهایی از روسیه برای ایجاد یک سازمان امنیتی در خلیج فارس دریافت نکرده است.

ناتو اعلام کرده که پیشنهادی از روسیه برای ایجاد یک سازمان امنیتی در خلیج فارس دریافت نکرده است و اتحاد در ساز و کارهای موجود همکاری با تعدادی از کشورهای منطقه را کافی می داند.

ایده رئیس جمهور روسیه بر این بود تا با ایجاد یک سازمان بین المللی برای امنیت و همکاری در خلیج فارس، که ثبات در این منطقه ملتهب را تضمین می کند.

دفتر مرکزی ناتو گفت: ما چنین پیشنهادی از روسیه دریافت نکردیم. آنها تأکید کردند که ناتو به عنوان بخشی از ابتکار همکاری استانبول که در اجلاس ناتو در استانبول در سال ۲۰۰۴ آغاز شد؛ همکاری طولانی مدت، گفتگوی سیاسی و همکاری عملی را با تعدادی از کشورهای منطقه در پیش گرفت.

ناتو و همکارانش در چارچوب ابتکار همکاری استانبول با چالش ها و تهدیدهای مشابهی روبرو هستند. این ابتکار به عنوان پایه و اساس همکاری اتحاد شرکای منطقه ای ناتو با بحرین، کویت، قطر و امارات متحده عربی است.

در تاریخ ۳ اکتبر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در سخنرانی در جلسه علنی بحث و گفتگوی والدای، اظهار داشت که فدراسیون روسیه برای رفع مشکلات امنیتی در خلیج فارس پیشنهاد ایجاد سازمانی با مشارکت روسیه، چین، ایالات متحده، کشورهای اتحادیه اروپا و سایر کشورها را داده است.

در ماه ژوئیه، وزارت امور خارجه روسیه مفهوم روسیه درباره امنیت جمعی را در خلیج فارس اعلام کرد، که برای کمک به ایجاد مکانیسم همکاری در منطقه طراحی شده است.

به گفته روسیه، ایده ایجاد سیستم امنیتی در منطقه خلیج فارس می تواند نقش اساسی در تحکیم فعالیت سیاسی و دیپلماتیک در این منطقه داشته باشد. ما در مورد اجرای برنامه بلند مدت اقداماتی برای عادی سازی اوضاع، تقویت ثبات و امنیت، حل و فصل مناقشات، تعیین دستورالعمل ها و پارامترهای اصلی سیستم آینده پس از بحران و همچنین راه های اجرای وظایف مرتبط صحبت می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها